کد خبر 657365
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

روسای جمهور آمریکا و روسیه برای آخرین بار دقایقی با یکدیگر دیدار و در خصوص بسیاری از مسائل از جمله آخرین تحولات سوریه و اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی در جریان نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اَپک) دیداری چهار دقیقه ای داشتند که احتمالا آخرین ملاقات رو در روی آنها پیش از پایان زمامداری اوباما در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی است.

بعد از این سلام و احوال پرسی مختصر که ظاهرا کوتاهی آن در بُعد زمان از ارزشی که در دنیای دیپلماتیک دارد، نمی کاهد؛  اوباما در کنفرانسی خبری با تکرار ادعاهای همیشگی خود گفت: با پوتین درباره نگرانی عمیق ایالات متحده آمریکا از بابت خونریزی و هرج و مرجی که در سوریه به دلیل تداوم حملات هوایی ارتش روسیه و سوریه جریان دارد، صحبت کرده و ضرورت برقراری آتش بس و انتقال سیاسی قدرت در این کشور را یادآوری کردم!

وی در بیان نحوه برخورد با همتای روس خود گفت: مثل همیشه صادق و مودب بودم و در عین حال درباره اختلاف نظرهای شدیدی که در مسائل سیاسی با یکدیگر داریم، بسیار واضح و شفاف صحبت کردم.

از سوی دیگر، پوتین نیز در شرح این دیدار گفت: از اوباما به خاطر سالها همکاری مشترک قدردانی کردم و به او گفتم که هرگاه که بخواهد، بتواند و یا حتی مایل باشد، از حضور وی در روسیه خوشحال خواهیم شد.

از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اوباما در این دیدار بسیار کوتاه، ترغیب پوتین به کمک برای اجرای پیمان صلح «مینسک» در همکاری با فرانسه، آلمان، اوکراین و آمریکا عنوان می شود تا به این ترتیب درگیری ها در منطقه «دونباس» اوکراین فروکش کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس