گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

احتمال بمب‌گذاري، اردوی استقلالی‌ها را لغو كرد/ ناراحتی عارف از بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان/ شرق: حقوق نجومی حق مدیران است/ آمارهای نگران‌کننده از زندگی دانشجوییکیهان

تو بمیری «فیش‌های نجومی» از آن تو بمیری‌ها نیست!

روزنامه دانشگاه آزاد تصریح کرد ماجرای فیش‌های نجومی با قاطبه مردم حتی حامیان دولت ارتباط برقرار کرده و نمی‌توان طبق معمول با متهم کردن دولت سابق، موضوع را رفع و رجوع کرد.

فرهیختگان در یادداشت خود نوشت: ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران برخی سازمان‌های دولتی و عمومی غیردولتی یا به لفظ ژورنالیستی‌اش «فیش کیت»  می‌رود تا به جدی‌ترین چالش پیش روی دولت روحانی در ماه‌های واپسین فعالیت دولت یازدهم بدل شود. اگرچه تحرکات مخالفان برای تخریب و تضعیف دولت و ایجاد فضای ناامیدی و یأس در بین مردم از توان و کارآمدی دولت، مطلب جدیدی نیست و از اولین روزهای فعالیت دولت جدید آغاز شده است اما این سوژه جدید با همه قبلی‌ها مانند برجام، رکود اقتصادی، لغو کنسرت‌ها و اجتماعات و انتقاد از ادبیات رئیس‌جمهوری در قبال مخالفان فرق دارد. مخالفان دولت این بار نقطه‌ای را هدف گرفته‌اند که می‌تواند حتی طرفداران دولت را هم در حمایت‌شان مردد کند و برای خود دولت نیز جای دفاع چندانی باقی نگذارد.

این روزنامه می‌افزاید: در پرونده‌های قبلی، دولت می‌توانست با برجسته کردن نقاط قوت خود و انداختن برخی قصور و تقصیرها بر گردن دولت قبل خود را تبرئه کرده یا حتی از آن سوژه به نفع خود نیز بهره‌برداری کند. اما این بار دیگر بهانه چندانی در دست دولت نیست تا چالش جدید را به نحوی رفع و رجوع کند. حتی اگر به زعم برخی مدیران ارشد دولت، مجوزهای مربوط به این پرداخت‌های نجومی در دولت قبل صادر شده و مدیران دولت پیشین سردمدار دریافت این حقوق‌های سنگین بوده‌اند، طرح این ادعا نیز چیزی از تقصیر دولت نزد افکار عمومی نخواهد کاست.

افکار عمومی کشور به شدت روی مسائلی از این دست که فاصله طبقاتی و اختلاف سطح دریافت و زندگی را این طور عریان به رخ‌شان بکشد، حساس هستند و به آن واکنش نشان می‌دهند.

فرهیختگان نوشت: برای یک کارگر، کارمند، کارشناس، معلم و استاد دانشگاه، نظامی و... بسیار سنگین است که از حقوق اندک یا متوسط وی در مبدا مالیات کسر شود، بسیاری از مزایا و پاداش وی به خاطر محدودیت‌های مالی دولت یا دستگاه مربوطه قطع یا محدود می‌شود، مرتب شعار اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگی را از رسانه‌های مختلف بشنود و بعد ببیند همه این صرفه‌جویی‌ها و مالیات‌ها تبدیل به حقوق 60-70 میلیونی فلان مدیر دولتی یا زیرمجموعه دولت در فلان سازمان، نهاد، صندوق و بانک بیمه شده است. برای افرادی که جمع دریافتی‌شان - تازه اگر همان عدد را هم به موقع دریافت کنند - به زحمت کفاف اداره زندگی‌شان را می‌دهد، هضم حقوق‌های چند ده میلیونی بسیار دشوار است.

این روزنامه نوشت: به نظر می‌رسد بهترین راهکار در اختیار دولت برای برون رفت از این چالش، مسئله‌یابی دقیق و البته سریع و پاسخ و گزارش صادقانه به مردم است. اگر مجوزهایی برای این‌گونه پرداخت‌های غیرمتعارف در هر زمانی صادر شده یا شکاف‌های قانونی یا ضعف نظارت باعث بروز این مسئله شده است دولت باید این موارد را به همراه کلیه اقدامات و برخوردهایی که برای مقابله با این پدیده در همه سطوح خود انجام داده است برای مردم تشریح کند.

اگر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت نتوانند تصمیم هوشمندانه و قاطعی در قبال این پروژه اتخاذ کنند وجهه و مقبولیت ایشان نزد افکار عمومی به شدت آسیب دیده و بهترین ابزار را به دست رقبای خود در انتخابات 96 خواهد داد.

آرمان: عارف دلخور است شاید نامزد انتخابات 96 شد

روزنامه آرمان می‌گوید عارف از برخی بی‌صداقتی‌ها دلخور است و ممکن است به خاطر همین دلخوری، مقابل روحانی نامزد انتخابات 96 شود.

عارف نامزد انتخابات 92 بود که تحت فشار اصلاح‌طلبان -به خاطر آرای پایین در نظرسنجی‌ها- مجبور به انصراف شد. او هر چند در انتخابات اخیر به مجلس رفت اما نتوانست برای ریاست رأی بیاورد و در حالی که تصور می‌کرد بالای 170 رأی دارد، حائز 103 رأی شد. جالب اینکه پزشکیان و مطهری توانستند برای نایب رئیسی بالای 130 و 150 رأی بیاورند.

روزنامه آرمان با اشاره به ماجرای مجلس از قول جلال جلالی‌زاده نوشت: کسی که نان اصلاح‌طلبی می‌خورد و برای شخص دیگر صلوات می‌فرستد یا فردی که با شعار اصلاح‌طلبی وارد مجلس می‌شود و پشت به موازین اصلاح‌طلبی می‌کند به اعتقاد بنده اصلاح‌طلب نیست، بلکه فرصت‌طلب است. اینگونه افراد از شعار اصلاح‌طلبی استفاده ابزاری در جهت رسیدن به مطالبات‌شان کردند که چنین عملکردی از نظر اصول اخلاق سیاسی نادرست است، چرا که شخص دارای هر فکر و عقیده‌ای که باشد باید صادقانه از موازین و اندیشه خود دفاع کند و پرچمدار فکر و اندیشه خود باشد. به هر صورت برخی افراد تحت لوای فراکسیون امید وارد مجلس شدند اما به محض ورود به مجلس تغییر جهت و مسیر دادند و رنگ عوض کردند.

آرمان همچنین در تحلیلی با طرح این احتمال که عارف در انتخابات ریاست جمهوری 96 نامزد می‌شود نوشت: «به نظر نمی‌رسید عدم ریاست بر کمیسیون آموزش به منزله پایان فعالیت‌های سیاسی عارف باشد، بلکه شنیده شده است او پس از ناکامی برای جلوس بر کرسی ریاست مجلس حاضر به پذیرش رقابت برای کرسی‌های دیگر ریاست نشد و به انتخابات سال 96 می‌اندیشد.

البته عارف این روزها از اصلاح‌طلبان دلگیر است که حق هم دارد، نخست از سال 92 که به سبب حمایت از روحانی مجبور به انصراف شد و سپس انتخابات ریاست مجلس که رقابت را به لاریجانی واگذار کرد و آن طور که انتظار داشت از سوی اعضای لیست امید حمایت نشد و در نهایت هم اصولگرایانی که در لیست امید بودند مسیر دیگری غیر از سایر اعضای این لیست انتخاب کردند. اکنون این احتمال در حال تقویت شدن است که عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 حضور پیدا کند.

این روزنامه ادامه می‌دهد: در این مسیر برخی که از مشکلات دولت روحانی که بیشتر در حوزه اقتصادی خودنمایی می‌کند آگاه هستند به عارف توصیه می‌کنند که تبلیغاتی از این ناحیه داشته باشد که همین موضوع هم برای او رأی‌آور است. البته برخی هم اینگونه بیان می‌کنند که عارف به تنهایی ظرفیت لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و اگر کاندیدا شود برداشت عمومی چنین خواهد بود که او برای جلوس برکرسی ریاست جمهوری براساس تصمیم شخصی عمل می‌کند. او دلخور است و باید بزرگان سریع‌تر فکری برای این مسئله داشته باشند. حامیان عارف تصورشان این است که ایشان به حق خود نرسیده است، لذا باید درباره او تصمیم عقلانی اتخاذ شود.

همزمان روزنامه آفتاب یزد در تحلیلی قابل تأمل نوشت عارف «استراتژی سکوت و قناعت» را برگزیده است. این روزنامه خاطرنشان کرد: «عارف بعد از ماجرای انتخابات ریاست مجلس، کمتر تمایل به ریسک کردن داشت و از این رو وقتی با تغییرات اخیر و اضافه شدن یکی دو اصولگرا و کم شدن یکی دو اصلاح‌طلب از ترکیب اعضای کمیسیون رو به رو شد، تصمیم گرفت تا از عزمی که برای نامزدی ریاست کمیسیون آموزش کشیده بود پا پس بکشد.

او می‌دانست که رقابت با محمد مهدی زاهدی اصولگرا کاملاً متفاوت با رقابت با لاریجانی است و عدم رأی‌آوری او هزینه زیادی برای اصلاح‌طلبان خواهد داشت. از اینرو اصرارها و درخواستهای مختلف اعضای هیئت رئیسه فراکسیون امید از وی برای کاندیداتوری راه به جایی نبرد و عارف پایش را در یک کفش کرد که واردعرصه نخواهد شد. معاون اول دولت اصلاحات که بعد از انتخابات ریاست مجلس،‌دیگر از اینکه تمامی افراد لیست امید به او رأی می‌دهند مطمئن نبود شک به دل راه داد و منتظر یک اجماع بر سر ریاست خود در این کمیسیون شد، اجماعی که به نظر می‌آید با توجه به ساختار مجلس و کمیسیون‌ها عملی نیست.

فرزندان آقای مدیر اوقات فراغت را با چه پولی می‌گذرانند؟

اشرافی‌گری‌ برخی مدیران، بر دشواری‌های دولت افزوده است. دردمندی مردم را مسئولان چند صد میلیون تومانی نمی‌فهمند.

به گزارش دانشجو، یک میلیارد تومان ناقابل؛ تمام دریافتی یک مدیر دیگر دولت است در سال گذشته؛ اصلاح‌طلب بازنشسته‌ای که این روزها ریاست صندوق توسعه ملی را عهده‌دار است. صندوقی که قرار بود سرمایه‌های حاصل از فروش نفت و گاز را برای تقویت تولید و حمایت از صنعت به کار گیرد. حالا اما بر اساس اسنادی که تازه افشا شده، سالانه میلیاردها تومان مواجب به جیب مدیرانش واریز می‌کند.

رسوایی فیش‌های نجومی دولت یازدهم ادامه دارد. مردم نگرانند؛ از این که مالیاتی که پرداخت می‌کنند، خرج خوش‌‌گذرانی آقازاده‌های برخی مدیران  دولتی می‌شود. از این که میلیاردها تومان پول نفت که قرار بود هزینه اشتغال‌ جوانان شود، به حساب چند پیرمرد بازنشسته واریز شده است. مگر روحانی دستور عزل مدیران متخلف را صادر نکرده بود؛ چه شد؟

مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست‌نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران خودروی دولتی به همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک سی‌ام پرداختی، اعیاد (براساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریبا در بیشتر ماه‌های سال آقای  رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته؛ این غیر از دریافتی‌های نوروز است)، بهره‌وری سه ماهه، کمک هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک هزینه خرید لباس، کمک هزینه خرید کتاب، کمک هزینه سفر، کمک هزینه ورزش، کمک هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) و...!!

حیرت‌انگیز است!  این تنها گوشه‌ای از فیش حقوقی ایشان در سال گذشته است. جالب آن که آقای رئیس حتی هزینه اوقات فراغت فرزندانش را هم برای بیت‌المال مسلمین فاکتور کرده است. مردم باید پول اوقات فراغت فرزندان  مدیر دولت روحانی را پرداخت کنند؛ چرا؟!  خون آقازاده‌های دولت تدبیر مگر چه رنگی است؟ چرا دولت هزینه‌های فرزندان دیگر کارمندانش را پرداخت نمی‌کند؟  کارمندانی که با سیلی صورتشان را پیش سر و همسر سرخ نگه می‌دارند؛  کارمندانی که روزگار را در انتظار «سر برج» سپری می‌کنند.

شرق: روحانی دفاع کند /حقوق نجومی حق مدیران است(!)

روزنامه حامی مدیریت اشرافی رسما به توجیه و عادی‌سازی فیش‌های نجومی برخی مدیران پرداخت.

روزنامه شرق در سرمقاله و یک یادداشت دیگر، ضمن عادی‌ و فراگیر جازدن این دریافتی‌ها، از دولت روحانی خواست «از حقوق مدیران دفاع کند»!

این روزنامه کارگزارانی در سرمقاله‌ای به قلم کامبیز نوروزی «حقوق‌دان!» نوشت مدیران ارشد حقوق و مزایای هنگفتی می‌گیرند اما منحصر به یک قوه نیست. این دریافت‌ها پنهان نیستند. مگر می‌شود عملکرد رسمی مالی مربوط به پرداخت حقوق و مزایای شغلی را پنهانی و مخفیانه انجام داد... این دریافتی‌ها متخلفانه نیستند.

آقای حقوق‌دان! البته توضیح نداده که اگر تخلف و قبحی نبوده چرا سخنگوی دولت از ماجرا عذرخواهی کرده و رئیس‌جمهور در دستور رسمی خواستار عزل متخلفان و بازگرداندن پول‌های پرداختی به بیت‌المال شده است؟

شرق در یادداشت دیگری نوشت: دولت از حقوق مدیران دفاع کند. رئيس کل مستعفی بیمه مرکزی یکی از همین مدیران واجد صلاحیت و حرفه‌ای بود که با اعتقادی که به سیاست‌های دولت تدبیر و امید داشت از حقوق چند برابری بخش خصوصی برای خدمت به صنعت بیمه چشم پوشید و مدیریت بیمه مرکزی را برای اجرای برنامه‌های دولت در صنعت بیمه با شرط و شروطی پذیرفت.

این روزنامه نزدیک به کارگزاران می‌افزاید: عملکرد برخی دستگاه‌های نظارتی در موضوع فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی بسیار در خور تامل است چرا که این دستگاه‌ها چنان مرعوب فضاسازی رسانه‌ها شدند که حتی بدون طی فرآیندهای قانونی تعریف شده داخل سازمان خود برای احراز و کشف حقیقت، موضع‌گیری کردند و انواع اتهامات را به مدیران بیمه مرکزی نسبت دادند.

شرق نوشت دولت یازدهم از مدیران خود که براساس سازو کارهای قانونی «حقوق» دریافت کردند کمترین دفاع را می‌کند. این نگرانی وجود دارد که شتاب‌زدگی ناشی از فضاسازی رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب، دولت را به سمت و سویی سوق دهد که بدنه دولت را از مدیران حرفه‌ای تهی کند و امری که هم‌اکنون یکی از نقاط قوت دولت یازدهم به شمار می‌آید به نقطه ضعف تبدیل شود همچنین این روند می‌تواند اقتدار و اعتماد به نفس مدیران دولت را نیز تضعیف کند.

شرق توضیح نداده که مدیران اشرافی جز سرباری و حیف و میل بیت‌المال چه گلی برسر ملت و دولت زده‌اند؟ و برخورد با متخلفان چرا باید اعتماد به نفس مدیران را تضعیف کند؟ این کار اتفاقا باعث قوت مدیران پاکدست می‌شود.

یواس نیوز: ایران قادر است به اعتبار آمریکا در خلیج فارس ضربه بزند

پایگاه خبری «یو‌اس‌ نیوز» نوشت: که ایران با تهدید به بستن تنگه هرمز، آمریکا را به چالش می‌کشد.

رابینز، نویسنده یواس نیوز با اشاره به اظهارات سردار حسین سلامی، معاون فرمانده سپاه پاسداران ایران مبنی بر اینکه نیروی دریایی ایران در صورت تهدید آمریکا، تنگه هرمز را می‌بندد، افزود: با این وجود تهران به اندازه کافی قدرت دارد که بخواهد با ایجاد یک بحران در این تنگه، به وجهه سلطه نیروی دریایی آمریکا آسیب جدی وارد کند.

وی ضمن پرداختن به برگزاری رزمایش دریایی بهمن ماه گذشته ایران با عنوان «پیامبر اعظم-9» و هدف‌گیری موشکی نیروی دریایی ایران به یک قایق شبیه‌سازی شده با روساخت ناو هواپیمابر آمریکا، به اظهارات آن زمان دریادار «علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران اشاره کرد که گفته بود: «ناوهای هواپیمابر آمریکا انبارهای بسیار بزرگ مهمات هستند که تعداد زیادی موشک، راکت، اژدر و موارد دیگر را درخود جای می‌دهند.»

این گزارش همچنین با اشاره به انجام آزمایش موشکی ایران در آذرماه گذشته در نزدیکی کشتی‌های نظامی و کشتی‌های تجاری آمریکا در حوالی تنگه هرمز و انجام یک رزمایش دیگر ایران در دی ماه سال گذشته که نیروی دریایی ایران در آن رزمایش به یک کشتی جنگی آمریکایی هشدار داده بود، می‌افزاید: «ایران در آن زمان حتی موفق شده بود یک پهپاد را بر فراز ناو آمریکایی بفرستد و اعلام کند که پهپادهای انتحاری را برای حمله به کشتی‌های آمریکایی آزمایش می‌کند.»
یواس نیوز تصریح کرد: «ظاهراً ایران با پی بردن به نقاط ضعف دولت آمریکا جسارت لازم برای هر اقدام تهدیدآمیز علیه آمریکا را یافته است.»

رابینز ضمن اشاره به موارد اهمیت تنگه هرمز نوشت: «از آنجایی که کشتی‌های در حال تردد تنگه قرمز، حامل یک سوم از نفت جهانی هستند که از طریق دریا تجارت می‌شود، بنابراین بعید نیست ایران با ایجاد فشار بخواهد قیمت نفت خام را در بازار جهانی بالا ببرد. همچنین احتمال بیشتری وجود دارد مبنی بر این که ایران با انجام این تهدیدات قصد دارد بار دیگر هدف راهبردی طولانی‌مدت خود مبنی بر بیرون راندن آمریکا از منطقه را در پیش گیرد.»

احتمال بمب‌گذاري، اردوی استقلالی‌ها را لغو كرد/ ناراحتی عارف از بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان/ شرق: حقوق نجومی حق مدیران است/ آمارهای نگران‌کننده از زندگی دانشجوییخراسان

فوق العاده های جدید دولت برای تشویق مبارزه با قاچاق کالا


بر اساس درخواست جدید برخی مسئولان اجرایی که مورد موافقت کلی مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری نیز قرار گرفته، مقرر شده با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت توجه ویژه به موضوع تولیدات داخلی، نسبت به برقراری برخی مشوق ها مانند فوق العاده ویژه ذکر شده در بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق العاده کارایی موضوع بند 6 ماده مذکور و فوق العاده بهره وری موضوع ماده 69 قانون برای دست اندرکاران فعال در حوزه پیشگیری، مقابله و کاهش حجم قاچاق کالا و ارز اقدام شود.

هشدار به مدیران دولتی درباره آگهی های بدون مجوز

بر اساس ابلاغیه یک نهاد نظارتی به تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی، تاکید شده است که با توجه به عدم تخصیص اعتبارات عمرانی به طور کامل در سنوات گذشته و بار مالی تعهدات گذشته در این خصوص، به استناد مفاد قانون برنامه و بودجه از همه مدیران دولتی درخواست می شود از هرگونه درج آگهی مناقصات پروژه های عمرانی که پیش بینی اعتبار و تخصیص آن مشخص نیست، خودداری کرده و دستور برای انتشار چنین آگهی هایی کان لم یکن تلقی شود.

احتمال بمب‌گذاري، اردوی استقلالی‌ها را لغو كرد/ ناراحتی عارف از بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان/ شرق: حقوق نجومی حق مدیران است/ آمارهای نگران‌کننده از زندگی دانشجوییجمهوری اسلامی

 ۲۴ کارگر شهرداری اهواز بازداشت شدند

* در پی تجمع صنفی هفته گذشته جمعی از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه چهار اهواز مقابل شهرداری، تعدادی از آنها به دستور مسئولین قضایی و توسط عوامل انتظامی بازداشت و چند روز را در زندان سپری کردند که با پیگیری مسئولین دولتی آزاد شدند. به قرار اطلاع این کارگران از ابتدای سال جاری تا کنون حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و همین مسئله باعث برپایی تجمع اعتراضی آنان شده بود.

صفائی مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان خوزستان در نشست خبری با رسانه‌های استان طی سخنانی در خصوص بازداشت کارگران اعلام داشت: بازداشت کارگران غیرقانونی است و باید بابت این بازداشت از کارگران دلجویی و عذرخواهی شود. وی همچنین گفت: کارگرانی که با حداقل حقوق و در شرایط سخت در استان خوزستان مشغول کار هستند ما وظیفه داریم در هر نقطه‌ای از استان نسبت به هرگونه اجحافی که در حق کارگران می‌شود برخورد کنیم و ما اجازه نخواهیم داد که اینگونه برخوردها صورت گیرد. بازداشت این کارگران انعکاس زیادی در فضای مجازی و رسانه‌های استان در پی داشت.

 ایستگاه قطار لیون در پاریس، تخلیه شد

پلیس فرانسه دیروز اعلام کرد این ایستگاه را به خاطر اطلاع یافتن از تهدید امنیتی تخلیه کرده است. پاریس، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر آماج بیشترین حمله‌ها و تهدیدهای داعش بوده است. صاحب‌نظران غربی می‌گویند حمایت‌های کشورهای غربی از جمله فرانسه از تروریست‌های تکفیری به ویژه داعش و آزاد گذاشتن اتباع کشورهای غربی برای پیوستن به این گروه‌های تروریستی عامل اصلی ناامنی‌های فعلی این کشورهاست. فرانسه، از کشورهائی است که بیشترین حمایت‌ها را از تروریست‌های تکفیری به عمل آورده است.

اکرمی: تشکیل اتاق فکر علیه دولت از روی بیکاری است

* عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: عده‌ای وقتی بیکار می‌شوند، دورهم جمع می‌شوند تا علیه دولت اتاق فکر تشکیل دهند در حالی که همه باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور باشند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، با اشاره به سخنان محمدباقر نوبخت مبنی بر تشکیل اتاق فکر علیه دولت افزود: در جامعه امروز ما حتماً چنین مواردی وجود دارد و تا زمانی که تخرب و تشکل در کشورمان قانون‌مند و زمین‌های رشد احزاب فراهم نشود، تشکیل چنین اتاق فکرهایی هم طبیعی خواهد بود. وی ادامه داد: تشکیل اتاق فکر به خودی خود، نادرست نیست و اگر در جهت مثبت از آن استفاده شود باید تقویت گردد اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که این گروه‌ها به سمت اقدامات منفی علیه دولت میل پیدا کنند.

آمارهای نگران‌کننده از زندگی دانشجویی

* معاون سازمان امور دانشجویان با اشاره به نتایج پژوهش سیمای زندگی دانشجویان گفت: حدود 5 درصد دانشجویان معتاد اینترنتی هستند، 17 درصد قلیان و 15 درصد سیگار می‌کشند. ابوالفضل ریاضی افزود: مصرف قلیان بالاترین میزان مواد دخانی در میان دانشجویان است و حدود 17 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی قلیان مصرف می‌کنند و مصرف سیگار با آمار 15 درصدی دومین آسیب دانشجویان است.

 ریاضی در زمینه آمار باورهای دینی دانشجویان گفت: نتایج تحقیقات سازمان تبلیغات اسلامی نشان می‌دهد بیش از 90 درصد دانشجویان به پروردگار و آخرت باور دارند و معتقدند نیکی‌ها از جانب خداوند است. 80 درصد دانشجویان اعلام کردند که در به جا آوردن نماز اهتمام دارند.

برکناری محافظ مسلمان شهردار فرانسوی به خاطر نماز خواندن

* مقامات شهر نیس در فرانسه تصمیم گرفته‌اند محافظ مسلمان که در محل تفریح و استراحت اقدام به خواندن نماز کرده بود را از کار برکنار کنند. کریستیان استروزی معاون شهردار نیس این خبر را اعلام کرد. محافظ مسلمان در منطقه‌ای به عنوان محافظ کار می‌کند که به منطقه برگزاری مسابقات فوتبال 2016 قهرمانی اروپا مربوط می‌شود. استروزی می‌گوید ما مخالف هرگونه رفتار نمایانگر اعتقادات دینی در این منطقه هستیم.

احتمال بمب‌گذاري، اردوی استقلالی‌ها را لغو كرد/ ناراحتی عارف از بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان/ شرق: حقوق نجومی حق مدیران است/ آمارهای نگران‌کننده از زندگی دانشجوییآرمان

جزئیاتي از پرونده زاغري


شنیده شد که رئيس كل دادگستري استان كرمان گفت: در سال ۹۳ توسط معاونت اطلاعات لشكر ۴۱ ثارا... استان كرمان يكي از باندهايي كه در جريان فتنه ۸۸ با طراحي سايت‌ها و وب سايت‌هاي مختلف و تبليغات وسيع خود اقداماتي را عليه امنيت كشور داشتند، شناسايي و دستگير و مستندات جمع‌آوري شد.

مهر نوشت؛ يدا... موحد تصريح كرد: در ادامه رسيدگي به اين پرونده‌ها، متهمان تحت تعقيب قرار گرفتنند و حكم قطعي براي آنها صادر شد و اين حكم در دست اجرا است و برخي از اعضاي اين باند در خارج از كشور بودند و از جمله نازنين زاغري بود كه به دنبال همين پرونده اين شخص در فرودگاه تهران با ارسال نيابت قضائي دستگير و به كرمان اعزام شد.

وي ادامه داد: تحقيقات لازم براي اين پرونده انجام و مستندات و دلايل نيز جمع‌آوري شد ، تشخيص اين بود كه رسيدگي به اين پرونده در صلاحيت مراجع قضائي استان كرمان نيست و بايد در تهران رسيدگي شود.

قانون توقيف شد

شنیده شد که روزنامه «قانون» به‌صورت رسمي از سوي دادستاني تهران تا اطلاع ثانوي توقيف شده است. ايسنا نوشت؛ جانشين مديرمسئول روزنامه‌ «قانون» با اعلام اين خبر، اظهار كرد: رونوشت نامه‌اي خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي دادستاني تهران براي ما ارسال شده كه در آن اعلام شده، روزنامه «قانون» رسما توقيف شده است.

 عليرضا نيكويي ادامه داد: شفيعي - بازپرس شعبه ۱۲ دادسراي فرهنگ و رسانه - اين نامه را امضا كرده است. جانشين مديرمسئول روزنامه قانون درباره دليل توقيف نيز توضيح داد: در اين نامه، دليل توقيف روزنامه انتشار مطالب خلاف واقع در راستاي تشويش اذهان عمومي و انتشار مطالب خلاف موازين اسلامي بيان شده كه در بند آخر آن به تذكر ۳۰ فروردين‌ماه هيات نظارت بر مطبوعات به روزنامه، استناد شده است.

احتمال بمب‌گذاري، اردو را لغو كرد

شنیده شد که اردوي تركيه استقلالي‌ها به دلايل امنيتي لغو شد. اردوي استقلالي‌ها كه قرار بود در تركيه برگزار شود بنا به دلايل امنيتي لغو شد. اين روزها شرايط كشور همسايه چندان امن نيست و انفجار بمب‌هاي اخير در شهر استانبول نگراني‌هاي زيادي را به همراه داشته است. به همين دليل مسئولان باشگاه استقلال ترجيح دادند كه اردوي خارجي خودشان را در كشوري غير از تركيه برگزار كنند.

 ارمنستان يا گرجستان مقصد آبي‌ها براي برگزاري اردوي تداركاتي خواهد بود. اين در حالي است كه آماده‌سازي تيم به يكي از نگراني‌هاي عليرضا منصوريان تبديل شده است و او عنوان كرده كه تنها دغدغه اش همين اردوي آماده‌سازي است.

بازداشت ۳۵ نفر در پرونده شهرداري

شنیده شد که رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي با بيان اينكه ۳۵ نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر، مديران شهرداري تبريز و پيمانكاران بازداشت و پرونده آنها در حال بررسي است، اتهام اين افراد را اخذ و پرداخت رشوه و تباني در انجام پروژه‌هاي عمراني ذكر كرد.

حجت‌الاسلام حكمتعلي مظفری افزود: در اين پرونده چهار عضو شوراي شهر، ۲۰ نفر از پيمانكاران و ۱۱ نفر از مديران شهرداري بازداشت شده‌اند كه البته تعدادي از آنها با قرار وثيقه آزاد هستند. وي اظهار كرد: در زمان حاضر ۱۳ نفر از مجموع دستگيرشدگان در بازداشت موقت بسر مي‌برند و بقيه با قرار وثيقه‌هاي سنگين آزاده شده و در صورت نياز با دعوت دستگاه قضائي بايد در پيشگاه قانون حاضر شوند.

عبور از روحاني طرح فرصت‌طلبان است

شنیده شد که عبدا... رمضان‌زاده سخنگوي دولت اصلاحات گفت: گزينه عبور از روحاني، درواقع آغاز جنگ رواني عليه او است و از سوي اشخاص رانت‌خوار فرصت‌طلب انحصارجويي صورت مي‌گيرد كه در دولت قبلي به همه‌چيز رسيده‌اند و الان دستشان كوتاه شده است. تكرار عبارت عبور از روحاني، در دام آنها افتادن است. هيچ‌كس به فكر عبور از روحاني نيست و همه اصلاح‌طلبان تاكيد مي‌كنند كه روحاني هنوز نتوانسته همه برنامه‌هايش را اجرا كند و در دور دوم رياست‌جمهوريش به‌طور‌قطع مي‌تواند به بخش مهمي از برنامه‌هايش عمل كند؛ بنابراين روحاني گزينه اول اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي خواهد بود.

شكايت شبكه اسپورت قطر از ايران

شنیده شد که شبكه beIN اسپورت قطر به خاطر عدم پرداخت حق پخش از سوي صدا و سيمای كشورمان به يوفا شكايت كرد. فرارو نوشت؛ يكي از رسانه‌هاي قطر دیروز از شكايت شبكه beIN اسپورت قطر از برخي شبكه‌هاي تلويزيوني كه بدون پرداخت حق پخش مسابقات يورو ۲۰۱۶ را از اين شبكه پخش مي‌كنند، خبر داد.

در ميان اين شبكه‌ها صدا و سيمای كشورمان نيز بود. روزنامه الوطن قطر دیروز خبر داد: شبكه جهاني beIN اسپورت قطر اقدامات لازم براي شكايت عليه برخي از شبكه‌هاي تلويزيوني كه بدون پرداخت حق پخش رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۶ را پخش مي‌كنند، انجام داده است.

چرا اميرعبداللهیان مشاور شد

شنیده شد که انتصاب امیرحسين اميرعبداللهيان به عنوان مشاور وزير امور خارجه در حالي انجام مي‌شود كه از مدت‌ها پيش در محافل رسانه‌اي و سياسي خبري منتشر شده بود كه بر اساس آن وي به عنوان سفير جديد ايران در پادشاهي عمان اعزام خواهد شد.

يك منبع مطلع در وزارت امور خارجه با تاييد اين خبر گفت: حسين اميرعبداللهيان به عنوان سفير جديد در عمان برگزيده شده و تمامي مراحل معرفي و تاييد وي به عنوان سفير جديد در ايران و عمان طي شده بود اما با توجه به بروز مشكلات غيرمترقبه شخصي و خانوادگي براي وي، اين انتصاب انجام نشد.

صندلي خالي مشاور رسانه‌اي روحانی

شنیده شد که اين روزها همگان منتظرند تا ببينند چه كسي بر صندلي مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور تكيه خواهد زد. الف نوشت؛ محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا جانشين محمدرضا صادق مشاور رسانه‌اي سابق رئيس‌جمهور كه به عنوان سفير ايران راهي زاگرب شد، مشخص شده، اظهار داشت: خير، هنوز تصميمي در اين باره از سوي رئيس‌جمهور گرفته نشده است. اضافه مي‌شود، صادق جايگزين محمدابراهيم طاهريان‌فرد سفير سابق كشورمان در كرواسي شده است.

تكذيب جابه‌جايي نعمت زاده

شنیده شد که تكذيب جابه‌جايي نعمت‌زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت تكذيب شد. مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: جابه‌جايي مهندس نعمت‌زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور دولت محترم نبوده و خبر برخي رسانه‌ها مبني بر تغيير مهندس نعمت‌زاده و جايگزيني شخص ديگر صحت ندارد و اين موضوع بارها از سوي سخنگوي دولت و مقام‌هاي ارشد دولتي عنوان شده است.

احتمال بمب‌گذاري، اردوی استقلالی‌ها را لغو كرد/ ناراحتی عارف از بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان/ شرق: حقوق نجومی حق مدیران است/ آمارهای نگران‌کننده از زندگی دانشجوییایران


تکذیب ادعای تازه درباره پارچین

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به ادعایی در روزنامه وال‌ استریت ژورنال  گفت: «موضوع ابعاد نظامی احتمالی (PMD) بعد از بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نمونه‌برداری‌های انجام شده و سپس گزارشی که مدیرکل به شورای حکام ارائه کرد برای همیشه بسته شده است و انتشار برخی مطالب از این دست با اغراض سیاسی از سوی برخی رسانه‌های امریکایی و بین‌المللی تغییری در این مسأله که پرونده PMD بسته شده است ایجاد نمی‌کند.»

 کمالوندی با تأکید بر این‌که پرونده ‌PMD از سوی آژانس رسیدگی شده است و در عمل خط بطلانی بر آن کشیده شده است، افزود:طرح دوباره این مسأله از سوی طرف‌های مقابل با اغراض سیاسی است اما دیگر ظرفیت گذشته را ندارد که بخواهند از طرح آن سوء استفاده سیاسی کنند و به نوعی «آب در هاون کوبیدن» است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی که اخیراً منتشر شد، ادعا کرده است: «مقامات پیشین و کنونی امریکا می‌گویند که رئیس‌جمهوری امریکا به این نتیجه رسیده است که ذرات اورانیوم کشف شده در جریان نمونه‌برداری سال گذشته در سایت نظامی پارچین، احتمالاً مرتبط با فعالیت‌های گذشته ایران برای ساخت محرمانه سلاح هسته‌ای بوده و با اظهارات مقامات ایرانی برای رد این موضوع در تناقض است.»

انتقال احسان مازندرانی به بهداری اوین

احسان مازندرانی، مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان به علت افت فشار ناشی از اعتصاب غذای طولانی مدت به بهداری اوین منتقل شد. ملیحه حسینی، همسر وی به ایلنا گفت: به گفته همبندان، حال عمومی احسان مازندرانی مساعد نیست. احسان مازندرانی با حکم شعبه 28  دادگاه انقلاب تهران  به ریاست قاضی مقیسه به 7 سال حبس تعزیری محکوم شده که به رأی دادگاه اعتراض کرده است.

روزنامه «قانون» توقیف شد

به دنبال شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، روزنامه «قانون» از سوی دادستانی توقیف شد. به گزارش ایلنا، در نامه توقیف روزنامه قانون آمده است که نظر به اعلام جرم سازمان اطلاعات سپاه و معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه روزنامه قانون دایر بر افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، مستنداً به بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی در راستای وظایف قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع از جرم و در راستای ماده ۱۱۴ آئین دادرسی کیفری، روزنامه قانون توقیف می‌باشد.

گفتنی است، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی نیز به خاطر انتشار گزارشی تحت عنوان «24 ساعت لعنتی» به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف واقع، از مدیر مسئول روزنامه قانون شکایت کرده است.

صدور قرار کفالت برای مدیرمسئول «رمز عبور»

برای کاوه اشتهاردی، مدیرمسئول نشریه «رمز عبور» قرار کفالت صادر شد. به گزارش تسنیم، بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه پس از تحقیق و بازجویی  از اشتهاردی، برای وی قرار کفالت صادر کرد. 

سید محمود علیزاده طباطبایی درباره شکایت مهدی هاشمی از نشریه «رمز عبور»   گفت: مهدی هاشمی به اتهام توهین، نشر اکاذیب و افترا از مدیرمسئول نشریه «رمز عبور» شکایت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    عارف هم مثل آقای رفسنجانی اصلا نباید کاندید ریاست خبرگان میشد
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    احتمال بمبگذاری؟!
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    !!!!!!!!چه شود اگر این اردو نباشد اشتغال زایی و فاجعه و مصیبت و بد بختی و دلنگرانی و گرسنگی و ناتوانی و فقر و.... دامن کشوررا می گیرد - مرده شور ببرد این اردو را و بانیان هزینه های نجومی این اردوهارا که اگر نباشند مثل مدیران با دریافتی نجومی مردم راحت می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس