کد خبر 600735
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

مقامات ارشد پلیس بریتانیا اعلام کردند که تعداد جرم‌های ناشی از مسائل نژادی و جنسیتی در این کشور پس از برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش ۴۲ درصدی روبرو شده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، پلیس بریتانیا اعلام کرد: بیش از 3076 مورد جرم و حادثه خشونت آمیز در سراسر بریتانیا دو هفته بعد از 16 ژوئن گزارش شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 915 مورد افزایش نشان می دهد.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

مارک همیلتون سخنگوی شورای روسای پلیس بریتانیا در این باره گفت: ما اکنون شواهد روشنی از افزایش جرم و جنایات گزارش شده در سراسر کشور داریم و می توانیم ببینیم که تعداد جرم و جنایات طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است.

تعداد حوادث و جرم هایی که به صورت رسمی از طریق پرتال آنلاین پلیس بریتانیا گزارش شده است، در هفته بعد از همه پرسی بریتانیا با رشد 500 درصدی روبرو شده است.

منتقدان برخی از فعالان کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را متهم به تحریک احساسات بیگانه ستیزی و نژاد پرستی می کنند. مهمترین بخش از شعار  این کمپین در همه پرسی 23 ژوئن، کنترل مهاجرت بوده است.

یک هفته قبل از برگزاری این همه پرسی، جو کاکس از فعالان اصلی کمپین باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا، هدف حمله با چاقو قرار گرفت و کشته شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس