کارگردان «رستاخیز» همچنان از وضعیت معلق اکران فیلمش گله‌مند است و در اختتامیه جشنواره‌ای با موضوع نگاه مردمی به بحران کمبود آب گفت: متأسفانه صدای من به آقای رئیس جمهور نمی‌رسد و امیدی به وزارت ارشاد ندارم و از وزیر نیرو یاری می‌طلبم.

به گزارش مشرق، شب گذشته در اختتامیه دومین جشنواره گزارش یک نگرانی، ویدیوی 5 دقیقه‌ای از فیلم رستاخیز به نمایش در آمد و  از این فیلم به عنوان اثر فاخر سینمای کشور نام برده شد. حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در  این مراسم از احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز» تقدیر کرد و از این فیلم با عنوان اثر فاخر سینمای ایران یاد کرد.

درویش که در در این مراسم حضور داشت در سخنانی کوتاه، سکوت دوباره‌اش را برای فیلم «رستاخیز» شکست و گفت: من از آقای چیت چیان ممنون هستم که رستاخیر را به عنوان اثر فاخر انتخاب کرده‌اند. نماد آب، نماد بسیار مهمی است که همه را به یاد حوادث کربلا و عاشورا امام حسین (ع) می‌اندازد.

وی افزود: متأسفانه صدای من به آقای رئیس جمهور نمی‌رسد، از آقای چیت چیان می‌خواهم که صدای ما را به رئیس جمهور برساند، تا علاقه‌مندان این فیلم بتوانند این فیلم را تماشا کنند. من دیگر امیدی به وزارت ارشاد ندارم، به همین علت آقای چیت چیان از شما یاری می‌طلبم.

فیلم سینمایی «رستاخیز» با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ 24 تیرماه از پرده پایین آمد.

سال گذشته قصه اکران شدن و نشدن فیلم سینمایی «رستاخیز»  برای سینمای ایران حاشیه‌ ساز بود از بس که رسانه‌ها به بهانه‌های مختلف از همان اول، آنرا با آب و تاب فراوان تعریف کردند. قصه‌ی اکران دوسانسه، تجمع جلوی وزارت ارشاد، زنِ قمه زن، دستور وزیر برای تعلیق اکران، مصاحبه‌های احمدرضا درویش کارگردان فیلم، ربط دادن عدم اکران به ماجرای مذاکرات 5+1، شکایت عوامل فیلم از وزارت ارشاد و ... .

تنها اثر سینمایی عاشورایی، فعلاً در پستو مانده است. مدیران فرهنگی هنوز نتوانسته‌اند مشکل اکران این فیلم را حل کنند.

وی همچنین در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» گفت: متأسفانه وزارت ارشاد تا به حال با فیلم «رستاخیز» همکاری چشمگیری نداشته است و صحبتهای ما با این وزارتخانه به نتیجه‌ای نرسیده است.
درویش بیان کرد: آقای ایوبی برای اکران این فیلم بسیار مشتاق هستند اما به اصطلاح مامور است و معذور. در حال حاضر اختلافاتی درباره پخش چهره حضرت عباس(ع) با وزارت ارشاد وجود دارد


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس