رفتار خلاف قانون بعضی از دولتمردان در دوستی با فتنه‌گران 88 موضوعی مخفی نیست ولی اینکه بعد از تذکرات مکرر رهبری مبنی بر موضع‌گیری علیه فتنه، بازهم برخی با اصحاب فتنه دیدار می‌کنند؛ نشانه چیست؟

چراغ سبز نشان دادن به فتنه چه پیامی دارد؟/ وقتی هیچ توجیهی پذیرفته‌شده نیست
سرویس سیاست مشرق - فتنه سال 88 حمله به ارزش‌های انقلاب اسلامی بود. ازاین‌رو بود که فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان با بطری آب به خیابان‌ها آمدند و با شعار انحرافی و ساختارشکنانه «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»‌ مخالفت خود را با روز قدس نشان دادند. فتنه از هر فرصت و مناسبتی برای مخالفت باارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد اما سرانجام همین مخالفت‌ها باعث زمین‌گیر شدن آن در حماسه 9 دی سال 88 شد. این تحرکات ساختارشکنانه ریشه در فتنه سال 78 به بعد داشت که در فتنه سال 88 شاخ و برگ به خود گرفت. شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» نیز ماهیت فتنه را به خوبی نمایان ساخت.

رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی امسال با دانشجویان دگربار بر مواضع صریحشان درباره فتنه سال 88 تأکید کرده و بیان داشتند: «رسم شده از امام و انقلاب دم بزنند اما با کسی که می‌گوید انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است هم بنشینند. مواضع من درباره فتنه سال ۸۸ کاملاً صریح است و برروی این موضوع حساس هستم و ملاک هم، عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و یا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نیز اعلام تبری نکرده‌اند. اصل تبری در این میان لازم بود که نکردند. این پدیده بد و زشتی بود و من این را نمی‌پسندم.»

ایشان با تأکید بر اینکه تقسیماتی همچون اصولگرا و اصلاح طلب و یا اصلاح طلب مدرن و اصولگرای سنتی، به‌هیچ‌وجه مهم نیستند، افزودند: «موضوع مهم، محتوا است.»

چند نکته مهم در سخنان رهبر معظم انقلاب نهفته است که اشاره به تحرکات برخی از مسئولان دارد. موضوع اول تأیید فتنه با نشست‌وبرخاست با کسانی است که شعار «انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است»‌ را سرلوحه کار خود قرار دادند و اینک با عکس‌های یادگاری و حضور در محافل مشترک با مسئولان خود را توجیه می‌کنند. جالب اینجاست که این اتفاقات به یکی دو مسئول ختم نمی‌َشود و با تبصره «ملاقات اتفاقی»‌ نمی‌توان از این موارد چشم‌پوشی کرد.

چراغ سبز مولاوردی و فریدون به فتنه 88 چه معنایی دارد؟حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور[1]، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور[2] و سید محمود دعایی[3] از طرفداران و حامیان دولت از جمله کسانی هستند که اخیراً با یکی از عناصر فتنه که به‌تازگی از زندان آزادشده است، با صمیمت و استقبال خاصی عکس یادگاری گرفتند. جالب اینجاست که این مسئله مستمسکی برای تطهیر فرد خاطی و قهرمان‌سازی از یک محکوم امنیتی ضد نظام جمهوری اسلامی شد. این در حالی است که برائت از فتنه‌ای که اصل نظام را هدف و نشانه قرار داده بود از جمله لوازم خدمت خالصانه به ملت ایران در این بزنگاه حساس برشمرده می‌شود.

سخنان صریح رهبری نشان داد که فتنه‌گری این افراد و محکومیت عمل آن‌ها با مرور زمان تطهیر و پاک نمی‌َشوند. جریان فتنه علاقه‌مند به فراموشی حوادث سال 88 است تا با پوشش جدید به میدان آمده و به فعالیت گذشته خود بپردازد. نمونه این موارد را نیز می‌توان قرار گرفتن برخی فتنه‌گران زیر چتر اعتدال دانست که این افراد با تقسیم کاذب فضای سیاسی به افراط و اعتدالیون با تاکتیک آلزایمر سیاسی با فراموشی رفتار رادیکالی‌شان، خود را نماینده اعتدال و رقیب و منتقدان را افراطی نامیدند.

مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان، در دیدار با هیئت دولت نیز از فتنه سخن گفتند و با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در خصوص نحوه عملکرد در شرایط فتنه، فرمودند: حضرت علی (علیه‌السلام) توصیه می‌کنند در شرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم بسیار مشکل می‌شود، باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هیچ بهره‌ای به نفع فتنه ایجاد نشود.

چراغ سبز مولاوردی و فریدون به فتنه 88 چه معنایی دارد؟رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در شرایط فتنه همچون قضایای سال ۸۸، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.[4]

این مباحث نشان می‌دهد که بحث فتنه از سوی رهبر انقلاب به عنوان شاخصی برای ارزیابی افراد و جناح‌های سیاسی باید در نظر گرفته شود و افرادی که از سران فتنه حمایت کردند، بایستی از این اقدام اشتباه خود تبری بجویند.

حال باید بدانیم دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور نسبت به این رفتار زشت مولاوردی، فریدون و دیگر دولتی‌ها چه واکنشی از خود نشان می‌دهد.

دراین‌بین، حامیان فتنه همچون خاتمی که خود در جلسات خصوصی اعلام می‌کند که هیچ تقلبی در سال 88 اتفاق نیفتاده است، هیچ‌گاه حاضر نشد در مجامع عمومی علیه فتنه و اظهارات غیرقانونی و ظالمانه‌اش علیه نظام اسلامی، موضع‌گیری کند، قطعاً این‌چنین عناصری با استمرار بر ادامه خط ضدانقلاب، از کشتی نظام پیاده شده و هیچ‌گاه قابل‌اطمینان و اعتماد نخواهند بود، آن‌ها فقط می‌توانند با توبه بار ظلم خود علیه حکومت اسلامی را قدری کاهش بدهند.



[1] http://www.entekhab.ir/fa/news/273234

[2] http://aftabnews.ir/fa/news/375137

[3] http://vadesadegh.ir/31937

[4] http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=33566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    فیش حقوقی فریدون کی منتشر میشه؟
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    فتنه و باز هم فتنه ، كلمه آشنا و زشت ،
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    جای شگفتی نیست چرا که فتنه 88 بچه مکتب اصلاحطلبی بود
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    والا بی قانونی و ساختار شکنی هم بیشتر در آقازاده های بعضی از اصلاح طلب ها دیده میشه! اینها چطور حرف از قانون میزنند در صورتی که با فتنه 88، دیدار فائزه با بهاییت، قضیه مهدی هاشمی، دادن لوح تقدیر به زنجانی، پرداخت های نجومی و نهایتا هم کارشکنی حسین فریدون بی قانونی رو به بیشترین حد خود رساندند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه کسی باید جلوی اینها رو بگیره تا دست از بی قانونی بردارند؟؟؟؟
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    خانم مولاوردی یکی از بهترینهای کابینه هستند بانویی متین و شجاع شما هم عصبانی باش و اینجا صفحه سیاه کن
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    رهبري بين دولتمردان و سياسيون هر دو جناح تنها است
  • ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    پناه بر خدا
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    مشرق جان باید مدرک رو کنی
  • فریبرز ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    اصلاح طلب= منافق
  • مهدی از قم ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    به سران فتنه گر هشدار میدهیم که اینبار از گناه شما به راحتی نخواهیم گذشت.به والله قسم از کرده تان پشیمانتان میکنیم.همانطور که فتنه گران را در سوریه و عراق مهار کردیم
  • عباس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    مگه عزیزان ارزشی به فرمایشات رهبری در رابطه با بر هم زنندگان سخنرانی ها و اقداماتی از این قبیل ( که بارها هم تذکر داده شده ) گوش می کنند که از اینها توقع دارید. تازه آنها ادعای ولایی بودن هم دارند و جان شان را هم حاضرند فدای رهبر کنند. این بیچاره ها که همچین ادعایی هم ندارند. خوب که دقت کنی می بینی هردو از یک قماشند و چیزی که این وسط مظلوم می ماند خط اصیل ولایت است
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    "رابطه دولت با فتنه گران" !!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه رسما شورشو درآوردید
  • کامران ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    سران فتنه 88 باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشند.
  • ناشناس ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود.
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    این فتنه گران راه عزادار تو بستن در ظهر عزا حرمت عباس(ع) شکستن علمدار کجایی ؟
  • محيا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    مشرق:-)
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    بالاخره این یکی از بهترین های کابینه با تاج زاده ملاقات کرده یا نکرده ؟ عکس بالا فتوشاپ است یا نیست ؟ شما کلام رهبری را قبول دارید یا ندارید ؟ ببین ابجی و یا داداش ، شتر سواری دولا دولا نمیشه . روی صحبت این مقاله نیز سرزنش امثال شماست . چه تن لرزه ای به نامردی به ملت دادند سال 88 . نماز جمعه 88 حاجی خاطره یادم نرفته . انجا بودم . سبزه قباها چه افتضاحی راه انداخته بودند . بودم
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    از بی عرضگی نهادهای امنیتی است
  • سپهرساطوربه دست دربه در به دنبال خاتمی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
  • ناشناس ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    مشرق تو فتنه گر کثیفی هستی
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    زشتی کلمه فتنه در شخصیت، افکار پلید و رفتار خبیثانه و حیله های مذبوحانه فنتنه گران تجلی میکنه نه در خود کلمه فتنه.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    جرأت داری یک دفعه ی دیگر بپرس!!!!
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    کسی که محکومیتش رو کشیده دیگه مجرم نیست. این یک اصل قانونیه. کاش به قانون احترام بگذاریم
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    هر وقت فیش حقوق سایر قوا و نهاد ها منتشر شد !
  • سپهرساطوربه دست دربه در به دنبال خاتمی ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
  • yas ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    جزای جرمشو کشیده؛ولی توبه اظهار پشیمانی نکرده,......؛با مغلطه کردن,فکر میکنی زرنگی....
  • مشرق ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    کثیف خودتی
  • فرهاد ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    فتنه گران اصلی بیرون از گود هستند و همچنان به شیو ه های مختلف می خواهند فتنه های جدید را راه بیندازند بیشترشان در بدن دولت فعلی بصورت چراغ خاموش در حال حرکت هستند
  • سجی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    شیر مادر حلالت، گل گفتی پسر ایول
  • کارشناس محیط زیست ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    اصلاح طلب مساوی با خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس