کد خبر 599122
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

گرد و غبار با غلظت و شدت بیشتر از عصر امروز عمده مناطق استان ایلام را فرا گرفته به طوری که مردم از خانه ها خارج نمی شوند.

گرد و غبار شدید همه مناطق ایلام را فراگرفت
به گزارش مشرق، هم اکنون در هوای شهر ایلام و تمامی شهرستان های استان خاک بسیار شدیدی وجود دارد و مردم در خانه ها حبس شده اند.

بر اساس پایش اطلاعات ایستگاه های سینوپتیکی هواشناسی استان در ساعت ١٧:٣٠ امروز شعاع دید افقی در شهرستانهای استان شامل شهر ایلام یک هزار متر، ایوان هشت هزار متر، سرابله بیش از ده کیلومتر(به زودی ریزگردها نیز در این مناطق نفوذ خواهند کرد)، لوماربیش از ده کیلومتر، دره شهر بیش از ده کیلومتر، آبدانان شش هزار متر، دهلران پنج هزار متر و مهران یک هزار متر است.

شدت غبار به یک باره از ظهر امروز تمامی مناطق استان را فرا گرفته است، هم اکنون وضعیت هوا در شهرستان های مرزی مهران و دهلران آلوده تر از سایر مناطق است.

بر اساس آخرین گزارش های ثبت شده در ایستگاه های سنجش غبار در استان هم اکنون شهرستان دهلران به علت وجود ریزگردها و میزان غلظت آن در وضعیت اضطرار قرار دارد.

هوای شهرستان مهران نیز با ۳۳۹ میکروگرم در مترمکعب دو برابر حد مجاز و مقدار غلظت گرد و غبار در آسمان شهرستان سرابله نیز  دو برابر حد مجاز است و در شرایط کنونی هوای این دو شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارد.

طبق گفته مسئولان هواشناسی استان ایلام، این توده گرد و خاک که از طرف بیابان های عراق از صبح امروز وارد استان شده تا ۲ روز دیگر در هوای استان به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس