لابی قدرتمند اسلحه در آمریکا که مدت‌هاست مانع از تصویب قوانینی در خصوص کنترل و نظارت بیشتر بر فروش و حمل آزادانه سلاح در این کشور شده است، سرانجام با اعمال محدودیت‌هایی در زمینه فروش سلاح موافقت کرد.

به گزارش مشرق، انجمن ملی سلاح (RNA) در بیانیه‌ای امروز چهارشنبه اعلام کرد، آمریکا باید فروش اسلحه به افرادی که نامشان در فهرست مظنونین به اقدامات تروریستی آمده است، به تعویق بیاندازد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این بیانیه پس از آن منتشر شد که «دونالد ترامپ» کاندیدای پیشروی جمهوریخواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که قصد دارد با رهبران این لابی قدرتمند در آمریکا دیدار و درباره قوانین حمل سلاح و مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد و به مظنونین اقدامات تروریستی اجازه می‌دهد به راحتی اسلحه در آمریکا خریداری کنند، دیدار و گفت‌وگو کند.

در بیانیه لابی پرنفوذ سلاح در آمریکا آمده است: هر شخصی که نامش در فهرست مظنونین اقدامات تروریستی آمده است و سعی دارد اسلحه خریداری کند باید پیش از انجام خرید به طور کامل تحت بازرسی و بررسی‌های اف بی آی قرار گیرد و تا زمانی که بازرسی‌ها ادامه دارد،‌ فروش اسلحه به وی به تعویق بیفتد.

این بیانیه می‌افزاید:‌ در صورتی که در بازرسی‌ها شواهدی از فعالیت تروریستی و یا مشارکت در اقدامات تروریستی پیدا شود، دولت آمریکا باید اجازه داشته باشد تا بلافاصله پرونده را به دادگاه ارجاع دهد.

بامداد روز یکشنبه، عمر میرصدیقی متین، شهروند آمریکایی افغانستانی‌الاصل، با حمله به یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا، 50 نفر را به قتل رساند و 53 نفر را مجروح کرد.

داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و عمر متین را «سرباز دولت اسلامی» خوانده است.

اما به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که مدعی می شود عامل کشتار اورلاندو سال‌ها خود تمایلات همجنس‌گرایانه داشته است و به طور مرتب در این باشگاه شبانه رفت و آمد داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    حالا یکی شده ترتیب پیروان قوم لوط را داده ...بهش تهمت میزنن...مگه میشه مگه داریم؟! دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس