کد خبر 599260
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

یک فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت : بعضی از عادت ها هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قلب تاثیر می گذارد که می توان با در پیش گرفتن عادت های سالم و ترک عادت های نادرست به سلامت قلب کمک کرد

به گزارش مشرق،  محراب مرزبان فوق تخصص جراحی قلب و عروق؛ گفت: بعضی از عادت ها هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قلب تاثیر می گذارد که می توان با در پیش گرفتن عادت های سالم و ترک عادت های نادرست به سلامت قلب کمک کرد،عادت های نادرست شامل عدم توانایی در کنترل خشم ،نگرش بدبینانه و استرس است که در افراد سالم اثرات فیزیولوژیکی بر قلب و رگهای خونی دارد.
 
وی افزود : استرس، شیوع دیگر فاکتورهای ریسک را افزایش می دهد به عنوان مثال در شرایط استرس یا آلودگی های صوتی نشان داده شده که کنترل کردن چربی خون به سختی ممکن است و نیاز به  دز بالاتری از داروها دارد.
 
مرزبان اظهار کرد: وجود قند خون ناشی از استرس در برخی افراد باعث اسپاسم عروق کرونر می شود یعنی به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث بیماری های عروقی می شود.در بعضی افراد که هیچ بیماری زمینه ای در آنها دیده نمی شود در مواجه با صحنه ی ناراحت کننده ،شدت استرس به حدی است که هورمون های آزاد شده در خون باعث انقباض شدید عروق می شود و فرد را دچار ایست قلبی می کند.
 
وی ادامه داد: از دیگر عادت های نادرست ،عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است که عفونت های ناشی از آن وارد گردش خون می شود به گونه ای که باکتری های مضر و خطرناک به همراه جریان خون به قلب منتقل می شود و التهاب های مزمن را ایجاد می کند و سلامت قلب را به خطر می اندازد.
 
این فوق تخصص قلب و عروق اظهار داشت : نشستن به صورت مستقیم روی قلب اثر ندارد اما کسانی که عادت به نشستن طولانی مدت دارند کم تحرکی و اضافه وزن را در افراد به دنبال خواهد داشت و فرد را مستعد دیابت و افزایش خون می کند و از آن طریق به قلب آسیب می زند.
 
وی در خصوص عادت های بد غذایی در افراد گفت: کسانی که عادت بد غذایی دارند و از چربی و مواد قندی به مقدار زیاد استفاده می کنند در معرض بیماری هستند ،همچنین استفاده از میوه جات و موادی که دارای آنتی اکسیدان هستند در جلوگیری از بیماری عروق کرونر نقش بسیار مهمی دارد.
 
وی در پایان یادآور شد: در موقعیت خواب همه ارگان های بدن اعم از فعالیت مغزی، دستگاه گوارش، تعداد تنفس ، ضربان قلب در استراحت نسبی قرار گرفته و فشار خون را پایین می آورد و در صورت نداشن خواب کافی ،فشار مضاعفی به دستگاه قلب و عروق وارد می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس