کد خبر 604023
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از مشارکت ناجا و واجا در طرح کنترل و پایش محورهای مواصلاتی به پایتخت به منظور مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

مشارکت «ناجا» و «واجا» در مبارزه با قاچاق کالابه گزارش مشرق، سردار محسن خانچرلی با اشاره به طرح مشترک وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور کنترل تردد خودروهای باری در محورهای مواصلاتی به شهر تهران اظهار کرد: در سال گذشته این طرح که به منظور مبارزه با قاچاق کالا طراحی شده بود با مشارکت نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و برخی دستگاه‌های دیگر در یک مرحله به اجرا درآمد ولی متاسفانه به دلیل برخی مشکلات موجود در آن، این طرح به صورت بسیار کمرنگ اجرایی شد.
 
فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات موجود در این طرح که در برخی از دستگاه‌های مشارکت کننده وجود داشت، به زودی طرح مذکور مجدداً به اجرا در خواهد آمد و در آخرین جلسه با مسئولان مربوطه مقرر شد تا ظرف یک ماه آینده، این طرح مجدداً اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه در این طرح وظایف هریک از دستگاه‌های مشارکت کننده از جمله وزارت اطلاعات و پلیس به تفکیک مشخص شده است، افزود: کنترل گلوگاه‌ها و خروجی‌های شهر به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده و استعلام پلاک خودروهای عبوری نیز از دیگر وظایف پلیس در این طرح است.
 
خانچرلی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جلسات بعدی برای هماهنگی بیشتر در اجرای این طرح، امکان دارد تا وظایف محوله به هریک از دستگاه‌ها دستخوش تغییر شود.
 
علی‌اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران پیش از این نیز با اعلام خبر راه‌اندازی شبکه‌ای برای کنترل تردد خودروهای باری در حاشیه تهران گفته بود: در این سامانه دوربین‌های شهری به این شبکه‌ رصد متصل شده و اقدام به کنترل تردد کامیون‌ها و ناوگان حمل و نقل باری به استان تهران می‌کنند و مبداء، مقصد و بارنامه‌ کالاهای این ناوگان را مورد رصد قرار داده و کالاهای قاچاق را شناسایی می‌کنند.
 
همچنین سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز با اشاره به استفاده از دوربین‌های جاده‌ای را در راستای مقابله با کالاهای قاچاق عنوان کرده بود: در این طرح دوربین‌های کنترلی نصب شده در راه‌ها و جاده‌های کشور به کمک نیروی انتظامی و سایر رده‌های مبارزه کننده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌آید.
 
علاوه بر این، جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز از کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی به استان تهران در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس