یک وکیل‌الدوله نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌گوید ما انتخابات فراکسیون‌های مجلس را باختیم.

به گزارش مشرق، جعفرزاده ایمن‌آبادی - از عناصر نفوذی اصلاح‌طلبان که درصدد شکاف میان فراکسیون ولایت است- به ایلنا گفت: امیدوارم سال آینده، شکست فراکسیون امید در انتخابات کمیسیون‌های مجلس جبران شود.

این عضو فراکسیون رهروان در مجلس نهم می‌افزاید: هیچ‌گاه در جلسه فراکسیون ولایت شرکت نکرده‌ام. پیش از انتخابات هیئت رئیسه مجلس از ما برای حضور در جلسه‌ای به دعوت دکتر لاریجانی دعوت شد که بعدا اعلام شد این جلسه فراکسیون ولایت بوده و ما هم شدیدا اعتراض کردیم و در هیچ جلسه دیگری از این فراکسیون شرکت نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تعداد 21 نفر از نمایندگان مستقل و اعتدال‌گرای مجلس دهم به عنوان هیئت موسس فراکسیون مستقلان تصمیم دارند که فراکسیون سوم را تشکیل دهند و فکر می‌کنم به برخی بازی‌ها در صحن مجلس، نظم خواهد بخشید.

او ادامه داد: فراموش نکنید دکتر لاریجانی هم یکی از نمایندگان لیست امید بود و اگر همه پشت ایشان قرار می‌گرفتند و جنگ زرگری به راه نمی‌افتاد، مطمئنا امروز از این که 10 کمیسیون به دست اصولگرایان افتاده، حسرت نمی‌خوردیم.

جعفرزاده می‌افزاید: دو یا سه روز قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه به خاطر این که احساس خطر می‌کردیم، خدمت دکتر لاریجانی رفتیم تا با او صحبت کنیم ولی ایشان دستگاه تلفن روی میزش را نشان داد و گفت دریغ از یک تماس تلفنی!

وی گفت: فارغ از این مسائل، باید بپذیریم ما سال اول را باختیم، باید دوستان کمک کنند تا لااقل بتوانیم در سال دوم، کمیسیون‌ها را پس بگیریم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که در صورت تشکیل فراکسیون مستقلان- که منجر به شکستن اکثریت فراکسیون ولایت خواهد شد - آیا امکان تلفیق این فراکسیون با فراکسیون امید در ابتدای سال دوم مجلس وجود دارد، گفت: با فراکسیون امید احساس نزدیکی بیشتری داریم قصد داریم بلافاصله پس از تشکیل فراکسیون مستقلان و انتخاب شورای مرکزی و هیئت رئیسه، نخستین جلسه فراکسیون را با شخص دکتر عارف برگزار کنیم. ما می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم و دکتر عارف را به نقطه‌ای که از آن عبور کردیم، بازگردانیم. دکتر عارف می‌تواند فراکسیون امید را به خوبی اداره کند و معتقدم ایشان می‌توانست حداقل رئیس یکی از دو کمیسیون مهم امنیت ملی و سیاست خارجی یا آموزش و تحقیقات باشد. اعتقاد داریم باید این لشکر شکست خورده فراکسیون امید را احیا کنیم(!)

یادآور می‌شود محمدرضا عارف به اعتبار دلخوری‌ها و سرخوردگی‌های چندگانه - شامل انصراف اجباری از نامزدی ریاست جمهوری 92، ناکامی در رقابت برای ریاست مجلس و ناکامی در رقابت برای ریاست کمیسیون آموزش - از شرکت در مهمانی مشترک دولت و رئیس‌جمهور با نمایندگان و رئیس مجلس امتناع کرد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس