وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در خصوص ولنگاری فرهنگی در عرصه کتاب گفت: ولنگاری فرهنگی در عرصه کتاب بسیار اندک است.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از مراسم ختم حمید سبزواری در جمع خبرنگاران در خصوص ولنگاری فرهنگی گفت: این نگرانی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دارند در دو دهه‌ای که با وی آشنا هستم همواره وجود داشته و واقعی است. آنچه در زیر پوست جامعه میبینید با معیارهای دینی فاصله بسیاری دارد. یک بخش آن طبیعی است به دلیل ارتباطی که مردم با دنیا، فضاهای اجتماعی محیط ها و فرهنگ‌های دیگر دارند و در سفرهای خود به سایر کشورها از دیگر فرهنگها تاثیر می‌پذیرند.
 
وی افزود: آنچه از دیرباز مقام معظم رهبری تحت عنوان تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از آن یاد می‌کند وجود دارد ما هم آنرا درک و احساس می‌کنیم و با ابزارهایی که در دست داریم برای تغییر این وضعیت تلاش میکنیم. ولنگاری فرهنگی در حوزه کتاب بسیاراندک است در بعضی از رمانها وجود دارد که ما از انتشار آن در سطح جامعه جلوگیری می‌کنیم.
 
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در خصوص ولنگاری فرهنگی در حوزه تئاتر اظهار داشت: سعی میکنیم حوزه تئاتر به دور از این حرکتها باشد و ارزشها را متبلور کند. در حوزه فیلم سینمایی نیز ولنگاری فرهنگی دیده میشود علی رغم مذاکراتی که با تهیه کنندگان در این حوزه داریم آنها به دنبال گیشه هستند و از ارزشها دوری میکنند. امسال سال اقتصاد مقاومتی نامیده شده است وبه سینما گران گفته شده که در جهت تقویت ملی کار آفرینی، مبارزه با اسراف وتبذیر در جامعه فیلم بسازند. همانطور که سال گذشته تاکید ما در زمینه تحکیم بنیان خانواده بود.
 
جنتی ادامه داد: فیلمهای خوبی در جشنواره فیلم فجر روی صحنه آمد، در کنارش فیلمهایی نیز حاشیه داشت. با استفاده از ابزارها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ولنگاری فرهنگی اقداماتی انجام می‌دهد اما سایر دستگاهها نیز در این زمینه مسئول هستند از جمله صداوسیما با بیش از 50 شبکه استانی و ملی که در اختیار دارد میتواند بیشترین نقش را در زمینه مبارزه با ولنگاری فرهنگی و فرهنگ سازی داشته باشند. خطیبان جمعه و شخصیت های دانشگاهی نیز به سهم خود در این زمینه کار کنند.
 
وی در خصوص حمید سبزواری اظهار داشت: خوشحال هستم که وی را به سبزوار انتقال دادند و در پارک بزرگی دفن شد. نمادی که روی مقبره وی ساخته میشود مانند بسیاری از شخصیتهای دیگر از جمله حافظ ، سعدی و عطار نیشابوری واقعا مزار میشود برای کسانی که علاقمند هستند به خصوص آنکه سبزوار در شاهراه تهران - مشهد قرار دارد. همه کسانی که به زیارت امام رضا (ع) و مشهد می‌روند می‌توانند به مزار سبزواری نیز بروند. بسیاری از اشعار این شاعر در دسترس عموم قرار دارد که باید تجدید چاپ شود و به مردم شناسانده شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غیاثی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    خب آقای من تو با یک امضا نکردن و تغییر عضو شوراهای نظارتی راحت میتونی جلوی محصول مبتذل رو بگیری. بعد از صداسیما توقع داری که با کلی بودجه و امکانات و نیروی کیفی، اثرات اون محصولاتو خنثی کنه؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس