کد خبر 590888
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

دستگاه قضایی فرانسه اعلام حکم درخصوص درخواست تجدید نظر بیوه عرفات در پرونده مرگ همسرش را به تعویق انداخت.

 به گزارش مشرق، شعبه تحقیقات دادگاه تجدید نظر فرانسه روز جمعه صدور حکم درباره درخواست سهی عرفات، بیوه یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر به جریان انداختن مجدد پرونده "ترور" همسرش را به 24 ژوئن(4 تیر) یا 8 ژوئیه(18 تیر) موکول کرد.

این در حالی است که وکلای مدافع سهی عرفات، در سپتامبر سال گذشته خواستار تجدید نظر در حکم سه قاضی مسئول پرونده تحقیقات در مورد شهادت عرفات شدند. وکلای سهی عرفات اعلام کردند که دستگاه قضایی فرانسه، پرونده تحقیق در مورد مرگ عرفات را سریع و بدون بررسی جزئیات لازم بسته است و کسی نمی‌تواند از طریق تحقیقات صورت گرفته به علت حقیقی مرگ عرفات دست یابد.

قرار بود دادگاه تجدید نظر دیروز 17 ژوئن نظر خود را درباره درخواست همسر یاسر عرفات مبنی بر به جریان انداختن مجدد پرونده "ترور" همسرش، اعلام کند.

قضات فرانسوی سال گذشته اعلام کردند که هیچ اثری دال بر مسمومیت عرفات با ماده سمی پلونیوم 210 وجود ندارد و هیچ دلیلی بر اینکه یک شخص سومی اقدام به قتل عرفات کرده موجود نیست. قضات فرانسوی کسی را متهم به ترور عرفات نکردند.

یاسر عرفات در 11 نوامبر سال 2004 در پی وخامت ناگهانی اوضاع جسمانی به دلایلی نامعلوم در بیمارستانی در پاریس درگذشت. هنوز دلیل قطعی فوت وی مشخص نشده است و طرف‌های فلسطینی اسرائیل را به "ترور" عرفات متهم کرده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس