یک مسئول دولتی را به من نشان دهید که حرفی زده باشد که 24 ساعت ثبات نیز داشته است. اگر چنین کسی را دیدید حتما سلام من را به آن برسانید. صبح حرف می‌زنند بعد از ظهر تکذیب می‌کنند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق -  علی رویین‌تن در ارتباط با جدیدترین فعالیت‌هاش در عرصه سینما و همچنین ساخت دو فیلمی که با نام های «اکبر شاه» و «مزدور» رسانه‌ای شده بود گفت: هیچ خبری نیست. هنومتاسفانه بعد از برجام و در این دولت کریمه ما دو تا پای‌مان را باید بالا بگیریم!ز سر جای قبلی‌ خودمان هستیم. برنامه‌ریزی برای ساخت یک فیلم‌سینمایی به طور کامل دست ما نیست. در حال حاضر شرایطی وجود دارد که کار را برای ما سخت کرده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش به فارس گفت: هزینه بعضی از فیلم‌ها را که ارگان‌ها و نهادها پول‌شان را می‌دهند. برخی از آثار هم که جزو سینمای بدنه هستند سرمایه گذار خصوصی دارند و با زمان و پول کم ساخته می‌شوند فیلم‌های ما که در دست تولید قرار گرفته‌اند جزو هیچ کدام از این گزینه ها نیست و کار برای ما سخت شده است.

*«کرشمه» جزو گزینه‌های ساخت رویین‌تن شد

کارگردان فیلم سنیمایی «دل شکسته» عنوان کرد: تا چندی پیش قرار بود فیلمنامه «اکبر شاه» قرار بود توسط فرد دیگری ساخته شود که ساخت آن را هم خود بر عهده گرفتم. در حال حاضر سه فیلم سینمایی در مرحله پیش تولید دارم با عنوان «مزدور»، «اکبر شاه» و «کرشمه» که از این میان شخصاً به ساخت «اکبر شاه» بیشتر علاقه دارم. هنوز به قطعیت نرسیدیم که کدام را به صورت جدی تر پیش ببریم. «کرشمه» در مورد یک داستان عاشقانه و یک عشق ممنوعه است البته عشق ممنوعه عارفانه در این جا مد نظر است. یکی از سه فیلمنامه را قطعاً جلوی دوربین می برم.

 

*تنها راهی که برای رویین‌تن مانده مردن است/ بعد از برجام در این دولت کریمه دو پای‌مان را باید بالا بگیریم

رویین‌تن در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که با شرایطی که برای تولید این سه اثر پیش رویتان است فکر می‌کنید طی چه بازه زمانی فیلمبرداری یکی از این سه فیلمنامه را آغاز می‌کنید، طی سخنانی با لحنی طنز و انتقادی گفت: با این شرایطی که دارم می‌بینم تنها راهی که برای رویین‌تن مانده مردن است. چرا که مردنم نیازی به هیچ بروکراسی اداری، تایید و تکذیب کسی ندارد یعنی می‌توانم بدون حمایت از دولت مفخم و مسئولین محترم می‌توانم بمیرم. می‌دانید هیچ چیزی در دست ما نیست و نمی‌توانیم برنامه‌ریزی داشته باشیم. متاسفانه بعد از برجام و در این دولت کریمه ما دو تا پای‌مان را باید بالا بگیریم.

*صبح حرف می‌زنند ظهر تکذیب می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در شرایط فعلی اصلاً مشخص نیست دوست و دشمن چه کسی است گفت: یک مسئول مملکتی را به من نشان دهید که حرفی زده باشد که 24 ساعت ثبات نیز داشته است. اگر چنین کسی را دیدید حتما سلام من را به آن برسانید. صبح حرف می‌زنند بعد از ظهر تکذیب می‌کنند.

 
*فارابی روی هواست/ ایوبی با تابش مشکل دارد پولی نمی‌دهد

کارگردان فیلم سینمایی «زمهریر» در ادامه انتقادهایش در ارتباط با بنیاد سینمایی فارابی گفت: من یک سوالی دارم. آیا فارابی در طی یک ساله گذشته از فیلمی حمایت کرده است؟! مگر اصلاًٌ شورای فارابی تشکیل شده است! الان یک سال می‌شود که شورای فارابی تعطیل است. یعنی امسال به دلیل درگیری حجت الله ایوبی «رییس سازمان سینمایی» و علیرضا تابش «مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی» این نهاد روی هوا است. چرا اینها را پی‌گیری نمی‌کنید؟! آقای تابش را وزیر فرهنگ و ارشاد انتصاب کرده است و چون ایشان این کار را کرده ایوبی هم با تابش مشکل دارد و هیچ پولی ‌نمی‌دهد. فارابی از ما بیچاره‌تر است. این نهاد مانده و یک سری بدهکاری.

*یک سال است شورای فارابی تشکیل نشده است

رویین‌تن در پاسخ به این نکته که برخی از فیلمسازان حمایت‌های مالی را از فارابی گرفته‌اند و در گفت‌وگو با رسانه‌ها آن را نیز عنوان کرده‌اند گفت: چه کسی حمایت گرفته!؟ دروغ می‌گویند. یک سال است شورای فارابی تشکیل نشده است چطور حمایت می‌کنند. فارابی پول کارمندانش را ندارد بدهد. آقای ایوبی هم می‌گوید من هم پول ندارم چرا که از وزارت بودجه‌ای نمی‌دهند این قضیه را پیچیده می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اینم از لطف رییس سینمایی تدبیر و امید که امید را در فارابی خشک میکنه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس