کد خبر 598792
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته برای دومین بار نشستی را برای بررسی عملیات های فلسطینیان علیه صهیونیست ها برگزار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزرای کابینه امنیتی این رژیم در نشستی اوضاع نابسامان امنیتی در کرانه باختری را بررسی کردند.
 
بر اساس این گزارش، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست به حمله علیه حماس در نوار غزه تهدید کرد.
 
لیبرمن اظهار داشت: اگر رویارویی گسترش یابد و اوضاع در جنوب تشدید شود در آن صورت اسرائیل دست به اقدام نظامی برای یکسره کردن نبرد با حماس خواهد زد.
 
بر پایه این گزارش، لیبرمن اشاره ای نکرد که آیا طرح نظامی برای حمله به نوار غزه در اختیار دارد یا خیر که همین امر باعث انتقاد وزرای کابینه از وی شد.
 
روز جمعه در جریان تیراندازی به سمت خودروی شهرک نشینان صهیونیست در جنوب الخلیل، یک شهرک نشین کشته و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
نتانیاهو پیش از این نیز در نشستی با حضور وزرای کابینه امنیتی به بررسی تحولات شهر الخلیل و پاسخ به عملیات های ضد صهیونیستی فلسطینیان پرداخت.
 
رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته اند در واکنش به عملیات فلسطینیان و کشته شدن دو صهیونیست طی چند روز گذشته، 42 واحد صهیونیست نشین جدید در شهرک کریات اربع واقع در اراضی فلسطینی در شهر الخلیل، احداث نمایند.
 
در همین رابطه دفتر نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو و لیبرمن با احداث 42 واحد مسکونی جدید در شهرک کریات اربع موافقت کردند.
 
بر اساس این گزارش، همچنین تصمیم گرفته شد که قبرستانی برای دفن پیکرهای شهدای انتفاضه فلسطین که رژیم صهیونیستی آنها را به گروگان گرفته است، ایجاد شود.
 
همچنین تصمیم گرفته شد که منطقه الخلیل به محاصره درآمده و مجوزهای کار اهالی شهرک بنی نعیم که حدود 2800 مجوز است، باطل شود.
 
800 واحد صهیونیست نشین در قدس اشغالی احداث می‌شود
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست شب گذشته تصمیم گرفتند که 800 واحد صهیونیست نشین دیگر در قدس اشغالی و شهرک معالیه ادومیم احداث شود.
 
این طرح شامل احداث 560 واحد صهیونیست نشین در شهرک معالیه ادومیم، 140 واحد در حی راموت، 50 واحد در جبل ابو غنیم و 50 واحد در شهرک بسغات زئیف است.
 
همچنین تصمیم گرفته شد مقدمات احداث 600 واحد مسکونی در محله های عربی واقع در حی بیت صفافا و محله های عربی نزدیک به حی جیلو، فراهم شود.
 
بر اساس این گزارش، تصمیم نتانیاهو و یعلون درباره این طرح به تائید کابینه نیاز دارد زیرا این طرح مربوط به محدود اراضی اشغالی سال 1967 است.
 
استان الخلیل منطقه بسته نظامی اعلام شد
 
ارتش رژیم صهیونیستی استان الخلیل را منطقه بسته نظامی اعلام و تمامی خیابان ها و جاده های منتهی به آن را مسدود کرده و از تردد خودروهای فلسطینیان در این مسیر ممانعت می کند و تنها به شهرک نشینان اجازه داده می شود تا از شهرک «کرمی تسور» در شمال الخلیل به راحتی به شهرک «عتنائیل» در جنوب رفت و آمد کنند.
 
منابع محلی گفتند که مشاهده شده نیروهای زیادی در جاده کمربندی شماره (60 و 35) در شمال و شرق الخلیل مستقر شده و تمامی ورودی های شهر الخلیل و روستاهای این خیابان را مسدود کرده اند.
 
از سوی دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تمامی امتیازات اعطا شده به کامل حمید استاندار الخلیل به دلیل ملاقات وی با خانواده های شهدای فلسطین در بنی نعیم، لغو شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس