ارتش اسرائیل چند روز گذشته از مانور بی سابقه ای با سناریوی تخلیه شهروندان قبل از اقدام حزب الله به سناریوی اشغال الجلیل خبر داد. این اولین بار است که ارتش اسرائیل مانوری با سناریوی تخلیه شهروندان به ویژه در منطقه مورد نظر برگزار می‌کند.

روایت متفاوت صهیونیست‌ها از جنگ آینده حزب الله و اسرائیلسرویس جهان مشرق - رژیم صهیونیستی این روزها بر اساس تقویم عبری ویژه خود سالروز جنگ 33 روزه را با هدف ارسال پیام‌هایی نظیر بازدارندگی در برابر لبنان و اطمینان دادن به عرصه داخلی برگزار می‌کند، در عین حال مواضع برخی سرکردگان صهیونیست‌ها مبتنی بر تأکید بر قدرت بالای حزب‌الله لبنان است.
 
دهمین سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در جنگ 33 روزه، در سال جاری زودتر از سال‌های قبل آغاز شده است، چرا که براساس تقویم عبری این سال برای جبران اختلاف میان سال میلادی و قمری ، سال کبیسه حساب شده و یک ماه به مجموع ماه‌های سال اضافه می‌شود تا مدت 10 روزه این اختلاف جبران شود.
 
رژیم صهیونیستی چند روز پیش مراسمی رسمی برای یادبود تجاوز به خاک لبنان با مشارکت خانواده‌های تعدادی از کشته‌شدگان ارتش برگزار کرد. در همین چارچوب رسانه های صهیونیستی اظهارات و گزارش‌ها و تحلیل‌های مقامات و تحلیلگران صهیونیستی در رابطه با جنگ آینده بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان را منعکس می‌کنند.

افزایش روند مطالب منتشرشده در این زمینه البته چیز تازه‌ای به دنبال ندارد و شامل سیگنال‌هایی در چارچوب ادعای بازدارندگی در برابر حزب الله و اطمینان دادن به عرصه داخلی اسرائیل در زمینه صحبت از آمادگی‌های ارتش و مانورها و ابزارهای نظامی و ترسیم سناریوهای جنگ است. جنگی که البته به علت افزایش قدرت نظامی حزب‌الله لبنان و تجربه مبارزاتی این حزب در سوریه، با جنگ های گذشته قابل مقایسه نیست.   
 
روایت متفاوت صهیونیست‌ها از جنگ آینده حزب الله و اسرائیل

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این رابطه به نقل از برخی منابع در مؤسسات امنیتی این رژیم اعلام کرد که جنگ آینده خسارت‌های گسترده‌ای را در جبهه داخلی اسرائیل شاهد خواهد بود که هرگز با موارد مشابه در جنگ‌های گذشته قابل مقایسه نیست. در این رابطه روزنامه جروزالم پست به نقل از فرمانده تیپ 300 مسئول مراقبت از بخش غربی مرزهای لبنان می‌گوید تهدیدات حزب‌الله لبنان نسبت به عملکرد این حزب در آستانه جنگ سال 2006 بسیار بیشتر شده است.

این گزارش هرچند از آمادگی‌های گسترده ارتش اسرائیل برای سناریوهای متعدد در مقابله با حزب‌الله سخن می‌گوید ، اما فرماندهی تیپ نسبت به توانمندی مبارزاتی موجود در میان مبارزان حزب‌الله بعد از گذشت ده سال از این جنگ هشدار داده و می‌نویسد که مبارزان حزب‌الله سلاح‌ها و آموزش‌های بیشتری را دریافت کرده و قدرت بالایی در مقابله با ارتش اسرائیل دارند.
 
جانشین فرمانده تیپ مذکور در این رابطه می‌گوید: حزب‌الله لبنان در زمینه ابزارها و توانمندی‌های مبارزاتی بسیار قوی‌تر شده است، عناصر مبارز این جریان روزانه تجربه‌های مبارزاتی در عرصه سوریه دریافت می‌کنند که نظامیان ما قادر به دریافت این تجربه‌ها نیستند.
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به گزارش‌های منتشر شده از مؤسسات نظامی در زمینه احتمال بروز جنگ فراگیر پرداخته و می‌گوید که بر اساس گزارش‌های موجود آرامش امنیتی در مرزها استمرار خواهد داشت، البته به ادعای این گزارش احتمال بروز جنگ همواره بر روی میز ارزیابی‌ها و تصمیم‌گیری‌های تل‌آویو قرار دارد و این امکان وجود دارد که یک حادثه امنیتی محدود به یک درگیری فراگیر تبدیل شود.

روایت متفاوت صهیونیست‌ها از جنگ آینده حزب الله و اسرائیل

گزارش ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تأکید بر بالا رفتن توانمندی‌های ارتش اسرائیل در 10 سال اخیر می‌افزاید که طرف مقابل نیز توسعه و پیشرفت زیادی داشته و و مؤسسات امنیتی بر این نکته توافق دارند که جنگ آینده خسارت‌های گسترده انسانی و مادی برای اسرائیل به بار خواهد آورد که با خسارت‌های جنگ‌های گذشته قابل مقایسه نیست.
 
روزنامه صهیونیستی معاریو چند روز پیش در گزارشی نوشت که کابینه امنیتی اسرائیل در جلسه‌ای ویژه برای بررسی اوضاع امنیتی که اوایل هفته گذشته با حضور آویگدور لیبرمن به عنوان وزیر جنگ اسرائیل برگزار شد ، گزارش‌هایی در زمینه میزان آمادگی اسرائیل برای جنگ آینده را استماع کرد. در این جلسه تأکید شد که حزب‌الله لبنان سرسخت‌ترین دشمن برای اسرائیل است.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته اسرائیل مجموعه ای از دشمنان شامل ایران و سوریه و لبنان و نوار غزه دارد که بیش از 220 هزار موشک در اختیار دارند . بیش از نیمی از این موشک‌ها در اختیار حزب‌الله لبنان است.
این حزب با روند روبه‌رشدی اقدام به توسعه توانمندی‌های نظامی خود کرده و از یک سازمان مبتنی بر جنگ‌های چریکی به یک ارتش به تمام معنا تبدیل شده است. گزارش مفصل ارائه شده در برابر کابینه اسرائیل نشان می‌دهد که تعداد نظامیان حزب‌الله بالغ بر 20 هزار نفر است که  25 هزار نیروی ذخیره نیز در اختیار این گروه‌ها قرار دارد.

حزب‌الله یگان‌های ویژه دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار داشته و توانمندی‌های خود را در زمینه جنگ الکترونیک و شنود سیستم‌های ارتباطاتی رژیم اسرائیل افزایش داده و قدرت‌ اطلاعاتی خود را تقویت کرده است.  

روایت متفاوت صهیونیست‌ها از جنگ آینده حزب الله و اسرائیل

در همین رابطه ارتش اسرائیل چند روز گذشته از مانور بی سابقه ای با سناریوی تخلیه شهروندان قبل از اقدام حزب الله به سناریوی اشغال الجلیل خبر داد. منابع نظامی اسرائیلی به شبکه دو تلویزیون این رژیم گفتند که این مانور مانند دیگر مانورها بیهوده برگزار نشده و بر اساس حجم و انواع تهدیدهای موجود طراحی و اجرا شده است. این اولین بار است که ارتش اسرائیل مانوری با سناریوی تخلیه شهروندان به ویژه در منطقه الجلیل برگزار می‌کند، به گونه‌ای که براساس سناریوی مذکور قرار است شهرک‌نشینان تا چند روز در آن منطقه باقی بمانند.
 
در چارچوب برگزاری این مانور سایت خبری واللا نزدیک به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی با یکی از افسران ذخیره ساکن در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین مرزی گفت‌وگو کرده است.  وی در این گفت‌وگو از وحشت خود نسبت به آغاز جنگ آینده و سناریوهای احتمالی خبر داد و تأکید می‌کند: شکی ندارم که حزب‌الله لبنان تلاش خواهد کرد و موفق خواهد شد برخی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین را اشغال کند، به همین علت من برای خود و خانواده‌ام از طریق حفاری گسترده در زیر زمین پناهگاهی درست کرده و مواد غذایی و نیازمند ی هایی که در دوره باقی ‌ماندن حزب‌الله در منطقه الجلبل در این پناهگاه مورد استفاده است، را در آنجا قرار داده‌ام.

این افسر ذخیره که به نامش اشاره‌ای نشده، تأکید کرد که به هیچ‌کس اعتماد ندارد و اعتقاد دارد تنها باید به خودش متکی باشد. وی اضافه کرد مبارزان حزب‌الله تلاش خواهند کرد و در این تلاش موفق خواهند شد؛ چرا که ارتش آمادگی لازم را برای مقابله با آنها ندارد. آمادگی‌های اعلام شده در اسرائیل تنها در زمینه اظهارات و سخنان است، ولی در حزب‌الله لبنان وقتی حرفی گفته می‌شود ، به آن عمل می‌شود، اما ما تنها حرف می‌زنیم و عملکرد بسیار اندکی داریم.

روایت متفاوت صهیونیست‌ها از جنگ آینده حزب الله و اسرائیل

در همین رابطه پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار مقاله‌ای نوشت که رسانه‌های جمعی دشمن صهیونیستی از یک هفته پیش به مناسبت گذشت یک دهه از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان تحلیل ‌ها و مقالات ویژه را در رابطه با این درگیری‌ها و دروس و عبرت های برگرفته از آن منتشر می‌کنند. در همین رابطه رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در 10 سال گذشته، به‌استثنای برخی حوادث از جمله کشته شدن چهار افسر و نظامی اسرائیل سال‌های آرامی در طول مرزهای شمالی سپری شده است.
 
سرهنگ الرن موراش فرمانده تیپ 769 نیز در گفتگو با رادیو اسرائیل تصریح کرد که در دو سال اخیر یک موضوع تغییر داشته است و آن اینکه احتمال فراگیر شدن یک حادثه امنیتی انفرادی و تبدیل شدن آن به جنگی فراگیر وجود دارد، الان دیگر سوال این نیست که آیا در مرزهای شمالی جنگی رخ می‌دهد یا نه، بلکه سوال این است که این جنگ کی رخ خواهد داد.    
 
رادیو اسرائیل می‌افزاید: در تابستان سال 2014 سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان خطوط معادله جدید خود را ترسیم کرده و گفت که حزب‌الله در برابر حملات انجام شده مقابله به مثل خواهد کرد. در ژانویه سال 2015، بعد از اینکه عملیات ترور مجموعه مشترک از حزب‌الله در جولان به اسرائیل نسبت داده شد، حزب‌الله نیز با موشک کورنت نیروهایی از تیپ جفعاتی را در مزارع شبعا هدف قرار داد که در نتیجه این حمله فرمانده یگان با یک فرد دیگر کشته شد و سایر نظامیان به صورت عجیبی از مرگ نجات پیدا کردند. بعد از این حادثه که ممکن بود به درگیری فراگیر منتهی شود، نصرالله بار دیگر در پیامی تأکید کرد که قواعد بازی تغییر کرده است.
 
بنا به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان توسعه زیادی پیدا کرده و نیروی ارتش اسرائیل نیز افزایش یافته است، مؤسسات امنیتی در این زمینه توافق دارند که خسارت‌ها و تلفات جبهه داخلی اسرائیل در جنگ آینده با جنگ‌های سابق قابل مقایسه نیست. ارزیابی ها نشان می‌دهد که سامانه گنبد آهنین می‌تواند حمایت محدودی از عرصه داخلی رژیم صهیونیستی ایجاد کند و نمی‌تواند بیش از 120 موشک را رهگیری کند.

روایت متفاوت صهیونیست‌ها از جنگ آینده حزب الله و اسرائیل

اسحاق گرشون فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در طول جنگ 33 روزه که امروز جانشین فرمانده منطقه شمالی در نیروهای فوق العاده است، در این رابطه می‌گوید: اگر در جنگ گذشته، در طی روز 160 موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌شد، ما در جنگ آینده باید انتظار داشته باشیم که روزانه بین 1000 تا 1200 موشک به سمت اسرائیل شلیک شود. به این ترتیب در این جنگ عرصه کاملاً متفاوت از گذشته خواهد بود.   
 
رادیو اسرائیل همچنین به نقل از سرتیپ مونی کاتس فرمانده تشکیلات سابق الجلیل که یک سال پیش با این رادیو مصاحبه کرده، اعلام کرد که تهدیدات لبنان تنها منحصر به موشک های آن نمی‌شود. حزب‌الله در سال‌های اخیر نیروهای خود را برای انجام عملیات نظامی زمینی در اراضی اشغالی به صورت محدود آموزش داده است. طرف مقابل قطعاً برنامه‌ریزی‌هایی را برای انجام حملات و اقدامات زمینی انجام داده و ممکن است در برخی مناطق موفقیت‌هایی به دست بیاورد. به نظر من اهمیت جنگ آینده این است که در چه هنگام تمام شود، نه این که کی شروع می‌شود.
 
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز نوشت که ارتش اسرائیل بعد از گذشت یک دهه از جنگ دوم لبنان با پیگیری تحولات دقیق حزب‌الله، به عنوان سر سخت‌ترین دشمن اسرائیل در مرزهای شمالی، دستخوش تغییرات اساسی شده است. براساس این گزارش حزب‌الله که مورد حمایت ایران قرار دارد، تجربه نظامی گسترده ای در سوریه به دست آورده است، تجربه‌ای که حتی در پیشرفته‌ترین برنامه‌های تمرینی و آموزشی نیز رسیدن به آن برای ارتش اسرائیل مشکل است. در حال حاضر حزب‌الله تجهیز و آموزش و قدرت بسیار بالاتری در زمینه مبارزه با اسرائیل پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    سالها پیش روایتی شنیدم از یکی از متخصصان امور آخر الزمان که منقول از اهل بیت بود. مضمون آن روایت این چنین است: ایرانیان در آخر الزمان قوم نژاد پرست را سرکوب خواهند کرد. حال به نظر شما قوم نژاد پرست چه کسانی اند؟؟!- من فکر می کنم قوم نژاد پرست صهاینه هستند.
  • احمد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    اسرائیل دیگه قرار نیست به این زودی ها با حزب الله وارد جنگ مستقیم بشه. کار اسرائیل رو الان داعش و القاعده و سعودی ها و قطر و ترکیه براش مجانی انجام میدن. باید برای مقابله به حماقت اونها یه فکری کرد.
  • احمد ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    اسرائیل دیگه قرار نیست به این زودی ها با حزب الله وارد جنگ مستقیم بشه. کار اسرائیل رو الان داعش و القاعده و سعودی ها و قطر و ترکیه براش مجانی انجام میدن. باید برای مقابله به حماقت اونها یه فکری کرد.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    صهیونیست ها دروغگو هستند و نباید به حرف های آنها اعتماد کرد اگر ابراز ضعف می کنند حتما دروغ می گویند
  • Amir ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    مشرق مارادونا ولش کن قلی رو بچسب که داره گل به خودی میزنه چند وقت پیش یه عزیزی مطلب قشنگی گفت،گفت که صدام برای خودی نشون دادن به ملتهای عرب و معرفی کردن خود به عنوان دشمن اسرائیل چند تا موشک به اسرائیل شلیک کرد اونم نه به شهرهای اسرائیل به بیابونهاش بعد نتایج ش خیلی جالب بود چون گفته بود قرار از گاز شیمیایی استفاده کنم بین مردم ماسک توزیع کرده بودن یه چند نفری از این اسرائیلی ها هلاک شدن ولی نه به خاطر گاز یا ماده منفجره چون صدام تو کلاهک های موشکش رو پر سیمان کرده بود،چند نفر به خاطر زدن ماسک برعکس خفه شده بودن و بقیه از سکته مرده بودن
  • Amir ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    مشرق مارادونا ولش کن قلی رو بچسب که داره گل به خودی میزنه چند وقت پیش یه عزیزی مطلب قشنگی گفت،گفت که صدام برای خودی نشون دادن به ملتهای عرب و معرفی کردن خود به عنوان دشمن اسرائیل چند تا موشک به اسرائیل شلیک کرد اونم نه به شهرهای اسرائیل به بیابونهاش بعد نتایج ش خیلی جالب بود چون گفته بود قرار از گاز شیمیایی استفاده کنم بین مردم ماسک توزیع کرده بودن یه چند نفری از این اسرائیلی ها هلاک شدن ولی نه به خاطر گاز یا ماده منفجره چون صدام تو کلاهک های موشکش رو پر سیمان کرده بود،چند نفر به خاطر زدن ماسک برعکس خفه شده بودن و بقیه از سکته مرده بودن
  • Amir ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    مشرق مارادونا ولش کن قلی رو بچسب که داره گل به خودی میزنه چند وقت پیش یه عزیزی مطلب قشنگی گفت،گفت که صدام برای خودی نشون دادن به ملتهای عرب و معرفی کردن خود به عنوان دشمن اسرائیل چند تا موشک به اسرائیل شلیک کرد اونم نه به شهرهای اسرائیل به بیابونهاش بعد نتایج ش خیلی جالب بود چون گفته بود قرار از گاز شیمیایی استفاده کنم بین مردم ماسک توزیع کرده بودن یه چند نفری از این اسرائیلی ها هلاک شدن ولی نه به خاطر گاز یا ماده منفجره چون صدام تو کلاهک های موشکش رو پر سیمان کرده بود،چند نفر به خاطر زدن ماسک برعکس خفه شده بودن و بقیه از سکته مرده بودن
  • یوسف بهلولی ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    با سلام هر قدر هم که لقمه رو دور سرشون بچرخونن فایده نداره و حزب الله روی اطلاعات کسب شده بوسیله منابع موثق و مورد اطمینان خودش حساب میکنه و به مشتی یاوه گویی ارازل گوش نمیده و در آخر باید گفت : همانا حزب الله پیروز خواهد شد . ان شاء الله
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    ها.......ای که گفتی یعنی چه؟!!!!!!حالت خوبه امیرجان؟
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    مشرق اون عکس تانکه مال تانک ماگاچه که تو تمرین چپ کرده اینقد چرت و پرت نذار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس