شاگردان لوزانو در اولین دیدار خود در هفته سوم لیگ جهانی 2016 در تهران به مصاف صربستان صدرنشین رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود ایران به پایان رسید.

شاگردان لوزانو در تهران صربها را زمین گیر کردند/ درخشش بلندقامتان در دفاع روی تورگروه ورزش مشرق - تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین هفته از مرحله مقدماتی لیگ جهانی  2016 از ساعت 21:00 در تهران به مصاف صربستان صدرنشین رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر2 از سد صربستان بگذرد.

شاگردان لوزانو ست های اول و دوم را با نتایج 25 بر 18 و 25 بر22 واگذار کردند و ست های سوم، چهارم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25 بر 22، 25 بر 23 و 16 بر14 به برتری دست یافتند.

شاگردان لوزانو در هفته دوم با بلغارستان، برزیل و صربستان همگروه بودندکه در برابر بلغارستان به پیروزی رسیدند اما در دیدار با برزیل و صربستان مغلوب شدند. ایران در هفته نخست مقابل برزیل و آمریکا باخت و یک برد برابر آرژانتین به دست آورد.

بلند قامتان ایران در هفته سوم با تیم های صربستان، ایتالیا و آرژانتین هم گروه است.

صربستان که موفق به گرفتن سهمیه المپیک نشده است در هفته اول این دوره از رقابت ها با تیم های روسیه، لهستان و بلغارستان هم گروه بود که همه تیم ها را شکست داد و در هفته دوم هم برزیل، بلغارستان و ایران را برد.

بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی والیبال از پنج شنبه 27 خرداد ماه و با فرمول جدیدی که امسال فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری آن در نظر گرفته است آغاز خواهد شد و 12 تیم راه یافته به المپیک ریو که در سطح یک لیگ جهانی قرار گرفته اند در سه هفته و در  غالب 9 گروه به مصاف هم می روند.

بدین ترتیب که در هر هفته سه تیم میزبان خواهند شد و مجموع نتایج و امتیازات هر 9 گروه در پایان دور مقدماتی در یک جدول رده بندی محاسبه خواهد شد تا پنج تیم برتر در کنار لهستان میزبان، شش تیم حاضر در مرحله نهایی را تشکیل دهند.

برنامه و نتایج و جدول رده‌بندی لیگ جهانی والیبال 2016

گزارش ست های این دیدار را به نقل از ایسنا بخوانید:

میلوس نیکیچ، اوروس کوواسویچ، نیکولا یووویچ، دراژن لوبوریچ، مارکو پودرشچنی و سرکو لزیناک، الکساندر اوکولیچ، میلان کاتیچ، الکسا برادیوویچ، دراگان استانکویچ، الکساندر آتناسویچ، نیکولا روزیچ، مایستروویچ و مارکو ایوُویچ بازیکنان تیم ملی صربستان هستند که با سرمربی‌گری گربیچ به میدان رفته‌اند.

ایران نیز با ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، محتبی میرزاجانپور، مهدی مهدوی، محمد جواد معنوی نژاد، مصطفی شریفات، آرمین تشکری، مهدی مرندی و علیرضا مباشری در هفته سوم لیگ جهانی به مصاف حریفان خود می‌روند.

ست نخست: ایران ۱۸ - صربستان ۲۵

تیم ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، مهدی مرندی (لیبرو)، عادل غلامی، شهرام محمودی،‌میلاد عبادی پور و محمد جواد معنوی نژاد آغاز کرد. در آغاز ست اول دو تیم پایاپای پیش رفتند هرچند تشویق‌ هواداران پرتعداد ایران کار را برای صرب‌ها دشوار کرده بود.
دریافت های ناقص بازیکنان ایران باعث شد که صربستان با نتیجه ۸ بر ۵ پیش بیفتند و این روند تا امتیاز ۱۲ بر ۷ به سود تیم مهمان ادامه  داشت.

صربستانی‌ها که در بازی‌های گذشته خود نیز سرویس های خوبی را زده بودند و حتی موفق شدند از تیم ملی برزیل ۲۰ امتیاز سرویس بگیرند در برابر ایران نیز سرویس‌های خوبی را زدند که دریافت اول ایران را دچار مشکل کرد.

صربستانی‌ها زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند و وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به دست ٱمد. در امتیاز ۱۸-۱۲ لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا  از بیشتر شدن اختلاف دو تیم جلوگیری کند.

شهرام محمودی و سعید معروف از بازی بیرون آمدند و مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپور جایگزین آن ها شدند تا تیم ملی ایران در دفاع روی تور و دریافت‌ها عملکرد بهتری داشته باشد اما این صربستان بود که به امتیاز ۲۰ رسید و بازی با اختلاف ۵ امتیاز به نفع این تیم شد.
در ادامه هم  زرینی جانشین معنوی نژاد شد. اما این تعویض‌ها و تشویق تماشاگران فایده نداشت و ایران ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به حریف واگذار کرد.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود شنبه ۱۲ تیر ساعت ۲۱ به مصاف ایتالیا می‌رود. تیم های آرژانتین و صربستان نیز ساعت ۱۸ با یکدیگر دیدار می‌کنند.
پیش از بازی ایران و صربستان نیز تیم ملی ایتالیا رودرروی آرژانتین قرار گرفت که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع  ایتالیا به پایان رسید.

شاگردان لوزانو در تهران صربها را زمین گیر کردند/ درخشش بلندقامتان در دفاع روی تور

ست دوم: ایران ۲۲ - صربستان ۲۵

در ست دوم هم این صربستانی‌ها بودند که با تکیه بر  "پودراشچنی"‌و سرویس‌های "ٱتناسویچ" تیم ملی ایران را در دریافت ها دچار مشکل کردند و موفق شدند در سالن مملو از جمعیت ٱزادی ۶ بر ۲ از ایران پیش بیفتند.

ضعف خط دفاع و توپ گیری‌ ایران باعث شد لوزانو مباشری و زرینی را در همان اوایل ست دوم به زمین بفرستد.

مارکو ایوویچ موفق شد ۷ امتیاز را برای صربستان به دست بیاورد. در تیم ملی ایران نیز میلاد عبادی پور ۴ امتیاز را به دست ٱورد.

نیکولا گربیچ سرمربی تیم ملی صربستان تا ست دوم از ستاره بازی‌های گذشته خود یعنی "کوواسویچ" استفاده نکرد.

دفاع خوب میرزاجانپور باعث شد تا تیم ملی ایران اختلاف امتیاز خود را با حریف کم کند و گربیچ درخواست وقت استراحت فنی کند.

  تماشاگران در وقت استراحت تلاش کردند که با تشویق‌های خود به بازیکنان تیم ملی روحیه بدهند تا امتیازهای عقب افتاده را جبران کنند. بعد از این وقت استراحت تیم ملی ایران موفق شد سه امتیاز پشت سرهم را از دفاع روی تو ربه دست بیاورد و بازی به تساوی ۱۳-۱۳ برسد.
ٱبشار میرزاجانپور روی پاس سعیدمعروف باعث شد دو تیم در امتیاز در ۱۷ به تساوی برسند.

سروصدای تماشاگران ایرانی باعث شد در ست دوم صربستانی‌ها سرویس‌هایشان با خطای بیشتری همراه باشد.

تیم ملی ایران موفق شد در ست دوم ۲۲ بر ۲۱ از حریف پیش بیقتد و در ٱستانه پیروزی در ست دوم قرار بگیرد.

در ادامه تیم ملی صربستان با جند توپ گیری خوب یک امتیاز از ایران پیش افتاد و بازی ۲۳-۲۲ شد تا لوزانو در خواست وقت استراحت کند.

آبشار حمزه زرینی به خارج از زمین رفت و بازی ۲۴-۲۲ شد و روی سرویس خوب "پودراشچنی" صربستانی این ست را هم ۲۵-۲۲ بردند.

شاگردان لوزانو در تهران صربها را زمین گیر کردند/ درخشش بلندقامتان در دفاع روی تور

ست سوم ایران 25 - صربستان 22
در ست سوم مباشری، زرینی و میرزاجانپور در ترکیب اصلی قرار گرفتند تا روند توپ گیری های تیم ملی ایران که در ست دوم و با حضور این بازیکنان بهتر شده بود ادامه یابد.

هر دو تیم تا ست سوم در دفاع روی تور 5 امتیاز کسب کرده بودند اما صرب‌ها موفق به گرفتن 4 امتیاز مستقیم از سرویس شده بودند.

تیم ملی ایران با آبشارهای دقیق 13 بر 10 از صربستان پیش افتاد تا سرمربی این تیم مجبور شود برای اولین بار در این مسابقه کوواسویچ را به میدان بفرستد.

توپ گیری خوب مرندی لیبروی ایران باعث شد محمد موسوی امتیاز 15 را برای ایران به دست بیاورد. در ادامه هم ایران امتیاز 16 راگرفت و بازی 16-13 به نفع ایران شد تا تماشاگران بیش از گذشته تیم ملی ایران را تشویق کنند.

در امتیاز 19-16 لوزانو مهدوی و محمودی را به زمین فرستاد. حمزه زرینی امتیاز 20 را برای ایران به دست ٱورد تا ایران با حمایت تماشاگران خود به کسب اولین ست در این بازی نزدیک شود.

ٱرمین تشکری دیگر بازیکنی بود که در اواخر این ست جایگزین محمد موسوی شد اما موفق نشد از سرویس امتیاز بگیرد.

اشتباه میرزاجانپور در عبور توپ از تور باعث شد امتیاز 21 به صربستان برسد و این تیم توانست بازی 23-22 کند تا لوزانو در خواست وقت استراحت کند.

دفاع هوشمندانه بازیکنان ایران امتیاز 25 را به ایران داد تا ست سوم 25-22 به نفع ایران به پایان برسد.

شاگردان لوزانو در تهران صربها را زمین گیر کردند/ درخشش بلندقامتان در دفاع روی تور

ست چهارم: ایران ۲۵ - صربستان ۲۳


در ست چهارم صربستانی‌ها سه بازیکن اصلی خود یعنی "ٱتناسویچ"، "پودراشچنی" و " کوواسویچ" را از ابتدا به زمین فرستادند. در این ست هم دو تیم پایاپای پیش رفتند و بازی ۶-۶ شد.

اعتراض بازیکنان صربستان در امتیاز ۸ که برای ایران به دست ٱمد فایده نداشت و وقت استراحت فنی نخست با رسیدن ایران به امتیاز ۸ به دست ٱمد. صرب‌ها بعد از وقت استراحت فنی هم عقیده داشتند که توپ به دست مدافعان ایران برخورد کرده و امتیاز ۸ باید به این تیم می‌رسید.

دو دفاع عادل غلامی و محمد موسوی این ست را ۱۰-۸ به نفع ایران کرد.

بحث سعید معروف با بازیکنان صربستانی با واکنش شدید تماشاگران در حمایت از او مواجه شد و داور به  معروف و بازیکن صربستان کارت زرد داد.

  تیم ملی ایران با حمایت هواداران موفق شد زودتر از صربستان به امتیاز ۱۶ برسد و وقت استراحت فنی دوم به دست ٱمد.
در حالی که میرزاجانپور می توانست امتیاز ۲۴ را برای ایران به دست بیاورد دو بار متوالی با بی دقتی توپ را به تور زد و بازی ۲۳-۲۲ شد. با این حال صرب‌ها که به دلیل فشار موجود در ورزشگاه سرویس‌های خود را بی‌دقت می‌زدند سرویس را از دست دادند تا ایران در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرد.

والیبالیست‌های ایرانی ست چهارم را هم ۲۵-۲۳ بردند تا کار برای تعیین برنده این بازی به ست پنجم بکشد.

شاگردان لوزانو در تهران صربها را زمین گیر کردند/ درخشش بلندقامتان در دفاع روی تور
ست پنجم ایران ۱۶ - صربستان ۱۴

اولین امتیاز این ست را صربستان با دفاع روی تور به دست آورد. جای خالی معروف و دفاع میرزاجانپور بازی را ۲ بر یک به نفع ایران کرد.
میرزاجانپور در ست پنجم عملکرد خوبی داشت و موفق شد ایران را ۴ بر ۳ از حریف پیش بیندازد. سرویس خوب بازیکنان صربستان بازی را ۸ بر ۶ به نفع این تیم کرد و دو تیم جای خود را در زمین تغییر دادند.

دفاع‌های روی تور ایران در این ست بازهم ادامه داشت و تیم ملی ایران موفق شد دو امتیاز اختلاف را جبران کند و حتی ۹ بر ۸ هم پیش بیفتد تا سرمربی صربستان مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.

در امتیاز ۱۰-۹ آرمین تشکری به جای موسوی به میدان آمد و در خط سرویس قرار گرفت. دفاع بازیکنان ایران بازی را ۱۱ بر ۹ کرد تا ایران به برد در این بازی نزدیک شود.

ایران دو امتیاز پشت سر هم را  از دست داد و بازی ۱۱-۱۱ شد تا لوزانو مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. دفاع عادل غلامی به بیرون از زمین رفت و بازی ۱۲-۱۲ شد.
سرویس خوب "پودراشچنی" امتیاز ۱۳ را صربستان داد تا این تیم یک امتیاز از ایران پیش بیفتد.

دفاع خوب موسوی امتیاز ۱۶ را برای ایران به دست آورد تا در نهایت این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به نفع ایران شود و ایران این بازی را ۳ بر ۲ ببرد.
این اولین شکست تیم ملی صربستان بعد از شش پیروزی متوالی در لیگ جهانی ۲۰۱۶ بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    این تیم شانس اورد که به المپک صعود کرد حداقل نسبت به زمان ولاسکو40درصد افت و نسبت به زمان کواچ25درصد افت کرده اند.انگیزه ای در بین بازیکنان نیست.دفاع روی تور ضعیف.توپ گیر ضعیف.وضعیت زدن ابشارها بسیار افتضاح است.سرویس زن خوب هم نداریم
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    صربستان جاش خالیه تو المپیک انصافا تیم خوبی دارن حیف که تو المپیک نیست با اینکه سخت بردن ولی خیلی چسبید نسبت به بازیهای قبل بچه ها منسجم و هماهنگ بودن فقط اون حمزه خیلی رو مخ بود.
  • shadman ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    اگر دست اول را نادیده بگیریم تیممون رو در روزهای اوج خودش دیدیم با اولین شکست صربستان همه ی نگاه ها به سمت ایران آمد ایتالیا و آرژانتین حساب کار دستشون آمد اگر دست دوم رو می بردیم بازی مطمئنا سه به یک به نفع ما پایان می یافت.
  • ویرو گردی ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    تبریک به هموطنان عزیز برد شیرینی بود که با همیت بازیکنان و کادر فنی و به ویژه هواداران پرشور بدست اومد و خیلی ارزش داشت...تیم دوتا مونده به آخر ما حالا صدرنشین بلامنازع رو می بره
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    والیبال روز دنیا روی سرویس پرشی خوب و فنی میچرخه لذا با این سرویسهای بی خاصیت که حتی سرویس ساده را هم به اوت ر میزنند به جایی نمیرسیم .
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    غیبت قائمی دریافت عقب زمین رو با مشکل فراوانی دچار کرد و شیرازه تیم رو بهم زده چون دریافت خوب باعث رسیدن خوب توپ به پاسور و اسپکرهای ما میشه تازه از سرویسهای خوب قائمی در انتخابی المپیک نمیشه چشم پوشی کرد . با همه این مشکلات ارزوی موفقیت تیم ملی رو دارم
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    ما همش نباید به دوره ولاسکو فکر کنیم و خودمونو با اون موقع مقایسه کنیم باید به بهتر از ولاسکو فکر کنیم ما هنوز خودمونو تو دوره ولاسکو حبس کردیم . دوره ولاسکو ما ناشناخته ترین تیم در لیگ بودیم و همین پن مهمی بود تازه ما مهره کلیدی مثل قائمی که تو انتخابی المپیک تو خیلی مواقع راه گشای ما بود از دست دادیم
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    به نظر دوباره باید ولاسکو بیاد تیم ایران بی انگیزه و خسته است
  • yas ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    کاملا بانظر ناشناس موافقم.
  • حسن ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    لوزانو هنوز به یه ترکیب ثابت تو تیم نرسیده خیلی تغییر تو تیم ایجاد کرده واین نقطه ضعف تیم تو 2 ست اول بود بعد از اون بود که تیم راه افتاد وقتی ترکیب تیم ثبات پیدا کرد
  • کاظم ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    یکی از مهمترین ضعف های ایران عدم توانایی در زدن سرویس پرشی با سرعت بالاست،تیم صربستان به خاطر سریس های خوبی که میزنه تونسته تا اینجا موفق باشه
  • کاظم ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    تیم ایران هنوز شانس صعود داره ایا؟
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    تیم شما هنوز هم ضعف داره بخصوص در توپ گیری عقب زمین سرویس و آبشار و توپهای برگشتی این برد کاملا شانسی چیزی از ارزشهای صربستان کم نمی کنه
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    ولاسکو مربی بزرگیست شکی نیست ولی همون تیم ولاسکو بود که در مقابل ایران دو باره میبازه همه چیز که فقط مربی نیست بازیکنان ما از اون موقع دو سه سال به میانگین سنشون اضاف شده چون اکثرا همون بازیکنانه
  • عبداله حیدری ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    تفاوت والیبال با فوتبال در کشورمان در چیست ؟ مطمئنا در امکانات و مربی خارجی نیست که بهره مندی فوتبال ما اگر بیشتر نباشد کمتر نیست . دو ویژگی در وضع فعلی والیبال سبب این موفقیت شده است ، نبود حاشیه که ناشی از مدیریت خوب است و احساس دین به مردم که ناشی از تواضع و اخلاق بازیکنان است . امیدوارم والیبال به وضع فوتبال دچار نشود .
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    زمان ولاسکو تیم 5 سال جوان تر بود این تیم پیر شده
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    بازی دیروز و برد تیم ما حرفای منو ثابت کرد که اگه بخوان بازی کنن واقعا حریف ندارن ولی بازی نمیکنن یا نمیخوان محکم بازی کنن ضمنا هنوزم میگم لوزانو کار فنی ای نکرده تنها حضوری که دیروز ازش دیده میشد وقت استراحت گرفتنای به موقع و بررسی های تصاویر به موقع بود ولی دیشب بالاخره بعد مدتی از دیدن بازی همیشگی بچه ها لذت بردم که از بعد بازیهای آسیایی ندیده بودیم حالا بهشون میگم خسته نباشید نه فقط به خاطر اینکه بردن به خاطر اینکه تلاش کردن و برای هر یک امتیاز جنگیدن اگه هم میباختن میگفتم لذت بردم
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    مشرق الاغ کامنت من رو چرا نزاشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس