نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به مسابقه دوچرخه سواری «ماراتن بازگشت به وطن» که در سالروز اشغال فلسطین (یوم النکبه) برگزار شده بود، ده‌ها فلسطینی را زخمی کرد.

به گزارش مشرق، ده‌ها فلسطینی در حمله جمعه (امروز) نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری «الرساله‌نت» فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز با حمله به تجمع و فعالیت‌های مسالمت آمیز فلسطینی‌ها، از گلوله جنگی استفاده کرده و شمار زیادی از آن‌ها را زخمی کرده است.

صبح امروز ده‌ها نفر از جوانان فلسطینی در شصت و هشتمین سالروز اشغال فلسطین در سال  1948، با سوار بر دوچرخه‌های خود در ماراتنی با عنوان «ماراتن بازگشت به وطن» از میدان یاسر عرفات در شهر «رام الله» به سمت روستای «بلعین» واقع در غرب این شهر حرکت کردند و یاد این روز را زنده نگه داشتند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به این راهپیمایی و شلیک بمب‌های و گازهای اشک‌آور به سمت شرکت کنندگان، آن‌ها را از ادامه راهپیمایی مسالمت‌آمیز باز داشتند.

15 می 1948 که طی آن رژیم صهیونیستی موجودیت خود را اعلام کرد در تقویم فلسطین به آن روز نکبت (فاجعه اشغال) گفته می‌شود، در این روز نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به فلسطینی‌ها، بسیاری را قتل عام و خیل عظیمی از مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره کرد.

فلسطینیان هر سال با برپایی راهپیمایی گسترده و شرکت در تظاهرات، یاد و خاطره شهیدان این روز را زنده نگه می‌دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس