کد خبر 591567
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

یک منبع امنیتی اطلاعاتی عراق از آغاز عملیات جستجوی گسترده برای یافتن یک دختر روسی به نام «نورا» خبر داد که از خطرناک ترین تک تیراندازان داعش است.

 به گزارش مشرق، یک سرهنگ اطلاعات عراق گفت "نورا"، دختر روس، به عنوان یکی از خطرناک ترین تک تیراندازان گروه تروریستی داعش در فلوجه، از مهم ترین عناصری است که به محض ورود نیروهای عراقی به این شهر، تحت تعقیب قرار گرفت.

این افسر عراقی که نخواست نامش فاش شود گفت: «سیستم های تعقیب و پیگیری ارتباطات سازمان اطلاعات عراق با استفاده از بیسیم توانسته اند برخی مکالمات بین سرکرده "داعش"، موسوم به غانم الفلاحی، و این تک تیرانداز روسی را شنود کنند.

در این تماس ها، سرکرده داعش از "نورا" خواسته است آن عده از غیرنظامیان را که سعی دارند از شهر خارج شوند یا نیروهای عراقی را که به سمت ساختمان فرمانداری فلوجه در حال پیشروی هستند، هدف قرار دهد.

نیروهای عراقی برای یافتن این دختر روسی 28 ساله، یک عملیات ضربتی را در محله های نزال، الصناعی، منطقه المزرعه و محله الشهدا آغاز کرده اند. سازمان اطلاعات عراق نیز به منظور یافتن، بازداشت یا قتل وی، برخی مشخصات او را منتشر کرده است.

برخی از ویژگی های این تک تیرانداز، که توسط سازمان اطلاعات عراق منتشر شده است، عبارتند از اینکه وی بور و بلند قد است و اصالت آذری دارد؛ از سوریه وارد عراق شده است و مسئول قتل 21 تن از افراد پلیس مرکزی و یگان مبارزه با تروریسم در فلوجه است. او یکی از 13 تک تیراندازی است که پوشش آتش مورد نیاز داعش را برای مقابه با هر گونه پیشروی احتمالی نیروهای عراقی و جلوگیری از خروج شهروندان غیرنظامی از شهر را تأمین کرده بودند.
وی پس از ورود نیروهای عراقی به فلوجه، ناپدید شده است.

این منبع اطلاعاتی افزود "نورا" در سال 2014 به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوست و سپس وارد منطقه "حدیثه" در عراق شد. او در اواخر سال 2015 به فلوجه وارد شده است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    فتوشاپه
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    بور و قدبلند هم هست. بروید در خانه بغدادی پیداش کنید.
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    - هدف امروز ارتش سوریه باید آزادسازی شهر رقه باشد و به این منظور باید فرودگاه طبقه در 60 کیلومتری رقه آزاد شود تا بتوان به شهر رقه حمله کرد چون داعش در حالی در حومه دمشق در 300 کیلومتری دمشق زور آزمایی می کند که در 20 کیلومتری مرکز خلافت خود شهر رقه یک شکست ساختگی را در مقابل 200 سرباز آمریکایی به نمایش گذاشته حال شما قضاوت کنید- چرا ارتش سوریه نباید در غوطه های شرقی و غربی سر خودش را گرم کند دستاورد های غوطه فقط دانه ریختن برای به دام انداختن ارتش سوریه در رقه است- اینو خواهشا به مقامات برسانید 2- آمریکا قصد تشکیل یک کشور کرد را دارد و این هدف مهمتر و خطرناکتر از سرنگونی بشاراسد برای آمریکا است پس نباید به هیچ وجه رقه نیز مانند ادلب به تروریستهای میانه رو طرفدار آمریکا برسد و ایران و روسیه نباید در دام آن بیافتند چون کردها هم اکنون پیاده نظام وفادارتری برای اسرائیل هستند- چون سقوط رقه ورود ایران به جنگ داخلی قومی را تسریع می کند و اگر ما در سوریه وارد جنگ واقعی و اتمی نشویم باید در داخل خاک خود در شهر سنندج و کرمانشاه و مهاباد وارد این جنگ بشویم 3- چون آمریکایی نمی توانند مستقیما خاک سوریه را اشغال کنند داعش قصد دارد این کار را بکند ابتدا رقه و حسکه را اشغال و بعد تحویل آمریکایی ها داده حالا هم می خواهد دیرالزور را اشغال و با یک جنگ نمایشی که خون از بینی هیچ داعشی و آمریکایی نریزد آن را تحویل امریکا می دهد حالا من تعجب می کند 10 هزار کرد چطور داعش را در سوریه می توانند شکست دهند اما دومین ارتش عربی و کمیته های مردمی سوریه نمی توانند داعش را شکست دهند شما باور می کنید- پیکان حمله باید به سمت رقه باشد فقط رقه رقه رقه- خواهشا به مقامات برسانید کردها چون با آمریکا هماهنگ هستند آمریکایی ها هم زمینه پیشروی بدون خونریزی کردها را تا حالا فراهم کرده اند 100 کیلومتر کردها فقط با 100 کشته پیشروی کرده اند ولی ارتش سوریه هر کیلومتر را از داعش با 100 کشته باز پس می گیرد شما جنگ نمایشی کردها و داعش را باور می کنید من که نه 4- آمریکا هدف فعلی کوتاه مدت خود نه سرنگونی اسد که بلکه وصل کردن سه کانتون کردی به هم قرار داده تا تمام مرزهای سوریه با ترکیه به کنترل کردها در آمده و زمینه رسیدن آنها به دریای مدیترانه فراهم شود و در وهله دوم از این منطقه زمینه حمایت از پ ک ک و تجزیه ترکیه بصورت رسمی فراهم شود- حالا که اردوغان به تجزیه سوریه و در نهایت ترکیه در پشت پرده راضی شده به بهای ادامه زندگی ننگین خودش و خانواده اش حالا دولت سوریه با تصرف رقه باید از رسمیت گرفتن دولت کردی باید جلوگیری بعمل آورد 5- باید نیروهای مقاومت حزب الله نیروی مقاومت در داخل شهرها و روستاهای سوریه ایجاد کنند واحدهای اطلاعات و ضداطلاعات همانند پارتی زن ها و نیروهای مقاومت متفقین- موقعی که ارتش سوریه به شهری قصد حمله دارد آنها وارد عملیات شبانه بشوند و خطوط ارتباطی دشمن را مختل کنند یا از پشت به خطوط دفاعی دشمن حمله کنند کمترین آسیب بیشترین خسارت 6- باید با اندکی هزینه 10000 نیروی اضافی سازمان بدر یا حشدالشعبی عراق را نیمی را روانه حندرات حلب جهت تکمیل محاصره شهر حلب و نیم دیگر را روانه داریا تنها پایگاه تروریستها در غوطه غربی دمشق کنند این خیلی مهم است الان تمام تروریستها ملیتهای غیر سوری دارند
  • حمید ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    1 0
    هیچ پوخی نیست کاش یافتنش دست بسیجی های ما میبود از بوری به سفیدی تبدیلش میکردندوخاکسترش روهم به زادگاهش بیخودی گندش کردن ایران تک تیراندازهای ماهرتری داره که هنوراجازه نبرد ندارن اره جانم
  • رهگذر ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    این که تصویر یک مرده هست نه زن ...سر کار گذاشتی از فرم بدن و انگشتاش معلومه مرده
  • کرار ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    با سلام تا جایی که شنیدم بدست شهید فاتح به هلاکت رسید تک تیرانداز چچنی که عضو ارتش ازاد بوده که بدست دلاور مردان فاطمیون به هلاکت رسید
  • ولی الله ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    انگشت کوچیکه شهید عبدالحسین زرین که بالای 1300بعثی را به درک واصل کرد نمیشه
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تو سایت بی مقدار بی وجود و پستی هستی که هرچی را که خوشت نمیاد سانسور میکنی.سانسورچی ترسوی بی وجود بی مقدار بدبخت ذلیل.خاک بر سرتون کنند.
  • نوری ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اقاپسرحساس نشو
  • محمود ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تک تیرانداز هم مگه مثل کبریت بیخطر و خطرناک داریم. این قیافه ای که شما گفتین داره اتفاقا اصلا خطرناک نیست
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    افطار نزدیکه برو جانم برو حالت بده
  • jj ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ادب چیه؟
  • مهدی ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    بابا عناوین خبرها معمولا ترجمه لاتین هست . اینکه خطرناکه یا نه باید خبرگزاری های اروپایی توضیح بدند . معمولا باید پایان خبر ، مرجع خبر عنوان بشه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس