کرواسی یک بار با سرمربی تیم ملی ایران و یک مرتبه با سرمربی سابق سپاهان به پرتغال باخته است.

فیگو گل اول را زد، رونالدو آخری راویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - نبرد ساعت 23:30 امشب پرتغال و کرواسی در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2016 جذاب خواهد بود. این دو تیم تاکنون سه مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند که حاصل آن، ثبت سه پیروزی به کام پرتغالی‌ها بوده است.

نکته جالب اینجاست که کرواسی تا کنون حتی یک گل هم به پرتغال نزده و 6 گل دریافت کرده است.

اولین ‌بار این دو تیم 30 خرداد سال 1375 برابر یکدیگر قرار گرفتند. 20 سال و 6 روز قبل شاگردان میروسلاو بلاژویچ (سرمربی اسبق تیم ‌ملی فوتبال ایران) نتوانستند برابر طوفان پرتغال ایستادگی کنند.

فیگو گل اول را زد

در اولین تقابل پرتغال و کرواسی، لوییس فیگو، ستاره وقت پرتغال‌ فقط 4 دقیقه فرصت نیاز داشت تا دروازه سربازان بلاژ را در مرحله گروهی یورو 96 باز کند. پس از آن ژوائو پینتو (33) و دومینگوئش (82) کار را یکسره کردند. آن روز در اردوی کروات‌ها نام‌های بزرگی چون داریو سییچ، روبرت پروسینچکی و روبرت یارنی به چشم می‌خورد.

کریس «بدون» گل

دیدار دوم کرواسی و پرتغال شنبه 21 آبان سال 84 برگزار شد تا این بار نتیجه بازی دوستانه 2 بر صفر به کام پرتغالی‌ها شود.

10 سال و 7 ماه و 13 روز قبل، پتیت (32) و پائولتا (65) دروازه کرواسی را فتح کردند در شرایطی که کریس رونالدو 73 دقیقه پیراهن تیم ‌ملی پرتغال را بر تن داشت اما گلی به ثمر نرساند. آن روز در دقایق پایانی ژائو آلوس جای کریس را گرفت.

گل آخر به نام رونالدو

و بالاخره سومین دیدار با تک ‌گل کریس رونالدو شکست کروات‌ها را رقم زد. 20 خرداد سال 92، کرواسی تحت رهبری ایگور استیماچ، سرمربی اسبق سپاهان اصفهان تلاش کرد تا در دیداری دوستانه طلسم ناکامی‌هایش برابر حریف را باطل کند.

با این حال ضربه دقیقه 36 رونالدو پرونده این بازی را بست. جالب اینکه در دیدار یاد شده، ویرینیا از دقیقه 46 جای گلزن سرشناس پرتغالی‌ها را گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس