کد خبر 586952
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳

تبریز-نجاتگران جمعیت هلال احمر اسکو توانستند طی یک عملیات امدادی طاقت فرسا چوپانی گمشده ای را از خطر مرگ نجات و به بیمارستان منتقل نمایند .

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی،نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهدای گمیچی جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۰ خرداد طی یک عملیات طاقت فرسا و با دهان روزه چوپانی را که  بمدت دو روز در ارتفاعات جزیره اسلامی دچار مصدوميت شده  بود را نجات دهند.

این گزارش می افزاید :به دنبال دریافت خبری از اهالی جزیره اسلامی  در ساعت ده و پانزده دقیقه صبح امروز  ۲۰خرداد  مبنی بر گمشدن چوپان محل و عدم بازگشت وی از ارتفاعات  علی رغم گذشت دو روز بر نگرانی های نجاتگران افزود ه شد و بلافاصله دست بکار شدند.

این گزارش می افزاید ؛در بررسی های اولیه مشخص شد چوپان یاد شده  دامهای اهالی روستاها را جهت چرا به  بلندترین نقطه در کوههای قره چشمه جزیره اسلامی برده و بعد از گذشت  دو روز هنوز به روستا مراجعه نکرده است.

نجاتگران پایگاه گمیچی جمعیت هلال احمر اسکو بعد از آگاهی از   تماس یک نفر از اهالی مبنی بر دیده شدن فردی بیحال  در بلندترین نقطه کوهستانی محل که بی رمق و بی حال  بوده و امکان نقل و انتقال یاد شده به علت کوهستانی و صعب العبوری منطقه میسر نبوده  احتمال اینکه فرد مورد نظر چوپان گمشده باشد بلافاصله  به دامنه کوه فوق در آق گنبد و جزیره اسلامی اعزام شدند.

نجاتگران پس ازطی نشیب و فرازها ی مختلف با توجه به صخره ای بودن منطقه به سختی  و با تلاشهای  زیاد خود را به کنار مصدوم  که بی هوش افتاده بود رسانده  و پس از کنترل علایم حیاتی و انجام مراحل اولیه درمانی فرد مصدوم را که یک مرد ۵۸ ساله بوده و بعلت مصدومیت شدید در منطقه از دیشب افتاده بود با لانگ  ویژه حمل مصدوم از ارتفاعات  کوهستانی به پایین  کوه انتقال و پس از آن توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر اسکو و با همراهی نجاتگران هلال احمر  به نزدیکترین بیمارستان منطقه یعنی  بیمارستان امام خمینی ارومیه انتقال داده وتوانستند  نامبرده را از مرگ حتمی نجات دهند.

گفتنی است  عملیات صعود به ارتفاعات و انتقال مصدوم بیش از پنج ساعت بطول کشید که با توجه به نوع عملیات در نوع خود کم نظیر بوده است هم چنین علیرغم درخواست اعزام هلی کوپتر به منطقه به علت کوهستانی بودن منطقه و وزش باد شدید و گردوغبار امکان اعزام  و پرواز هلی کوپتر به منطقه نیز مقدور نشده بود که با تلاش نجاتگران خوشبختانه ماموریت با موفقیت به اتمام و انجام رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    همینکه ننوشتید مرگ حتمی جای تقدیر دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس