کد خبر 600698
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال جاری میلادی این کشور چهار میلیارد و 600 میلیون دلار تسلیحات فروخته است، تاکید کرد که باید این سهم با ورود به بازارهای جدید منطقه ای و جغرافیایی افزایش یابد.

 به گزارش مشرق، پوتین در نشست کمیته همکاری های فنی نظامی خارجی روسیه در مسکو اظهار کرد: تسلیحات و تجهیزات جدید روسی کارآمدی بالای خود را نشان داده اند و کشورهای مختلف خریدار آن شده اند.

کاخ کرملین امروز (شنبه) به نقل از سخنان پوتین نوشت: اکنون جنگ افزارهای روسی در ارتش کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و آمریکای لاتین استفاده می شود و همزمان باید محدوده صدور تسلیحات روسیه گسترش یابد که رسیدن به این هدف برای مسکو بسیار مهم است.

وی افزود: اهداف تعیین شده این حوزه از آغاز سال 2016 تاکنون به دست آمده و سبد سفارش های ساخت تسلیحات روسی نیز به بیش از 50 میلیارد دلار رسیده است.

رییس جمهوری روسیه همچنین با پیش بینی افزایش رقابت ها در بازار جهانی جنگ افزار، گفت: باید آماده مواجهه با تشدید فعالیت ها برای صادرات تسلیحات باشیم، زیرا بیشتر شدن تلاش های مسکو در این زمینه تاثیرگذار است.

روسیه سال 2014 با فروش بیش از 10 میلیارد تسلیحات به کشورهای مختلف پس از آمریکا که 36 میلیارد و 200 میلیون دلار جنگ افزار فروخت، در جایگاه دوم جهانی قرار گرفت و سوئد نیز با پنج میلیارد دلار ردیف سوم این فهرست را به خود اختصاصداد.

رییس جمهوری روسیه همچنین با اعلام برنامه تقویت ارتش این کشور در بخش های مختلف از ورود 1000 نیروی جدید خبر داد و شمار نیروهای مسلح این کشور را به بیش از یک میلیون و 885 هزار نفر می رساند که یک میلیون نفر آنان نظامیان عملیاتی در نیروهای دریایی، هوافضا و زمینی هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 0
    چه فرقی به حال ما داره؟ نه میدن نه میخریم. غیر از اینه؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس