کد خبر 594569
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

در حالیکه این روزها رسانه‌‌های خبری از امضای قریب الوقوع توافقنامه آشتی بین ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند، برخی خبرها نیز حاکی از بررسی فعالیت‌های حماس توسط دستگاه‌های اطلاعاتی دو طرف است.

 به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، برخی منابع آگاه گزارش دادند که «یوسی کوهین» رئیس موساد با «هاکان فیدان» همتای ترک خود دیدار و درباره فعالیت های حماس در این کشور بحث و گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، پایگاه «صدای اسرائیل» گزارش داد که این دیدار دو روز پیش در ترکیه و در راستای زمینه سازی برای اجرای توافق آشتی بین دو طرف ترکی و صهیونیستی در هفته آینده، صورت گرفت.

از سوی دیگر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور مصر روز گذشته با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در استانبول دیدار و درباره تلاش های مربوط به پایان دادن به دودستگی بین فلسطینیان و کمک های انسانی که به ترکیه ارائه می شود، گفت وگو کردند.

بر پایه این گزارش، دیدار اردوغان با مشعل در حالی است که خبرها حاکی از آن است که ترکیه و رژیم صهیونیستی به پایان دادن به اختلافات 6 ساله خود که در پی کشته شدن چند فعال ترک در حین امدادرسانی به غزه در سال 2010 بوجود آمد، نزدیک شده اند.

در همین راستا کابینه امنیتی این رژیم روز چهارشنبه برای بررسی توافق آشتی با ترکیه تشکیل جلسه می دهد.

برخی رسانه ها نیز گزارش دادند که بر اساس توافق صورت گرفته بین ترکیه و رژیم صهیونیستی، رفع محاصره نوار غزه که جزء شروط ترکیه بود نادیده گرفته شد و محاصره غزه همچنان ادامه می یابد.

بر پایه این گزارش، مفاد این توافق عبارت است از:

اولا: ترک ها می توانند هر کالایی را که می خواهند از طریق بندر اشدود  وارد نوار غزه کنند

دوم: ترکیه نیروگاه تولید برق، بیمارستان و تاسیسات آب شیرین کن احداث خواهد کرد

منابع آگاه در این باره گفتند که مصر از مفاد این توافقنامه اطلاع دارد.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم که در گذشته با این توافقنامه مخالفت می کرد، این بار در جلسه کابینه مخالفتی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، با وجود مخالفت نتانیاهو با باقی ماندن رهبران حماس در ترکیه اما این کشور تاکید کرده است که هرگز روابط خود با حماس را تغییر نخواهد داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس