کد خبر 601449
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

رئیس کمیسیون امنیت در شورای محلی استان بابل در عراق از بازداشت 120 متهم به تروریسم از جمله 15 تن از سرکرده های گروه تروریستی داعش از مارس گذشته خبر داد.

 به گزارش مشرق، فلاح عبدالکریم به شبکۀ "السومریه نیوز" گفت:"نیروهای امنیتی ستاد عملیات بابل و دستگاه اطلاعات نظامی، از حدود چهار ماه گذشته به بعد یعنی از زمان وقوع انفجار در پست ایست و بازرسی منطقه باستانی بابل، در تاریخ 6 مارس 2016 (16 اسفند سال گذشته)، با اجرای عملیات پیش دستانه، تاکنون 120 متهم به تروریسم را در شمال استان بابل دستگیر کرده اند".

عبدالکریم گفت: در میان بازداشت شده ها، 15 تن از سرکرده های داعش، وابسته به "ولایت جنوب" دیده می شوند.
وی افزود: این افراد به فعالیت های مخرب در شمال این استان اعتراف کرده اند.

عبدالکریم گفت: "اغلب این افراد پس از بازجویی به دستگاه قضایی عراق ارجاع داده شده اند و برخی دیگر از آنها برای تکمیل تحقیقات همچنان در بازداشت سازمان اطلاعات هستند."

شایان ذکر است که استان بابل و مرکز آن یعنی شهر حله (واقع در 100 کیلومتری جنوب بغداد)، از ثبات نسبی برخوردار است اما هر از گاهی، شاهد عملیات خشونت بار علیه شهروندان و نیروهای امنیتی است که معمولا تعدادی کشته و زخمی بر جای می گذارد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی زائری امیرانی ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر امریکا ، ال سغود و ترکیه عاملان ایجاد کننده داعش مرگ بر داعش سیز ایران که با شعار نه غزه نه لبنان از ایجاد ایم گروه تروریستی حمایت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس