کد خبر 586035
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

کارشناسان تغذیه هشدار می دهند که نوشیدن آب سرد در اول افطار خطر مرگ را به همراه دارد.

به گزارش مشرق، میلیون ها مسلمان در سراسر جهان در ماه مبارک رمضان امسال به علت گرمی هوا شاید در اول افطار برای برطرف کردن تشنگی خود ابتدا آب سرد بنوشند ولی احتمال مرگِ ناشی از نوشیدن آب سرد در اول افطار وجود دارد و جدی است.

نوشیدن آب سرد در اول افطار خطرات بسیاری برای بدن دارد و به معده آسیب می زند و شاید منجر به مرگ شود لذا توصیه می شود که روزه دار در اول افطار خرما بخورد و پس از ده دقیقه آب و دیگر نوشیدنی ها را مصرف کند .

مهمترین خطرات نوشیدن آب سرد در اول افطار :
نوشیدن آب سرد در اول افطار و پیش از هر نوشیدنی و غذای دیگری باعث آسیب دیدن جدی معده و بزرگی آن می شود.

نوشیدن آب سرد شاید خطر مرگ را نیز درپی داشته باشد زیرا یکی عصب از معده به قلب کشیده شده است که این عصب با مصرف آب سرد زمینه مرگ نوشندۀ آب سرد را فراهم می کند، و به همین دلیل فرماندهان ارتش در زمان جنگ سربازان بسیار تشنۀ خود را از نوشیدن آب زیاد منع می کنند زیرا تجربه نشان داده است که برخی از سربازان با نوشیدن آب فراوان جان خود را از دست داده اند.

کارشناسان تغذیه می گویند که نوشیدن آب فراوان پیش از خوردن غذا باعث کاهش اشتها می شود و به همین دلیل کسانی را که درپی کاهش وزن خود هستند ، توصیه به نوشیدن آب نیم ساعت پیش از خوردن غذا می کنند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    باتوجه به روایات معصومین یقین داریم که نوشیدن آب سرد برای باز کردن افطار مطلوب نیست( این کلام از هر سخنی متین تر و قابل قبول تر هست چون معصوم هر چه میفرماید از جانب خدا میفرماید) ولی در مطلب بالا فقط میپیچونی و میگی که خوب نیست والا دلیلشو نگفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس