حزب جمهوریخواه مانند حزب دموکرات دارای وکلای غیرمتعهد نیست و همه آنها متعهدند و طبق قانون، هیچکدام از آنها حق ندارند که رای خود را از نامزدی که به او رای داده‌اند، برگردانند و فقط با تغییر و دستکاری در قانون می‌توان آنها را مجاز به تغییر رای کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - حواشی 24 ساعت اخیر عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر حول محور دانلد ترامپ رخ داد و به همین دلیل تمرکز این گزارش خبری بر اخبار مربوط به وی است. مهمترین محور اخبار، مربوط به پاسخ ترامپ به شایعه دور زدن وی از سوی وکلای انتخاباتی در نشست کمیته ملی جمهوریخواهان در ماه آینده و توهین‌های جدید الیزابت وارن سناتور دموکرات به ترامپ است.

دستگیری پسر 19 ساله


بازداشت جوان 19 ساله در سخنرانی ترامپ
پلیس لاس وگاس اقدام به دستگیری یک جوان 19 ساله در گردهمایی ترامپ به دلیل خلع سلاح کردن یکی از ماموران امنیتی از سوی وی کرد. به ادعای پلیس، این جوان که مایکل سنفورد نام دارد در ابتدا سعی کرد که با نزدیک شدن به یک مامور پلیس از او امضا بگیرد اما پس از لحظاتی اسلحه او را برداشت. نهایتا، پس از کمی کشمکش، مامورین موفق به دستگیری وی و انتقال به پلیس امنیت شدند.

ترامپ: قیچی کردن من توسط وکلا حرف مفت است
دانلد ترامپ دیروز در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در لاس وگاس در این رابطه اظهار داشت: «قضیه دور زدن من در کنوانسیون حق انتخاب (نشست ملی جمهوریخواهان)، یک شوخی مضحک و حرف مفت است. باور کن عین حقیقت است. آن گزارش، زیر سر CNN و واشنگتن پست بود. این حرکات مسخره چه معنایی دارد؟ من حریفانم را زمین‌گیر کردم و الان اینجا به شما می‌گویم که حزب از من بهتر چه کسی را می‌تواند داشته باشد؟ حزب، باید مرا بیشتر هم یاری بدهد. اگر حزب و روسایش کمی به خودشان زحمت بدهند، من هیلاری را در مقابل چشم همه شکست می‌دهم. منظورم از آنکسانی که می‌توانند کمکم کنند، «رینس پیرباس» (رییس کمیته ملی جمهوریخواهان) است که البته مردی دوست‌داشتنی است.

دستگیری پسر 19 ساله

واشنگتن پست در روز جمعه گزارشی مبنی بر تلاش جمعی از جمهوریخواهان برای قیچی کردن ترامپ در روز «کنوانسیون حق انتخاب» که در ماه جولای برگزار خواهد شد، منتشر کرد. پیش از این «رجینا تامسون» وکیل انتخاباتی کلورادو در گفتگو با شبکه خبری CBS از تشکیل گروهی به نام «وکلای آزاد» سخن گفت؛ گروهی که در حال جذب وکلایی که می‌خواهند رای خود از ترامپ به فرد دیگری تغییر دهند است.

گفتنی است که به گزارش ABC نیوز، روز گذشته نشستی تحت عنوان «وکلا را آزاد کنیم» به ریاست «کندال اونرو» وکیل انتخاباتی کلورادو برگزار شد و دهها وکیل انتخاباتی تصمیم به عدم حمایت از ترامپ و تغییر وکلای متعهد ترامپ از وی گرفتند. اونرو که وکیل انتخاباتی «تد کروز» بوده است در سخنرانی این نشست گفت: «ما امروز اینجاییم که در کنار هم سرنوشت دیگری را رقم بزنیم و جلوی ترامپ جاه‌طلب و خودخواه را بگیریم». نکته اینکه، حزب جمهوریخواه مانند حزب دموکرات دارای وکلای غیرمتعهد نیست و همه آنها متعهدند و طبق قانون، هیچکدام از آنها حق ندارند که رای خود را از نامزدی که به او رای داده‌اند، برگردانند و فقط با تغییر و دستکاری در قانون می‌توان آنها را مجاز به تغییر رای کرد.  گفتنی است که اکثر وکلای حاضر در جلسه دیروز، وکلای انتخاباتی کروز بودند.

سری جدید توهین‌های وارن
سناتور «الیزابت وارن» که زمزمه‌های معاونت او برای هیلاری کلینتون می‌رود، دیروز در حالی که خشمگین بود، ترامپ را مورد انتقاد و ناسزا قرار داد. وی دانلد ترامپ را «نازک‌نارنجی، نژادپرست، و مردسالار» خواند و اظهار داشت: «هر روزی که می‌گذرد، بیشتر شخصیت او را می‌شناسیم و پی می‌بریم که چقدر قلدر و زورگوست. او یک تاجر متوهم است که رفتارش به نام و جاه و جبروتش نمی‌خورد. هر روز بر همه روشن‌تر می‌شود که او یک نازک‌نارنجیِ نژادپرستِ مردسالار است و هر روز بر همه مبرهن‌تر می‌شود که او رییس جمهور نخواهد شد».

این اظهارات وارن در حالی بیان می‌شود که یک هفته از دیدار وی با هیلاری کلینتون در منزل او در واشنگتن می‌گذرد. به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها به خوبی پی برده‌اند که با کشاندن ترامپ به زمین بازی، می‌توانند چهره او را به خوبی خراب کنند. لذا، الیزابت وارن را به عنوان چهره چالشی به میدان فرستادند تا با خشمگین کردن نامزد جمهوریخواه و مجبور کردن وی به توهین و ناسزا و واکنش متقابل منفی، او را به زمین بکوبند. از این دست، می‌توان به سخنرانی هفته گذشته ترامپ اشاره کرد که این سناتور دموکرات را «پوکوهانتس» خواند و همین امر برای او دردسرساز شد. پوکوهانتس شخصیت کارتونی یک دختر سرخپوست است و اشاره هفته گذشته ترامپ به اتهام توهین به سرخپوستان و حرکت نژادپرستانه کاملا دستاویر محکوم کردن وی از سوی جراید و رسانه‌ها شد و دموکرات‌ها را بسیار خشنود کرد. اما ظاهرا ترامپ که از مشاورین برجسته‌ای چون «پل مانافورت» بهره می‌گیرد، اصل قضیه را فهمیده و در مقابل توهین‌های وارن سکوت کرده و اگر هم در آینده واکنشی نشان دهد، خیلی بعید به نظر می‌رسد که تند و نابخردانه باشد.

دستگیری پسر 19 ساله

وارن، با اشاره به اعمال نفوذ ترامپ برای جلوگیری از انتشار نوار صوتی اعترافاتش در دادگاه مربوط به پرونده دانشگاهش، او را فرد پستی خواند که جیب جوانان مردم را به خاطر جاه‌طلبی‌اش خالی کرد و اظهار داشت: «دانلد کوچولوی بدبخت، کفش مدل بالای ایتالیایی خود را می‌پوشد و در حالی که پُز می‌دهد، به دادگاه التماس می‌کند که یک وقت فیلم و صوت اعترافاتش در دادگاه پخش نشود که آبرویش نزد مردم آمریکا برود. ترسیدی دانلد، آره؟ باید هم بترسی». گفتنی است که این اظهارات الیزابت وارن پس از اینکه ترامپ به شدت کلینتون و حزب دموکرات را بانی فجایعی چون مشکلات اقتصادی، شیوع ازدواج همجنسبازان، و ورود بی‌رویه مهاجران غیرقانونی دانست، ابراز شد.

وارن در ادامه توهین‌هایش افزود: «شنیده‌ام که به احتمال زیاد اسکات براون قرار است که معاون رییس جمهور ترامپ (!) شود. خب، خدا رو شکر. درد و تخته با هم جور هستند. کارآموز مشهور معاون بازنده بزرگ خواهد شد. من از هیلاری کلینتون با تمام وجودم دفاع میکنم چون او را یک مبارز برای وطنش می‌دانم. مملکت من به چنین سیاستمداران بزرگی نیاز دارد».


منابع:

http://www.foxnews.com/politics/2016/06/19/vegas-police-arrest-19-year-old-after-allegedly-trying-to-disarm-officer-at-trump-rally.html

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-delegate-revolt-hoax-election-2016/

http://www.cbsnews.com/news/elizabeth-warren-verbal-assault-donald-trump-election-2016/

http://www.nytimes.com/2016/06/19/us/politics/donald-trump-immigration.html?ref=politics&_r=0

http://abcnews.go.com/Politics/donald-trump-face-delegate-mutiny-convention/story?id=39940520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    او یک تاجر متوهم است که رفتارش به نام و جاه و جبروتش نمی‌خورد. هر روز بر همه روشن‌تر می‌شود که او یک نازک‌نارنجیِ نژادپرستِ مردسالار است}} این زن شیاد نه تنها با صهیونیست ها بلکه ابله هم است. او ترامپ را که یک تجار است به استفاده از بدی بازار خانه می کند که چرا از بدی بازار برای منافع خود استفاده کرده است. ترامپ جواب خوبی به این صهیونیست ها داد و گفت: من یک تاجر هستم و به من بگو کدام تاجر اینکار را نمی کند؟ اگر نکند که تاجر نیست. با رای به ترامپ مچ فمینست های جنایتکار و متجاوز و شیاد را افشا کرده و آنان را تک تک نابود کنید.
  • عرشیا فرزند شهید ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    مشرق جان مرسی از انعکاس خبرای شیطان بزرگ و کاندیداهاشون چیز جالب اینه که امریکا در این انتخابات شاهد توهین های بزرگ نامزدها به هم هست اوج توحش جنگلی در روح این انتخابات به چشم میخورد و دقیقا مثل کودک های ابلیس از هر گونه حربه علیه هم ابایی ندارندهمین ترامپ نبود که میگفت ما باید از عربستان پول بگیریم بابت امنیت عرباو پایگاهامون تو عربستان ؟ یا همین هیلاری با رفتن به برمه دادن مجوز برای کشتار مسلمون های اونجا ؟ همه این ها فرزندان ابلیس هستند سابقه هر کدومشون پر هست از خباثت و توطئه اما یه چیز واسم خیلی تعجب برانگیزه مردم امریکا واقعا نقششون این وسط چیه؟؟؟؟اونا وکیل انتخاب میکنن بعدش در قالب دو حزب دموکرات و جمهوری خواه سناتور ها میبرن و میدوزن
  • پويا ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    همشون يه مشت آشغالند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس