مرجع عالی‌قدر جهان تشیع خطاب به مردم گفت: مبادا از دایره انقلاب دور شوید، در جهاد اصغر و اکبر حضور داشته باشید، زیرا فرار از میدان جهاد جایز نیست.

به گزارش مشرق، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از مسؤولان استان تهران در روستای احمدآباد دماوند، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: تأمین رضایت توده مردم، خدمت به آنها، تولید شغل و توجه به افکار مردم است که امروز اسلام را نگه می‌دارد.

این مرجع تقلید عالی‌قدر جهان اسلام بیان کرد: وجود مبارک ابراهیم خلیل (ع) به عنوان بنیان‌گذار کعبه و سازنده قبله به خداوند می‌گوید من پیغمبرم و به اذن تو قبله و کعبه را ساختم، ولی دل‌های مردم در دست من نیست، اگر بخواهی دین را حفظ کنم باید دل مردم به سمت من باشد تا مردم دین‌دار نباشند و دل‌ها به سمت کعبه نباشد، نمی‌توان کاری را انجام داد.

جوادی‌آملی تصریح کرد: دل‌های مردم در کنار سجاده‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در نمازهای عید فطر و قربان با هم گره می‌خورد.

وی گفت: امروز اگر هر روز شاهد ترور و فشار هستیم، برای این است که برخی به این امور توجه ندارند؛ خاصیت نماز این است و حداقل‌اش، کمک به فقراست؛ محور اصلی نماز عید فطر، استقلال جهان اسلام است.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع با اشاره به اینکه بر هر کس واجب است که در شب عید فطر برای خود و عائله‌اش زکات فطره دهد، بیان کرد: عائله یعنی نان‌خور و میهمان عائله نیست و اگر کسی را دعوت کردید و نان شما را خورد، نان‌خور شما نیست و تنها در صورتی که میهمانی از چند روز قبل و در شب عید ماند یا در شب عید آمد و چند روز بعد نیز خواهد ماند، نان‌خور شما می‌شود ولی اگر میهمان شما باشد، تنها نان شما را خورده و فطریه نیز بر عهده خود اوست.

جوادی‌آملی افزود: فطریه زکاتی است همچون زکات مال که می‌توان در راه مسجد و حسینه و مصارف هشت‌گانه زکات آن را مصرف کرد.

این مرجع تقلید عالی‌قدر جهان اسلام افزود: خداوند به انسان‌ها می‌گوید، من به شما می‌گویم که چه چیزی می‌خواهم و به شما چه چیزی را می‌دهم؛ اما آنقدر فکر نکن که فایده درخت زمین، طلا و .. چیست، گاهی به خالق این آفریده‌ها فکر کنید.

جوادی‌آملی گفت: خدا می‌فرماید انسان‌ها دنبال آن هستند که زیر پای خود گودالی بکنند؛ در حالی که من می‌گویم کاری کنید که من زیر پای‌تان را بگیرم تا به آسمان پرواز کنید.

وی خاطرنشان کرد: مرگ از پوست به درآمدن است و آیا حیف نیست که انسان برای 50 یا 80 سال برای تنها پوسیدن بعد از مرگ زندگی کند.

این مرجع تقلید عالی‌قدر جهان اسلام تأکید کرد: مبادا از دایره انقلاب دور شوید، در جهاد اصغر و اکبر حضور داشته باشید، زیرا فرار از میدان جهاد جایز نیست.

جوادی‌آملی گفت: اگر اکنون شاهد آن هستید که جهان آرام نیست، برای آن است که افراد هم بی‌راهه می‌روند و هم راه دیگران را می‌بندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس