کد خبر 593414
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

وزیر خارجه کشورمان امروز در سومین تور اروپایی خود با مقامات ارشد قوه‌های مقننه و مجریه فرانسه دیدار می‌کند.

 به گزارش مشرق، بر اساس برنامه ی اعلام شده محمدجواد ظریف امروز (چهارشنبه) ابتدا با «لارشه» رئیس سنای فرانسه دیدار و گفت ‌وگو خواهد کرد.

وی در ادامه در کمیسیون امور خارجه، دفاع و نیروهای مسلح سنا به ریاست «ژان-پیر رافارن» رئیس این کمیسیون در محل سنا شرکت می کند.

ظریف در عین حال و در ادامه روز دوم سفر با «بارتلون» رئیس مجلس ملی فرانسه در محل این مجلس دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در موسسه ملی کشورداری ENA سخنرانی می کند.

وی پس از آن به ملاقات «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه خواهد رفت.

ملاقات وزرای خارجه کشورمان و فرانسه دیگر برنامه دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاریس خواهد بود.

ظریف سپس جلسه ای با رئیس کمپانی «ایرباس» در محل وزارت اقتصاد فرانسه خواهد داشت. ملاقات با «میشل سپن» وزیر دارایی و حساب های عمومی فرانسه پایان بخش برنامه های ظریف در سفر به فرانسه در روز دوم است.

محورهای دیدار ظریف-اولاند درباره چیست؟

«علی آهنی» سفیر کشورمان در فرانسه شامگاه سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره دیدار ظریف با اولاند اظهار داشت: نقشی که ایران از یک سو دارد و علاقمندی فرانسه برای توسعه روابط و داشتن نقش فعال تر، رایزنی ها در جهت پیشبرد منافع مشترک و همچنین کمک به یافتن راه حل های سیاسی برای رفع بحران هایی که منطقه را درگیر کرده، داشته باشند.

آهنی با بیان اینکه دیدار دو طرف بعد از ظهر چهارشنبه در کاخ الیزه برگزار می شود، گفت: سفر ظریف در واقع در پاسخ به سفر پیشین وزارت خارجه فرانسه در تابستان گذشته صورت گرفته که متعاقب آن سفر حسن روحانی رئیس جمهوری به فرانسه صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سفر روحانی سند تفاهم برای برقراری دیالوگ سیاسی در سطح عالی پیش بینی شده بود که وزرای خارجه به طور متناوب به دو کشور سفر داشته باشند و رایزنی های سیاسی را دراین سطح ادامه دهند.

وی افزود: در این رایزنی ها دو مقوله اساسی روابط دو جانبه و مسایل منطقه دنبال می شود که درخصوص روابط دو جانبه پیگیری موارد و تفاهم های انجام شده و چگونگی پیشبرد آنها برای آینده در ابعاد مختلف مرور خواهد شد.

آهنی اضافه کرد: ظرفیت های مختلف در حوزه های مختلف مورد بحث وگفت‌وگو قرار خواهد گرفت و همچنین تفاهم هایی که برای آینده خواهند داشت. محور دوم هم مسایل منطقه و بین المللی است که قطعا مورد توجه هر دو کشور با توجه با نقش و مسئولیتی که دارند، است.

وزیر امور خارجه کشورمان سپس به فرودگاه لوبورژه رفته و تور اروپایی خود را با ترک فرانسه به سمت آمستردام تداوم می بخشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس