کد خبر 592339
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

وزیر امور خارجه روابط تهران - اسلام آباد را راهبردی دانست و گفت: زمینه همکاری های دو کشور رو به گسترش است.

 به گزارش مشرق، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار خداحافظی نورمحمد جادمانی سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران به اهمیت روابط دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: تهران و اسلام آباد روابط راهبردی داشته و زمینه همکاری های دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.

وی از درگاه خداوند برای نواز شریف نخست وزیر پاکستان شفای عاجل خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: وی هر چه زودتر سلامتی کامل را بدست آورد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: روابط دو کشور در تمامی زمینه های دوجانبه ظرفیت گسترش دارد و ما امیدواریم اقدامات لازم برای تحرک بخشیدن به مراودات بانکی با ایجاد ساز و کارهای لازم تسریع گردد.

ظریف خاطرنشان کرد:روابط دوستانه تهران و اسلام آباد محدودیتی نداشته و ما تلاش های سفیر پاکستان را در مقطع مأموریت خود برای پیشبرد مناسبات مثبت ارزیابی می کنیم و از سفیر جدید پاکستان برای گسترش مناسبات فیمابین نیز استقبال می کنیم.


** مراودات بانکی بین ایران و اسلام آباد هر چه بیشتر تسریع بخشد
نور محمد جادمانی هم در این دیدار به روابط متین تهران و اسلام آباد اشاره کرد و اظهار داشت:نتایج سفر رسمی دکتر روحانی به اسلام آباد در اوایل سال جاری چشم انداز جدیدی از توسعه مناسبات دوجانبه را در بخش های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را بین دو کشور متبلور ساخت.

سفیر پاکستان در تهران با یادآوری فعالیت های دو کشور برای تحرک بخشیدن به مراودات بانکی گفت: امیدواریم رایزنی های مقامات دو کشور زمینه تسهیل مراودات بانکی بین دو کشور را هر چه بیشتر تسریع بخشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس