کد خبر 606524
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

اشغال یک ساختمان پلیس در شهر ایروان پایتخت ارمنستان از سوی مردان مسلح و گروگان گرفتن گروهی از افراد در حالی چهارمین روز خود را سپری می کند که تاکنون تحول مهمی رخ نداده است و ساعت ها مذاکرات با مردان مسلح نتوانسته این گره کور را باز کند.

به گزارش مشرق، مردان مسلح که شمار آنان بین 25 تا 30 نفر اعلام شده، بامداد یکشنبه با ورود ناگهانی به مرکز پلیس منطقه «اربونی» آن را تحت کنترل و هفت نفر را گروگان گرفتند که تاکنون سه تن را آزاد کرده اند.

در جریان اشغال مقر پلیس، سرهنگ آرتور وانویان یکی از معاونان اداره پلیس شهر ایروان کشته و دو مامور ارشد دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به گزارش امروز (چهارشنبه) شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، مردان مسلح فقط موافقت کرده اند، گروگان ها را با یک مقام ارشد پلیس معاوضه کنند ولی هنوز حاضر به تسلیم خود نشده اند.

بنا به گزارش های انتشار یافته، مقام های ایروان و همچنین پلیس که در صددند با استفاده از انجام مذاکرات حتی طولانی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر از هویت مردان مسلح گروگانگیری بدون درگیری پایان یابد، با وجود حضور گسترده ماموران آماده حمله، گفت وگوها را ادامه می دهند.

از سوی دیگر، ماموران امنیتی در جریان عملیات تحقیق گسترده و بازجویی از ده ها متهم احتمالی مرتبط با مردان مسلح که عضو یک گروه ناراضی اجتماعی سیاسی هستند، موفق شدند راننده کامیونی که مردان مسلح را به محل ساختمان پلیس منتقل کرده است، بازداشت کنند.

از زمان آغاز گروگانگیری تاکنون سراسر منطقه از سوی ماموران امنیتی و ضد شورش با خودروهای زرهی تحت محاصره قرار دارد، تردد خودروها نیز متوقف شده و خانه های اطراف ساختمان پلیس برای حمله احتمالی به مردان مسلح کاملا تخلیه شده است.

در برخی گزارش ها نیز اعلام شده بود که مردان مسلح در صدد اشغال همزمان چند مرکز دولتی بودند که عملی نشده است.

مردان مسلح از دولت ارمنستان خواسته اند، ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا را از زندان آزاد کنند که گفته می شود در نبردهای منطقه مورد مناقشه قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان جنگیده است.

وی براساس رای یک دادگاه به جرم نگهداری غیر قانونی اسلحه و مهمات به تحمل دو ماه زندان محکوم شده است.

آنان همچنین با درخواست استعفای فوری اعضای دولت ارمنستان، خواستار برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز شدند که فقط یک تجمع کوچک و زود گذر در میدان آزادی ایروان برگزار شد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس