جعفری دولت آبادی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 28 درصد افراد حاضر در کانون اصلاح و تربیت تهران به دلیل سرقت در کانون حضور یافته اند.

به گزارش مشرق، «عباس جعفری دولت آبادی» دادستان عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 28 درصد افراد حاضر در کانون اصلاح و تربیت تهران به دلیل سرقت در کانون حضور یافته اند.

وی افزود: تنها یک درصد از کل اطفال نگهداری شده در کانون اصلاح و تربیت مرتکب قتل شده و 18 درصد به دلیل ضرب و جرح درکانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

دادستان تهران در خصوص میزان جرائم مرتبط با مواد مخدر و درصد افرادی که در کانون به دلیل حمل و یا فروش مواد نگهداری می شوند، خاطر نشان کرد: هم اکنون عامل 11 درصد از جرائم مواد مخدر بوده و توانسته ایم با برخی از اقدامات این جرم را تا حدودی کاهش دهیم.

جعفری دولت آبادی اصلاح مجرمان را یکی از برنامه های جدی دادستانی دانست و اظهار کرد: با افزایش نظارت‌های قضایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی می توانیم تا حدود زیادی از میزان آسیبها کاسته و شرایط بهتری را تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه باید فرصت حضور افراد در زندان غنیمت شمرده شود، گفت: باید زندانها که نوعی تهدید به حساب می آیند را به یک فرصت تبدیل کرده و با ارائه آموزش‌های لازم به اطفال شرایط را برای جامعه پذیری آنها فراهم کنیم.

دادستان تهران تأکید کرد: خوشبختانه ظرفیت تربیت پذیری در کانون‌های اصلاح و تربیت مناسب بوده و در تلاش هستیم آموزش‌های لازم برای ورود مجرمان به بازارکار پس از طی مدت زمان محکومیت فراهم شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس