کد خبر 595309
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

پاکسازی بخش‌های بسیاری از منطقه راهبردی «بنی زید»، فلج شدن تحرکات تروریست‌ها در پی حملات شدید هوایی، تخلیه منطقه «المحالج» و ادامه حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در جنوب حلب از مهمترین اخبار این استان است.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از جبهه عملیاتی شهر حلب حاکیست، پس از حملات سنگین هوایی، موشکی و توپخانه‌ای، تعداد زیادی از تروریست‌ها از مناطق شمالی از جمله منطقه «بنی زید» متواری شده‌اند.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت تاکنون توانسته‌اند بخش‌های زیادی از منطقه راهبردی بنی زید را پاکسازی کنند.

از غروب شب گذشته نیز همزمان با حملات موشکی و توپخانه‌ای، جنگنده‌های روسی- سوری مواضع تروریست‌ها را در مناطق «السکن الشبابی، اللیرمون، بنی زید، جمعیه الزهرا، مساکن هنانو، حومه اردوگاه حندرات، مزارع الملاح، جاده ارتباطی الکاستیلو، شهرک حریتان و کفرحمره» هدف قرار دادند و در نیمه شب گذشته به اوج خود رسید که تحرکات تروریست‌ها را به طور کامل فلج کرد.

همزمان با حملات هوایی، عملیات زمینی ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت آغاز شد که در نتیجه آن علاوه بر فرار تعداد زیادی از تروریست‌ها، افسران اطلاعاتی عربستانی و ترکیه نیز از منطقه متواری شدند.

بنا بر این گزارش، تروریست‌ها همچنین مجبور شدند منطقه «المحالج» را در الخالدیه تخلیه کنند.


یک منبع میدانی گفت: علاوه بر پاکسازی 10 مجتمع مسکونی در منطقه جمعیه الزهرا، اتاق عملیات تروریست ها نیز در این منطقه منهدم شد.

وی افزود: در اثر حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای، صفوف تروریست‌ها در منطقه جمعیه الزهرا از هم پاشیده شده و تعدادی زیادی از سرکرده‌های آنان از منطقه متواری شدند.

در عملیات دو روز گذشته ، تعدادی زیادی از عناصر تروریستی کشته شدند که نام برخی سرکرده‌های سرشناس گروه تروریستی «نورالدین زنکی» در لیست کشته شدگان دیده می شود.

درگیری شدید نیروهای سوری با تروریست‌ها در مناطق بنی زید و الخالدیه گزارش شده و نیروهای مقاومت در تلاش هستند این مناطق را به طور کامل پاکسازی کنند.

در اثر شدت حملات جنگنده‌ها، تروریست‌ها برخی نقاط مزارع الملاح را تخلیه کرده اند و به مکان‌های نامعلومی متواری شدند.

از حومه جنوبی استان حلب نیز خبر می‌رسد، جنگنده‌ها به شدت مواضع تروریست‌ها را در شهرک‌های «خان طومان، الزربه، زیتان، خلصه، برنه، حمیره، القراصی، معراته و جاده دمشق –حلب» هدف قرار می دهند اما تاکنون عملیات زمینی در این جبهه آغاز نشده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    حلب را ترک کنید و با استفاده از فرصت نبل و الزهرا هم تخلیه کنید. سوریه فقط چاره اش تجزیه است. هر چه بیشتر نیرو در حلب هدر بدهید فقط خودتان را تضعیف کرده اید. البته راه واقعی نجات سوریه حمله به اسراییل است چون اگر عرب بداند در صورت ادامه جنگ سوریه اسراییل متضرر می شود فورا جنگ را خاتمه می دهد. اما حالا که جگر حمله به اسراییل را ندارید و از بمب اتم و اف 35 مثل موش می ترسید بهتر است با تجزیه سوریه کنار بیایید.
  • رضا ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام دوست عزیز شما حاضری خانه ای که الان ساکنید نصفشو بدید ب همسایه بغلی.؟اخه این چه تفکر غلطیه که شما دارید ؟که با تجزیه سوریه موافقید و راه درست وحمله ب اسراییل میدانید. شکست در سوریه بخصوص در حلب دشمن رو مقاوم میکنه بعدش فکر حمله ب ایران خواهند افتاد .بهتره با دشمن بیرون مرزها بجنگیم . حالا که فلوجه عراق ازاد شد ایشلا بعدشم نوبت موصل و بعدشم همین نیروها که بیش از پانصد هزار نفر هستن باید ب سوریه اعزام بشند دیرو زور و رقه ازادیش ب مراتب راحت تر از فلوجه عراق هست ضما داعش نفسهای اخرش هست .تجزیه سوریه و عراق رو بگور میبره
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    موقعی که وزارت دفاع سوریه منفجر شد و تروریست ها جنوب دمشق بودند شما ها میگفتین کار اسد تمومه ... امروز رقه و حلب داریم میجنگیم پس لطفا با سکوتتون بیشتر از این خودتون رو مضحکه نکنید ... شما از نهایت مبارزه تون همین کامنت گذاشتن تو سایتاس ... شما رو چه به اظهار نظر درباره جنگ:)
  • مجتبی ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    یه سخن از مادرزن عروس
  • صداقت ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    تصرف حلب باعث اتمام جنگ است، از اول بحران راهش همین بوده و هست.
  • قاسم ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    بیچاره!شهادت مدال افتخار شیعه است.آن که می ترسد اربابان تو هستند که از جنگ مستقیم و مردانه ترس دارند و یک عده خشک مغز را روانه صف اول نبرد کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس