کد خبر 611851
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انطباق نداشتن معماری مسجد چهار راه ولی عصر (عج) با الگوی ایرانی ـ اسلامی، گفت: زمان تکمیل و افتتاح این پروژه همچنان مشخص نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی در رابطه با روند تکمیل مسجد ولی عصر (عج) گفت: این بنا در حال حاضر در وضعیت غیرمتعارفی قرار دارد و معماری آن منطبق با الگوی ایرانی ـ اسلامی نیست.

 وی بیان کرد: معماری که ساخت مسجد چهار راه ولی عصر(عج) را بر عهده داشته است، مدعی است که این مسجد را به سبک مدرن ساخته است، در حالی که معماری آن برگرفته از فرهنگ غربی است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ضرورت داشت، مسجد چهار راه ولی عصر (عج) با گنبد و مناره ساخته می شد، اظهار کرد: انتقاد برخی از مردم و اهالی این منطقه هم به علت نصب نشدن گنبد و مناره برای آن بود. زیرا گنبد نماد یک مسجد است، بنابراین باید معماری تمام مساجد پایتخت بر مبنای معماری ایرانی ـ اسلامی باشد.

 ناصحی ادامه داد: آینده ساخت این مسجد، مبهم است و مشخص نیست که ساخت این مسجد به سبک ایرانی و اسلامی چه زمانی به اتمام خواهد رسید.

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعتراضات مکرر اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ساخت مساجد به سبک مدرن، اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران تاکنون چند بار به موضوع ساخت این مسجد به سبک مدرن در چهار راه ولی عصر (عج) اعتراض کرده اند، ولی تاکنون به این اعتراضات هیچ گونه توجه ای نشده است.

 تکلیف «مسجدولی‌عصر(عج)» همچنان نامشخص است

 شایان ذکر است، موضوع ساخت مسجد ولیعصر (عج) از سال 1360 در چهار راه ولی عصر (عج) آغاز شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم این منطقه احساس کردند که در این مسیر با توجه به اینکه محیط خاصی بود، یک مسجد و پایگاه مردمی تأسیس شود پس از بررسی های صورت گرفته مکان فعلی جنب تئاتر شهر مناسب‏ ترین محل برای ساخت این مسجد تشخیص داده می شود. بنابراین در کنار زمینی که برای ساخت مسجد اختصاص می یابد چادری نصب و بعد سوله‏ ای برای برگزاری نماز و سایر برنامه‏ های دینی ایجاد می شود ولی از زمانی که این مکان برای ساخت مسجد اختصاص یافت، مخالفت هایی مبنی بر نساختن آن در کنار تئاتر شهر مطرح شد و سعی شد در جریان کار آن مشکلاتی ایجاد شود.

 اما با این حال کار احداث مسجد و مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) در سال 83 به تصویب رسید تا پس از آن شاهد طراحی و ساخت باشد، اما انگار حاشیه های آن بیش از این حرف ها بود. در پی اعتراض روشنفکران و هنرمندان به ارتفاع این مسجد با این استدلال که آن باعث اهانت به تئاتر شهر می شود این مسجد در حال حاضر بدون گنبد و مناره و در حاشیه تئاتر شهر بنا شده است و با وجود صرف اعتبارات بسیار برای ساخت آن همچنان نیمه تکمیل است.


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس