کد خبر 599319
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

صدراعظم آلمان گفت که تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا نمی‌تواند مانع توسعه اتحادیه اروپایی شود.

 به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که رای مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا نقشی در اینکه آیا کشورهای حوزه بالکان در اتحادیه اروپا پذیرفته خواهند شد یا خیر ندارد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، وی روز گذشته در جریان سومین نشست سالانه درباره آینده کشورهایی نظیر آلبانی، صربستان، بوسنی و هرزگوین و امکان پذیرفته شدن این کشورها در اتحادیه اروپا ضمن اعلام این مطلب و تاکید بر اینکه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مانع توسعه این اتحادیه نخواهد شد، افزود: «با تصمیم بریتانیا چیزی تغییر نکرده است و این تصمیم باعث نگرانی کشورهای حوزه بالکان شده است.»

مرکل به همراه «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا و شماری از سران کشورهای حوزه بالکان در این نشست شرکت داشتند. «الکساندر ووچیچ» نخست‌وزیر صربستان گفت: «کارها و تعهدهای فراوانی پیش از ما انجام شده است و به نظر می‌رسد که چشم‌انداز روشنی در زمینه اروپا پیش رو داریم.»

مردم انگلیس 23 ماه می (3 تیرماه) به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند. اعلام نتیجه این همه‌پرسی واکنش های فراوانی را در میان سیاستمداران اروپایی به دنبال داشت. از طرفی در میان احزاب افراط‌گرا هم درخواست‌هایی در مورد خروج از اتحادیه اروپا مطرح شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس