کد خبر 592946
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در سال گذشته 2 هزار و 250 فقره قتل به وقوع پیوست که استان‌های فارس و خوزستان بیشترین وقوع قتل را داشته‌اند.

به گزارش مشرق، محمدباقر الفت در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص فعالیت‌های معاونت پیشگیری در بحث قاچاق کالا، گفت: پیشگیری‌ها باید با محوریت سامانه‌های الکترونیک باشد که در حال حاضر این سامانه‌ها در برخی از دستگاه‌ها که مسئولیت دارند تهیه شده و  استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص مطالبه مردم پاسخگو باشند، گفت: متأسفانه هنوز سامانه یکپارچه‌ای در این خصوص تهیه نشده و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی عدم همکاری‌های خود و مطالبات مردم در راستای ساماندهی خدمات گمرکی باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه اقدامات فردی در بحث مبارزه با قاچاق کالا نتیجه‌ای ندارد، گفت: برای مثال اگر نیروی انتظامی بخواهد به تنهایی در بحث مبارزه با قاچاق کالا اقدام کند نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

الفت در ادامه در خصوص نرخ وقوع قتل در کشور، گفت: از سال 87 به بعد تلاش‌های ویژه‌ای برای کاهش نرخ وقوع قتل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند استفاده از سلاح سرد افزایش داشته اما در بحث استفاده از سلاح گرم و با کنترل قاچاق سلاح گرم و جمع‌آوری سلاح‌ها از دست دارندگان آنها قتل‌ عمد با سلاح گرم کاهش داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در سال گذشته 2 هزار و 250 فقره قتل به وقوع پیوست و استان‌های فارس و خوزستان بیشترین وقوع قتل را داشته‌اند که البته با توجه به اقدامات صورت گرفته در این دو استان با کاهش وقوع قتل مواجه بوده‌ایم.

الفت در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش خودکشی در بین دانش‌آموزان، گفت: برنامه بسیار جدی با همکاری 13 وزارتخانه و نهاد در دست اجرا داریم همچنین سال 94 سند ائتلاف ملی مراقبت دانش‌آموزی به امضای مسئولین ذیربط رسید.

وی ادامه داد: خودکشی در بین دانش‌آموزان یک موضوع بسیار مهم است که باید با اقدامات پیشگیرانه مانع از این اتفاق دردناک شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در خصوص علل وقوع خودکشی در بین دانش‌آموزان گفت: هنوز معاونت اجتماعی در راستای ریشه‌یابی علل وقوع خودکشی در بین دانش‌آموزان فعالیت خاصی انجام نداده است.

الفت از بررسی علت قتل ستایش قریشی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خبر داد و گفت: این موضوع در حال بررسی است و جلساتی با قاتل نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار طلاق توافقی در کشور، گفت: طلاق توافقی در برخی استان‌ها کاهش داشته اما متأسفانه این نوع طلاق در تهران کاهشی نداشته است. در سال 93، 164 هزار مورد طلاق توافقی داشتیم و این آمار در سال 94، 163 مورد بوده است که تنها 3 دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    2250مورد قتل در یک سال زیاد نیست ؟ مگه جنگ بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس