«بالکانیزاسیون» اصطلاحی است در علم سیاست که منظور از آن، تجزیه یک کشور بزرگ به کشورهای کوچک‌تر و ضعیف‌تر طبق تمایزات نژادی، قومی و مذهبی است؛ طرحی با پنج محور اصلی که یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی، 33 سال پیش، برای تغییر نقشه منطقه، از آن پرده برداشت.

گروه بین‌الملل مشرق - هر روز که از بحران سوریه و فرو رفتن منطقه در فتنه ضد بشری داعش می‌گذرد، ماهیت صهیونیستی این گروه تروریستی بیش از پیش آشکار می‌شود. داعش در حال حاضر بسیار بیش از آن که به پدرخوانده‌اش عربستان سعودی خدمت کند، به پیاده‌نظام محض رژیم نامشروع صهیونیستی تبدیل شده است. نگاهی موشکافانه‌تر و عمیق‌تر به تاریخ دو سه دهه اخیر منطقه غرب آسیا، و قراردادن بحران تروریسم تکفیری به سردمداری داعش، در یک زمینه تاریخی، یک طرح بسیار خبیثانه و خطرناک، یک سناریوی قدیمی و حساب‌شده، را از سوی بزرگ‌ترین دشمن ملت‌های منطقه و بلکه جهان، یعنی صهیونیست‌ها آشکار می‌کند.

سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه

در سال 2014، موشه یعالون، وزیر جنگ اسراییل و از متنفذترین چهره‌های نظامی-امنیتی این رژیم، در سفر پنج روزه خود به آمریکا، در یک برنامه رادیویی به صراحت گفت: «مرزهای خاورمیانه "مسلما" تغییر خواهد کرد.»

سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه

موشه یعالون، وزیر دفاع صهیونیست‌ها

او در همین برنامه از «ادامه روند بالکانیزاسیون خاورمیانه مطابق با طرح یینون» خبر داد. بالکانیزاسیون اصطلاحی آکادمیک در علم سیاست است که در پی تجزیه کشور یوگسلاوی به چند کشور کوچک‌تر باب شد و منظور از آن تجزیه یک کشور بزرگ به کشورهای کوچک‌تر و ضعیف‌تر بر اساس تمایزات نژادی، قومی و مذهبی است. درباره «طرح یینون» در ادامه توضیح خواهیم داد.


سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
تجزیه یوگسلاوی؛ بالکانیزاسیون

«مرزها همین الان هم تغییر کرده است، چرا که بشار اسد دیگر در موقعیتی نیست که کشورش را متحد نگه دارد و تنها بر 25 درصد سوریه کنترل دارد.»

سند 33 ساله از طرح اسرائیل برای تجزیه عراق، سوریه و لبنان + عکس و نقشه

نقشه بالکانیزه کردن سوریه

به گفته یعالون در این مصاحبه، دو دسته کشور در منطقه وجود دارند: یک دسته کشورهایی با تاریخ واقعی مانند مصر و دسته‌ای دیگر، «کشورهای مصنوعی». منظور او از کشورهای مصنوعی، کشورهایی هستند که از تقسیم باقی مانده امپراتوری عثمانی بعد از جنگ جهانی اول، بر اساس توافق فرانسه و بریتانیا طبق معاهده «سایکس-پیکو»، با مرزهای مصنوعی شکل گرفتند. به اعتقاد این مقام نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی، کشورهایی مثل مصر، «مصر» باقی خواهند ماند، ولی لیبی، سوریه و عراق که به اعتقاد او جزو همان کشورهای مصنوعی هستند، تغییر اساسی خواهند کرد.

«ما هم اکنون شاهد فروپاشی مفهوم غربی (از کشور) هستیم.»

شاید کلام این صهیونیست افراطی بی‌بهره از حقیقت هم نباشد، لیکن او آگاهانه هیچ اشاره‌ای به یک موجودیت مصنوعی، و در عین حال نامشروع، دیگر نمی‌کند: اسراییل. موجودیتی به نام اسراییل هم طبق توافق قدرت‌های غربی و با سرمایه و برنامه‌ریزی شماری از زرسالاران غارتگر یهودی همچون خاندان روچیلد و سیاستمدارانی چون «لوید جرج»، بعدا نخست‌وزیر بریتانیا، به وجود آمد و تنها حدود 67 سال از موجودیت نامشروع آن می‌گذرد. رژیم صهیونیستی در 1948، در پی یک توطئه پیچیده بین‌المللی، با عقبه‌ای چند دهه‌ای در منطقه شکل گرفت و از آن تاریخ سرمنشاء تقریبا تمامی مناقشات، جنگ‌ها و ویرانی در منطقه غرب آسیا شد.

سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
دیوید بن گوریون، بنیانگذار اسراییل در حال خواندن اعلامیه تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی، 1948


مفهوم «صهیونیزم»، از زمان شکل‌گیری خود در روسیه قرن نوزدهم، ایده‌های مختلفی را برای شکل‌دادن به یک «سکونتگاه یهودی» در کشورهای وابسته به امپراتوری آنگلو-ساکسونی، کشورهایی چون کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، جنوب غربی ایالت تگزاس آمریکا و حتی آنگولا و اوگاندا آزمود. در نهایت قرعه این امر نامبارک به فلسطین افتاد. فلسطین، به عنوان بخشی از امپراتوری عثمانی، بعد از فروپاشی آن امپراتوری در جنگ جهانی اول، تحت قیمومت بریتانیا قرار گرفته بود.

حقیقت این است که ایده اولیه صهیونیزم که در اواخر قرن نوزدهم، در پی به دست آوردن زمین برای سکونت «قوم برگزیده (کذا) ولی آواره یهود» بود، اکنون در قرن بیست و یکم، تبدیل به «صهیونیزم اقتصادی» شده است که بسیار بسیار خطرناک‌تر و مخرب‌تر از صهیونیزم اولیه است. به این مفهوم که صهیونیزم اقتصادی با در اختیار گرفتن نظام بانکداری جهانی و سیستم مالیه بین‌المللی، عملا جهان آنگلو-ساکسونی را زیر سیطره خود درآورده است.

یعالون در تئوری‌پردازی خود برای تغییر مرزهای سرزمین‌های غرب آسیا که با تمسخر «کشورهای مصنوعی» می‌خواند، هیچ اشاره‌ای به این نمی‌کند که قرار است مرزهای رژیم صهیونیستی چه تغییری کند. در واقع او هدف غایی این تغییرات را عامدانه مکتوم می‌گذارد. لیکن نیازی به کتمان نیست و نیت صهیونیست‌ها در پشت پرده مناقشات امروز منطقه، تقریبا از پرده بیرون افتاده است: توسعه سرزمینی اسراییل.

سند 33 ساله از طرح اسرائیل برای تجزیه عراق، سوریه و لبنان + عکس//////////////////////////////آماده انتشار/////////////////////////////
نقشه اسرائیل بزرگ براساس طرح یینون

او شاید درست بگوید که تنها 25 درصد سوریه در اختیار بشار اسد است، لیکن اشاره‌ای به این نمی‌کند که بیشتر نقاط باقی‌مانده سوریه در دست یک سازمان جنایتکار و وحشی، با پرچم دروغین اسلام قرار گرفته است که طی یک سناریوی پیچیده با حمایت سنگین مالی، لجستیکی و تسلیحاتی، به موتور محرکه پیشبرد یک طرح قدیمی صهیونیستی تبدیل شده است: طرح یینون.

طرح یینون یا همان «اسراییل بزرگ»، در پیوند با طرح «نظام جدید»new order تندروهای راست گرا در امریکا (نومحافظه‌کاران، تی پارتی، مسیحیانِ صهیونیست و...) در حال حاضر با نقش‌آفرینی تروریست‌های تکفیری بین‌المللی در جریان است که بر پنج پارامتر اصلی متمرکز است:


سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
طرح کذایی «اسراییل بزرگ»

1. بالکانیزاسیون کشورهای بزرگ خاورمیانه که می‌توانند تهدیدی بالقوه برای اسراییل باشند. در برخی از منابع آکادمیک به این طرح «گالیوریزم» هم می‌گویند (اشاره به شخصیت داستانی گالیور در سرزمین آدم کوچولوها) که قرار است اسراییل به اصطلاح گالیور منطقه باشد.

2. جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای برای حفظ تفوق هسته‌ای رژیم صهیونیستی در منطقه.

3.در بن‌بست نگه داشتن طرح‌های صلح (سازش) با فلسطینی‌ها و پیشبرد سیاست توسعه سرزمینی از طریق ادامه شهرک‌سازی.

4.اضمحلال ترکیه از درون با سیاست حمایت از جنبش استقلال‌طلبی کردهای ترکیه.

5.شعله‌ورکردن آتش جنگ شیعه و سنی (چیزی شبیه جنگ‌های سی ساله مذهبی میان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها در تاریخ اروپا).

بر اساس نظریات بنیانگذار صهیونیزم «تئودور هرتسل»، مرزهای کشور یهودی از رود مصر (نیل) تا فرات امتداد دارد.



سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
تئودور هرتسل، پدر صهیونیزم


به گفته خاخام یهودا فیشمان، عضو آژانس یهود در جلسه شهادت در مقابل کمیته ویژه تحقیق سازمان ملل در مساله فلسطینی‌ها و یهودیان (جولای 1947): «ارض موعود میان رود مصر تا فرات امتداد دارد، دربرگیرنده بخش‌هایی از سوریه و لبنان است.»
سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
ربای یهودا فیشمان

«عودد یینون» Oded Yinon، مقام اسبق وزارت خارجه  و استراتژیست اسراییلی در فوریه 1982، در مجله «کیوونیم»، ژورنال مطالعات یهودیت و صهیونیزم مقاله‌ای منتشر کرد که به نقطه عطف سیاست خارجی صهیونیست‌ها تبدیل شد.  عنوان این مقاله چنین بود: «یک راهبرد برای اسراییل در دهه 1980».
سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
عودد یینون پشت سر آریل شارون

این مقاله که به زبان عبری نگاشته شده بود، ایده پایبندی رژیم صهیونیستی را به توافقات کمپ دیوید، میان مناخیم بگین و یاسر عرفات با میانجیگری جیمی کارتر، زیر سوال می‌برد. در عوض، او پیشنهاد کرد که اسراییل باید روی اضمحلال کشورهای عربی از درون، با سرمایه‌گذاری بر گسل‌های نژادی قومی و مذهبی تمرکز کند.

این مقاله در زمان اوج‌گیری جنگ داخلی لبنان منتشر شد، جنگی که از 1975 آغاز شد و در ژوئن 1982، یعنی تنها 3 ماه بعد از انتشار مقاله یینون، با تجاوز نظامی اسراییل به لبنان وارد فاز دوم خود شد.

سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
تجاوز نظامی اسراییل به لبنان، ژوئن 1982

در مهم‌ترین بخش مقاله چنین آمده است:

«تجزیه کامل لبنان به 5 استان، مقدمه‌ای بر (تجزیه) کل دنیای عرب شامل مصر، سوریه، عراق و شبه جزیره عربستان است که همین الان هم در این مسیر افتاده‌اند. تجزیه سوریه و عراق در مرحله بعد به مناطق تک نژاد یا تک مذهب، همچون لبنان، هدف اصلی اسراییل در جبهه شرقی برای درازمدت خواهد بود، در حالی که هدف کوتاه مدت اسراییل، نابودی قدرت نظامی این کشورهاست. سوریه بر اساس ساختار قومی و مذهبی خود، مانند لبنان امروز، به چند دولت تجزیه خواهد شد.» (کیوونیم، فوریه 1982)

سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
نقشه خاورمیانه جدید بر اساس طرح برنارد لوئیز، استراتژیست صهیونیست آمریکایی

وقتی به همه رویدادهای چند ساله اخیر در منطقه می‌نگریم: جنگ 2006 در لبنان و تداوم ایجاد ناامنی و اختلاف‌افکنی میان گروه‌های لبنانی، جنگ 2011 در لیبی، جنگ کنونی در سوریه و عراق و یمن، و تغییر رژیم در مصر، در می‌یابیم که همگی در چارچوب طرح کلان و قدیمی صهیونیست‌ها برای توسعه سرزمینی جای می‌گیرند.

سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه
نقشه «ارض موعود» یا اسراییل بزرگ

بخشی از پروژه «اسراییل بزرگ»، بیرون راندن تدریجی فلسطینی‌ها از کرانه باختری و غزّه و الحاق این دو بخش به سرزمین یهودی است. بخش دیگری از این طرح، ایجاد دولت‌های «واسطه» (پراکسی) در کشورهایی چون لبنان، اردن، سوریه، صحرای سینا، جنوب ترکیه وشمال عراق است.

«مهدی داریوش ناظم رعایا»، پژوهشگر مرکز تحقیقات جهانی‌سازی، در مقاله بسیار مهمی با عنوان «آماده‌کردن صفحه شطرنج برای درگیری تمدن‌ها: تقسیم، فتح و حاکمیت بر «خاورمیانه جدید» نوشت:

«(طرح یینون) یک طرح راهبردی اسراییلی برای تضمین برتری منطقه‌ای اسراییل است. این طرح بر این مساله تاکید دارد که اسراییل باید به محیط ژئوپلیتیکی خود از طریق بالکانیزاسیون کشورهای عربی اطراف و تبدیل آن‌ها به کشورهای خردتر و ضعیف‌تر، چینش دوباره‌ای بدهد.»

او در این مقاله که اولین بار در 29 آپریل 2013، در وبسایت «گلوبال ریسرچ»، یعنی حدود یک سال پیش از ظهور برق آسای داعش در عراق و تصرف موصل در ژوئن 2014، چنین تذکر داد:

«استراتژیست‌های اسراییل به عراق به عنوان بزرگ‌ترین چالش راهبردی در جهان عرب می‌نگرند. به همین دلیل، عراق کانون بالکانیزاسیون خاورمیانه و جهان عرب (برای آن‌ها) محسوب می‌شود. در عراق، بر اساس مفاهیم طرح یینون، استراتژیست‌های اسراییلی به دنبال تقسیم عراق به یک دولت کردی و دو دولت عربی، یکی برای شیعیان و یکی برای سنی‌ها، هستند. اولین گام برای تحقق آن، جنگ میان عراق و ایران بود، که در طرح یینون درباره آن بحث می‌شود.»


سندی 33 ساله از طرح اسراییلی برای تجزیه سوریه

نقشه تجزیه عراق بر اساس گسل های قومی-مذهبی

برای شام هم چنین نقشه‌ای طراحی شد. چند دهه برنامه‌ریزی و چندین سال آماده‌سازی عملیاتی جنگ داخلی در سوریه بدون رسیدن به نتیجه مورد نظر صهیونیست‌ها در میدان جنگ، پنج سال ادامه یافت. حالا در میدان سیاسی تلاش می‌شود ناکامی‌های میدانی جبران شود. در طرح‌هایی که برای آینده سیاسی سوریه مطرح شده است، طرح فدرالی کردن این کشور با یک حکومت مرکزی علوی در دمشق و سه حاکمیت قومی مجزای ترکمن، کردی و سنی نیز از جمله گزینه‌های محتمل است که باید دید تحولات میدانی در هفته‌های آینده همزمان با مذاکرات صلح و نزدیک‌شدن به انتخابات (پارلمانی و پس از آن ریاست جمهوری) این کشور، مردم سوریه چه سرنوشتی را برای خود رقم می‌زنند و طرح‌های صهیونیستی برای چندپاره کردن سوریه به مثابه شکستن کمر مقاومت، تا کجا پیش‌ می‌رود. رژیم غاصب اسرائیل اولین حامی تشکیل حاکمیت کُردی در مجاورت مرزهای ترکیه است و ترکیه جدی‌ترین مخالف آن. و تمامیت ارضی سوریه اصلی‌ترین خط قرمز و هدف محور مقاومت.

منابع:

 


http://www.voltairenet.org/article186019.html

http://www.historycommons.org/entity.jsp?entity=oded_yinon

http://www.globalresearch.ca/greater-israel-the-zionist-plan-for-the-middle-east/5324815

http://www.globalresearch.ca/preparing-the-chessboard-for-the-clash-of-civilizations-divide-conquer-and-rule-the-new-middle-east/27786

http://www.iran-si.com/vdcjfvetzuqe8.sfu.html

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • انقلابی ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    2 0
    انشاءالله صهیونیستها چنین آرزویی رابه یاری خداوند به گور می برند
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    1 0
    تا احمق تو خاورمیانه هست اسرائیل پیشتازه.... مسلمونها را به جون هم میاندازن خودشون استفاده میکنن
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    یعنی کردهای عراق و ایران و سوریه و ترکیه از خواسته شون برای استقلال صرف نظر کنند چون به نفع اسرائیل تموم میشه! مگه عقلشون مثل تو اصولگرای متوهم مثلا ایرانی پاره سنگ می بره؟!
  • iman ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    4 3
    به نام خدا اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این افکار بشدت شیطانی حاصل موج سواری روی جهل و نادانی برخی از افراد متعصب هست.
  • امیر ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    شعر نگو...........
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    4 0
    کردها اگر توانستند با هم به تفاهم برسند و به وسیله ای برای قتل عام کردهای دیگر تبدیل نشوند؛ استقلال پیشکش تان
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    2 0
    اونقدر طراحان این نقشه ها احمق هستند تبریز رو هم جزوی از کردستان کشیدند البته این کارها حساب شده انجام گرفته تا باعث تفرقه قومی در بین ایرانیان بشه ما خاور میانه ایها باید با هم متحد باشیم و به مرزهای فعلی پایبند باشیم در صورت تجزیه اقوام همه مون ضعیف شده و بدست غرب نابود خواهیم شد
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    ناشناس 23:25 عجب تحلیلی کردی!!! شما با این تحلیلت اثبات کردی که عقل ابطال و افساد طلبانه که پاره سنگ برمی داره هرچند که پیشتر بی عقلی و جهالت خود را در فتنه 88 به اثبات رساندید و نشان دادید برای نابودی کشورتان همه جوره تحت سلطه ی کفار هستید. اصلا شماها عاشق این هستید که تو سری خور کفار باشید اما ما انقلابی ها اجازه نخواهیم داد
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اولا که این طور که برمیاد برادر پوتین هم به این کمپین اسرایئلی ها پیوسته! روس میخواد ترک رو با استقلال کردها تنبیه کنه ولی اتش به جان ایرانی ها هم میندازه فقط یه چیزی شما که انقدر کردستان رو با اسرائیل مقایسه میکنید یعنی از نظر شما یهودی ها هم مثل کردها قومی بی وطن بودن که حق نداشتن کشور تشکیل بدن؟ این مثالی که میزنید خیلی حرفها رو در بطن خودش داره اگه دقت بکنید
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این طرحهای مزخرف را میشه با احداث چند تا جاده از این طرف کوه به اون طرف و یا ایجاد مراکز صنعتی درست در تلاقی تمدنها و یا مهاجرت اجباری یک فرهنگ به سرزمین فرهنگ دیگر و یا استخدامهای غیر بومی یا جابجایی استخدامها و یا وابستگی صنعتی شهرها بهم و هزار تا کلک دیگه که از گذشته در جریان بوده و هنوز هم جاری است، به راحتی خنثی کرد.
  • رهگذر ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آهای ناشناس با آیدی آمریکا : یکم-آروم باش ، هول کردی ، عصبانی نباش دوم-اکراد منطقه درسته که این خواسته رو کم و بیش دارند ،اما همزمان با اون فرآیند آگاهی بخشی به اونا داره الحمد لالله انجام میشه(حضور ما...) سوم-فعلا نه چپ و نه راست ورود درستو حسابی به این مداخلات نکرده اند ، جز اندکی.... اما هستند کسانی که سوار کارند. چهارم-یه نصیحت...بیشتر مطلب بخون ، مفیده ...
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اون نقشه مزخرف دروغ پایین را بردار بدبختی اونجاست همش از نقشه های آماده شده غربی کپی میزنین خودتون نقشه بزنید مثل تحولات جهان اسلام
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خدایی خوب اومدی احسن.
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    از پرچمی که کنار اسمته معلومه جیره خوار کجایی
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تقسیم کردن خاک کره زمین با عقل جور نیست نتیجش همین فقر و بدبختی در برخی مناطق آفریقا چرا نفت عربستان فقط مال 26 میلیون نفر باشه و چرا تکنولوژی آمریکا فقط در خدمت یه عده خاص؟ مگه ما هممون انسان نیستیم؟
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مگه نژاد چیزی جز رنگ پوست و چشم و ... هست؟ تقسیم بندی اصلا معنی نداره
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    4 1
    اعتراف می کنم این اولین مقاله ای است در مشرق عزیزم که من کمترین آن را کامل خواندم خاطرم هست امام خامنه ای روحی فداه در یک سخنرانی عمومی خاطرنشان کردند بعد از توافق برجام صهیونیست ها با مسرت و خوشحالی گفتند تا 25سال از دست انقلاب اسلامی راحت هستیم رهبری خطاب به این خبیث ها فرمود شما به حول قوه الهی 25سال آینده را نخواهید دیداما یک پیشنهاد برای خبرگزاری وزین مشرق دارم که امیدوارم به آن جامه عمل بپوشاند خاطرم هست که چندسال پیش یک مصاحبه از حکیم حیدر رحیم پور ابوی محترم استاد و مرادم حکیم حسن رحیم پور روحی له الفدا را در روزنامه ارزشی جوان خواندم ایشان در آن مصاحبه عنوان کردند که در حال نگارش کتابی در خصوص صهیونیسم هستند من هرچه جستم موفق نشدم که آن کتاب را فراچنگ آورم اینک از دست اندرکاران روشنفکر مشرق مصرانه می خواهم که این کتاب نفیس و پرمغز را تهیه کنند و در وهله نخست موشکافانه آن را مطالعه کنندو مستفیض شوندو متعاقبا بخش هایی از کتاب را روی خروجی خود بگذارد آن سان که در مقطعی بخش هایی از کتاب هیلاری کلینتون را به سمع و نظر مخاطبان و کاربرانش رساندحسبنالله و نعم الوکیل
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    کاش این گزارش به زبان عربی در کشورهای منطقه منتشر می شد تا مردم از عمق فتنه آگاه بشوند بخشی از مردم سوریه خودشان به خودشان ظلم کردند و گرفتار شدند وقتی که سلاح بدست گرفتند و با دولت وارد جنگ شدند و زمینه را برای فتنه و ورود تروریستهای خارجی در کشور خود فراهم نمودند
  • ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    عزیز من اگر فردا عرب ها ترک ها لر ها خراسانی ها بلوچ ها مازندرانی ها بخواهند جدا بشند دیگه ایرانی باقی نمیمونه تمام ایران سرای من است با تمام نژادهای قهرمان و دلاورش کردهای باغیرت و شجاع و مهربان و خونگرم از دوست داشتنی ترین نژاد های ایران کبیر هستند
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    امیدوارم اینطور بود ولی واقعیت و خریت وهابی های همکار این رژیم شرایط را هر روز به طرحهای آنها نزدیکتر می کند.
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    میخوای اونام مثل این کشورهای کوچولو موچولوی حایشه خلیج فارس شن که دیگران هرکار خواستن باهاشون بکنن با این واژه استقلال همه رو تجزیه و ضعیف میکنن تا به مقاصد کثیفشون برسن ناآگاه هایی هم مث شما بهش دامن میزنن الان که کردستان عراق استقلال نسبی داره چه گلی به سر دیگران زده؟
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    اسرائیل نقششو گام به گام میبره جلو و ما فقط نیگا میکنیم..
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    ان شا الله فرمایش امام خمینی (ره) و امام خامنه ای با دعای مردم این غده سرطانی (اسرائیل) از بین خواهد رفت . حامیان او بداند که آنان هم به این زودی های غرق خواهند شد
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    به قول یارو، اولین نژادپرست تاریخ ابلیس بود. نژادپرست کرد و ترک و لر و عرب و آریایی نداره. اصلا کی گفته مرز کشورها باید بر اساس نژاد شکل بگيره؟؟؟ صهیونیست ها ميخوان مرض خودشونو به تمام دنیا سرایت بدن...
  • کهنه یهودی لیختن اشتاینی مقیم گینه بی صاحب ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    به سمع و نظر!! سمع!! مگه بخش صوتی راه انداخته مشرق؟ والا ما خبر نداریم
  • پیمان پیروزی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق جان درود بر شما برای انتشار مطالب مربوطه و روشنگری. هدف بانکدارهای بین المللی بوجود اوردن اسراییل بزرگ از دجله تا نیل است. ۸۰ درصد اسراییل کنونی متعلق به راسچایلد بانکدار بین المللی است.... بیشتر برای هممیهنان گرانقدر روشنگری کنید.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کتاب بوف کور هم جالبه!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ((تلخی‌های زیادی، بدبختی‌های زیادی، ضعف‌ها و روسیاهی‌های زیادی، این ملت در طول تاریخ تحمل کرده؛ پروردگارا هرگز این ملت را به آن روزهای تلخ برنگردان!))
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ((تلخی‌های زیادی، بدبختی‌های زیادی، ضعف‌ها و روسیاهی‌های زیادی، این ملت در طول تاریخ تحمل کرده؛ پروردگارا هرگز این ملت را به آن روزهای تلخ برنگردان!))
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ان شا الله به فضل خدا پاسداران سپاه انقلاب اسلامی دکل این غده سرطانی که محصول تفکر لیبرالیسم هست را از ریشه خواهند کند و فلسطین باری دیگر به آغوش اسلام عزیز بازخواهد گشت.
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    حاکم بر سرنوشت و سرزمين های مسلمین امام زمان (عج) هستند، رهبری و سکانداری با ایشان است، تلاش کنید برای تعالی خود و کشور، ولی نگران آینده نباشید، تمام زمین ملک خداوند است.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اگه گوری داشته باشن. زمین خدا هم شاید دیپورتشون کنه
  • م. ک. ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    نظر شما یه مقدار به شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» شباهت داره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس