رئیس قوه قضائیه گفت: موضوع فلسطین جنگ دو طرفه فلسطین و رژیم غاصب نیست بلکه موضوع جنگ میان جهان اسلام و جهان کفر است و نباید آن را جنگ در یک منطقه کوچک دید.

موضوع فلسطین جنگ میان جهان اسلام و جهان کفر است/ مسلمانان حزب الله را از جان و دل دوست دارند
به گزارش مشرق، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در کنفرانس بین المللی همصدا با اقصی که صبح امروز با حضور مهمانان خارجی و در تالار ایوان شمس برگزار شد گفت: از همه عزیزانی که در این مراسم حاضر شدند و رنج سفر از سایر کشورها رو تحمل کردند تا نشان دهند همچنان فلسطین مسئله اول جهان اسلام است تشکر می‌کنم.

وی افزود: مسئله فلسطین مسئله اول جهان است و امام(ره) پیش از انقلاب و در طول تشکیل انقلاب این مسئله را به تمام دنیا اعلام کردند؛ همچنین رهبر معظم انقلاب هم که خلف صالح ایشان بودند در بیانات متعدد این موضوع رو مورد توجه قرار دادند.

آملی لاریجانی گفت: همانطور که می‌دانید مسئله فلسطین جنگ دو طرفه فلسطین و اسرائیل غاصب نیست بلکه موضوع جنگ میان جهان اسلام و همه جهان کفر است و نباید این موضوع را صرفا جنگ در یک منطقه کوچک دید.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین را می‌توان از جنبه های متعددی مورد توجه قرار داد؛

سه معیار در جریان فلسطین مورد توجه است، اولین آن‌ بحث حقوق بشر است که از سال‌های قبل موضوع حقوق بشر خیلی مورد توجه بوده است و در دنیا به آن اهمیت می‌دهند اما امروز کشورهای غربی از این جریان تنها به عنوان یک ابزار برای وارد کردن فشار استفاده می‌کنند و حتی تحریم‌های زیادی را هم به واسطه همین جریان حقوق بشر به کشورهای زیادی وارد کرده‌اند که ایران هم شامل ان شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: اینکه غربی‌ها اجازه دارند تلقی خود را از حقوق بشر به همه دنیا تسری بدهند، یک موضوع اشتباه است و از نظر ما قابل پذیرش نیست؛ حقوق از عالم خلا برای انسان‌ها نمی‌آید و باید برای تدوین حقوق بنیان‌های هستی و بشر را به‌درستی شناخت و به همین دلیل است که غربی‌ها نباید تلقی خود را از حقوق بشر به همه دنیا دیکته کنند.

وی افزود: امروز در صحنه عمل و در جریان وضعیتی که در فلسطین پدید آمد یک آزمایشگاه بزرگ برای بررسی ادعای حقوق بشری غربی‌ها به وجود آمد و مشخص شد که آن‌ها فقط ادعایی بیش نیستند و باید از غربی‌ها پرسید که برای حمایت حقوق بشری از مردم مظلوم فلسطین چه کرده‌اند؟ رژیم غاصب در غزه چه کرد؟

آملی لاریجانی گفت: امروز فلسطین بهترین محل برای سنجش ادعای کذب غربی‌ها شده و مشخص است این‌ها جز ادعا چیز دیگری نیستند.

وی اظهار داشت: در ماده هشت اساسنامه دیوان کیفری که مربوط به جنایات جنگی است بحث کشتار عمدی مردم مورد اشاره قرار گرفته است و حال آنکه همین اتفاق در فلسطین رخ داد و خانه و کاشانه مردم به عمد خراب شد و مردم به قتل رسیدند؛

این موضوع در گزارش گلداستون هم مورد اشاره قرار گرفت اما مشخص شد قرار نیست غربی‌ها از خواب بیدار شوند.

وی تاکید کرد: امروز حاکمان امریکا حزب الله را تروریست می‌خوانند حال آنکه حزب الله فقط جرمش دفاع از خودش و دفاع از اسلام است؛ مردم مسلمان حزب الله را از جان و دل دوست دارد و باید گفت تروریست آمریکایی است که در روز روشن به عراق لشکرکشی کرد و مردم را به خاک و خون کشاند؛ از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر آمدید در این منطقه و به کشورها تجاوز می‌کنید حال آنکه خودتان تروریست هستید و به دروغ کشورها را تروریست خطاب می‌کنید.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها حنایشان دیگر رنگ ندارد و همه می‌دانند که این‌ها از حقوق بشر حرف می‌زنند تا به مقاصد شوم خود برسند. خط قرمز آمریکایی‌ها بحث حمایت از رژیم غاصب صهیونیست است و نمی‌گذارند کسی به این رژیم جعلی نزدیک شود.

وی گفت: اما معیار دوم بحث آگاهی و بیداری مردم و ملت هاست و اگر در زمان مناسب مردم ملت‌ها بیدار بودند و اقدام لازم را انجام می‌دادند همچین غده سرطانی شکل نمی‌گرفت؛ جهان اسلام برای آنکه بتواند با این غده سرطانی مقابله کند باید بیدار شود و در زمان لازم اقدام کنند، هر وسیله و ابزاری که بتواند به این بیداری کمک کند قطعا مغتنم و مهم هست و باید از ان حمایت کرد. باید مسئله فلسطین و گفتمان مربوط به فلسطین را عمومی کرد و به همه دنیا شناساند.

آملی لاریجانی گفت: حضرت امام خمینی(ره) حتی سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب مسئله فلسطین را اعلام کردند و ایشان سال 51 یعنی بیش از 45 سال پیش به این موضوع اشاره کردند و گفتند اگر موضوع فلسطین جدی گرفته نشود همه کشورهای اسلامی را می‌گیرد و این خط عمومیت مسئله فلسطین برای ملت اسلامی را از همان زمان مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین سنگ محکی برای میزان خیانت و مقاومت برخی از کشورهای اسلامی است تا مشخص شود که چه کسانی برای این کشور و این مسئله کاری نکردند؛ همانطور که می‌دانید امروز بسیاری از کشورهای جهان اسلام با رژیم غاصب ارتباط برقرار کرده‌اند؛ این کشورها در تلاشند تا با نقشه ای شوم مسئله فلسطین را ذهن‌ها دور کنند و با برخی جنگ‌های نیابتی تلاش می‌کنند تا مسئله فلسطین را از درجه اهمیت ساقط کنند و دشمنی که آشکارا دشمن جهان اسلام بوده است را در حال بزک کردن چهره‌اش هستند، این دلیلش این است که این‌ها عموما نظامات مردمی نیستند و به همین دلیل برای بقای خود دست به دامن غربی ها شده‌اند.

آملی لاریجانی اظهار داشت: امروز سعودی ها دارند رژیم غاصب را تغذیه می‌کنند و دارند تیشه به ریشه جهان اسلام می‌زنند و متاسفانه یک گروه جعلی و تروریست را به نام اسلام به جهان می‌شناسانند که هیچ نسبتی با هم ندارند، اسلام دین رحمت و مهربانی است اما اینها دارند یک چهره زشت و غیر انسانی از رفتارها را به اسم اسلام می‌شناسانند،چگونه است که ردپای خرید و فروش مسئله نفت ایران را می‌توانستند در تحریم‌ها تشخیص دهند اما امروز نمی‌توانند مسیر پول‌های کثیف داعش را پیدا کنند.

وی در پایان گفت: اینها جنگ بین شیعه و سنی راه می اندازند در حالی که این دو از ابتدا با هم برادر بوده‌اند البته مفروضات ما در حوزه امامت سر جای خودش است اما نیازی به راه انداختن جنگ نیست؛ ما معتقدیم ملت‌های مسلمان با اتحاد و تکیه بر قدرت لایزال الهی میتوانند حقوق خود را از همه ستمکاران بستانند و این وعده الهی است.

در این کنفرانس زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) و حجت الاسلام قمی رئیس دفتر امور بین الملل رهبری و شیخ علی دعموش نماینده سید حسن نصرالله حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    درود بر همه خوبان در همه دنیا مخصوصا ایران عزیز
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    خوب بود
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    درود بر حزب الله
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    اسرائیل نفسهای اخرش رو میکشه
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    24 سال بیشتر تا نابودی اسرائیل نمونده
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    روح شهدای مقاومت شاد
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    فان احزب الله هم الغالبون
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • دختر ایرونی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    یقینا مسلمانان حزب الله را از جان و دل دوست دارند
  • 110 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    درود بر شما
  • فرزاد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    قوه قضاییه تشکر تشکر
  • سوال ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    بابک زنجانی چی شد /؟
  • پیرغلام ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    خدا حفظ کنه کسانی رو که به این مملکت خیر میرسونن و خائنین رو نیست نابود کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس