کد خبر 598740
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸

کسانی که در اوج خودباختگی، این فکر را به جامعه تزریق می‌‌کنند که "برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد"، دچار نوعی بلاهت و عدم شناخت نوع کینه ‌توزی ‌های دشمن هستند.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در سرمقاله رسالت نوشت:

دیدار پنج ساعته دانشجویان با مقام معظم رهبری، مطالب مهم و کلیدی برای مردم و نخبگان کشور دارد. حتی می ‌تواند مخاطبانی در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی در سطح نخبگان و جامعه دانشگاهی جهان اسلام داشته باشد. نمایندگان تشکل‌ های دانشجویی دو ساعت وقت داشتند که دیدگاه ‌ها و دغدغه ‌های فکری خود را مطرح کنند. آنها بیش از 20 نکته و موضوع مبتلا به جامعه را مطرح کردند.

نکات مطرح شده نشانه عمق اندیشه آنها در مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی جامعه است و نشان می ‌دهد جریان دانشجویی به عنوان یک جریان سیاسی زنده و بالنده در متن مسائل مربوط به جامعه ایرانی و جامعه جهانی است و حضور بهنگام دارد.

رهبر معظم انقلاب نیز با تیزبینی و عنایت به مطالب دانشجویان، 12 توصیه مهم به دانشجویان داشتند و این توصیه‌ ها برای احزاب، گروه ‌ها و نخبگان جامعه ما هم فوق‌العاده مهم است و می ‌تواند در دستور کار آنها قرار گیرد.

باید خداوند بزرگ را شاکر بود که رهبری جامعه دینی ما با هدایت‌ های الهی در متن مسائل کشور، منطقه و جهان قرار دارند و با ژرف‌ اندیشی در این مسائل، سکان هدایت انقلاب اسلامی را در مسیری که امام خمینی (ره) مقرر فرموده محکم در دست دارد.

رهبر انقلاب اسلامی قبل از طرح 12 توصیه، به چهار نکته مهم در نگاه دانشجویان به مسائل جامعه امروز ما تکیه کردند:

1- تقویت ایمان و رعایت تقوا در رفتارهای شخصی و عمومی
2- سوء ظن به جریان رسانه ‌ای دشمن و تشخیص درست دوست و دشمن
3- مطالبه ‌گری از مسئولان نظام
4- مبارزه سرنوشت ساز با جبهه استکبار

هویت حقیقی جنبش دانشجویی به این چهار نکته، ربط وثیق و دقیق دارد. فقدان هر یک از نکات چهارگانه فوق در حرکت دانشجویی، ‌این حرکت را دچار بحران هویت می ‌کند و از مسیرهای اصلی و حقیقی خارج می‌ سازد.

امام خامنه ‌ای 12 توصیه مهم به دانشجویان در این دیدار داشتند که بنده در این مختصر به توصیه اول می ‌پردازم. اگر عمری بود به توصیه‌ های دیگر در روزهای آینده خواهم پرداخت.

 اولین توصیه مهم رهبری به دانشجویان حضور فکری در مسائل اصلی کشور و حضور فیزیکی در موقع لزوم بود.

60 درصد جمعیت کشور جوان هستند و دانشجویان بخش عظیمی از این 60 درصد را تشکیل می دهند.

اگر دانشجویان به مسائل اصلی کشور نیندیشند و به موقع حضور فیزیکی در عرصه ‌های انقلابی نداشته‌ باشند، فاتحه انقلاب خوانده شده است.

انقلاب به فکر جوان نیازمند است. فکر جوان مثل خون در رگ‌های انقلاب باید جریان داشته باشد. دشمن با ارتش رسانه‌ ای خود می‌ خواهد این نیروی عظیم و کارآمد را از انقلاب بگیرد. آمریکا می‌خواهد موتور پر تحرک تفکر و اندیشیدن را در جوانان خاموش کند. بیش از سه هزار کانال ماهواره ‌ای در آسمان ایران قلب و مغز جوانان به‌ویژه دانشجویان را نشانه‌ گرفته‌ اند و جوانان را دعوت به سکس، غفلت از مشکلات کشور و ولنگاری فرهنگی می‌کنند. اما جوان ایرانی ایستاده است و نزدیک به چهار دهه است با خون، پوست و گوشت و استخوان خود از نوامیس انقلاب دفاع می‌ کند. جوانان برومند ایرانی در دانشگاه همچون سدی عظیم در برابر این هجوم گسترده، پایداری و پاسداری می‌کنند.

غرب می‌ خواهد دانشجو و دانشگاه‌ از فضای حقیقی انقلاب فاصله بگیرد و در گرداب‌‌های فضای مجازی اسیر شود.انقلاب، امروز درگیر بزرگترین نبرد در این فضاست. ای کاش دولت اهمیت این نبرد را درک می ‌کرد و از تجهیز جوانان و تدارک آذوقه اولیه آنها در این نبرد، غفلت نمی ‌کرد.

امروز نسلی در هیئت ‌های علمی دانشگاه ‌ها و نیز انبوه دانشجویان تربیت می ‌شوند که به نقش تاریخی خود در نبرد با استبداد و استکبار جهانی به خوبی واقف هستند. اگر دولت نقش خود را در این زمینه فراموش کند و مقوم جریان فتنه در محیط ‌های علمی باشد، دانشجو و استاد، با بصیرت و هوشیاری و نیز شجاعت، از این مهم غفلت نخواهد کرد.

دولت یازدهم متأسفانه در اولین ورود خود به مسائل دانشگاهی و دانشجویی، با ورود به پروژه سیاه ‌سازی بورسیه ‌ها به دام اهل فتنه افتاد و عملاً در نقشه آنها عمل کرد. امروز که پرده از این کار سیاه برداشته شده است زبان عذرخواهی به لکنت افتاده و قرار نیست از بورسیه‌ها اعاده حیثیت کنند.
طی 8 سال در دولت‌ های دهم و نهم، بیش از 18 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه ‌ها با شتاب علمی حیرت‌ آوری، ایران را در مکان پانزدهم جهان و رتبه اول منطقه نشاندند. سرعت و رکوردهای علمی ایران در فناوری‌ های پیشرفته آنچنان دشمنان نظام را به وحشت انداخت که دست به ماشه ترور بردند و دانشمندان هسته‌ ای ما را به تیغ ترور سپردند.

امروز این جریان نیرومند در دانشگاه همانند یک ارتش علمی عمل می ‌کند. دولت باید مقوم این جریان باشد و جلوی سنگ اندازی در داخل و خارج علیه آنان را بگیرد.

همین جریان نیرومند است که در برابر غرب با قدرت ایستاده است. کسانی که در اوج خودباختگی، این فکر را به جامعه تزریق می‌ کنند که "برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد"، دچار نوعی بلاهت و عدم شناخت نوع کینه ‌توزی ‌های دشمن هستند. ملت ایران باید دست روی زانوی دانشمندان خود در دانشگاه ها بگذارد تا بایستد. غرب هیچ کمکی در این زمینه به ما نخواهد کرد. امروز مهم ترین موضوعاتی که دانشجویان در خصوص مسائل جامع به آن فکر می ‌کنند، موضوع "برجام"، "اقتصاد مقاومتی"، "نوع مناسبات با جهان" و "آینده نظام و کشور" است.

دشمن با کمک برخی عناصر خودفروخته در داخل، در نوع حرکت و تفکر جریان دانشجویی در این باره اخلال می ‌کند و می‌ خواهد آن را سوزن ‌بانی کند. جریان دانشجویی به این مهم واقف است.
عناصر خودفروخته‌ ای که در دانشگاه در دهه 70 و اوایل دهه 80 مشغول این کار خائنانه در دانشگاه بودند، با مواضع انقلابی افسران جوان مقابله با جنگ نرم دشمن، در دانشگاه ها زمینگیر شده و مجبور شدند به وطن اصلی خود برگردند. بی بی سی و رادیو آمریکا هر از چندی آنها را در مقابل تلویزیون ظاهر می ‌کنند و با توهین و مسخره کردن آنها می ‌گویند؛ چند تا معلق بزنید و جای دوست و دشمن را به ملت ایران نشان دهید!

این سرنوشت سیاهی است که برخی به اصطلاح نخبگان دانشگاهی پیدا کرده ‌اند که میمون ‌وار مشغول تقلید تهوع‌ آور از غرب هستند.این تقلید به قدری تهوع ‌آور است که مشغول خوردن استفراغ فکری تئوریسین ‌های فکری قرن 18 و 19 اروپا هستند.

امروز جهان با رویکردی عقلانی به مذهب، به سرعت به سوی خدا و متفکران عالم به سمت الهیات رهایی بخش ‌می ‌روند. این جماعت با همان ادبیات سخیف قرن 19 و اوایل قرن 20 به جنگ خدا و مذهب و دین آمده اند و با اصیل ‌ترین و نیرومندترین انقلاب دینی جهان، یعنی انقلاب اسلامی، خصومت و دشمنی می ‌کنند.
نسلی که امروز در دانشگاه سیر و سلوک علمی دارد در عصر خود و حتی جلوتر، زندگی می‌کند از نظام، انقلاب و اسلام مومنانه  دفاع می‌کند و این دفاع را تاکنون به رخ دشمنان کشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس