رئیس اتحادیه مبلمان و مصنوعات چوبی ارومیه گفت: در شرایطی که صنعت مبل‌سازی بهترین کیفیت راداریم، رکود بی‌سابقه باعث تعطیلی این واحدهای صنفی شده و هم مرزی با سه کشور هیچ مزیتی به تولیدات آذربایجان غربی اضافه نکرده است.

به گزارش مشرق، وحید حبیبی با اشاره به رکود حاکم در صنعت مبلمان‌ کشور اظهار داشت: در حال حاضر شرایط بازار برای فعالیت این صنف مساعد نیست و رکود بی‌سابقه‌ای در کشور حکم‌فرما شده ‌و با وجود تولید بهترین محصول و با عالی ترین کیفیت، رغبتی برای خرید آن وجود ندارد که این امر موجب تعطیلی چندین واحد تولیدی شده‌ است.

وی با یادآوری مشکلات واحد‌های تولیدی مبل تصریح کرد: باید در شرایط فعلی که به‌خاطر رکود وضعیت مالی واحد‌های تولیدی بسیار وخیم است برای حل آن باید حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتحادیه مبلمان و مصنوعات چوبی ارومیه افزود: اخیرا جلسات کارگروه رفع موانع تولید برگزار می‌شود که واحدهای مشکل‌دار با مراجعه به اتحادیه و ابراز مسائل و مشکلات خود، پرونده آن‌ها به این کارگروه فرستاده می‌شود اما شرایط تسهیلات به هیچ‌عنوان مناسب واحد‌های نیمه‌فعال نیست که از آن جمله می‌توان به درصد بالای وام‌ها اشاره کرد که بیشتر از 20 درصد است.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات بیان کرد: در حالی که آذربایجان‌غربی با سه کشور هم‌مرز است و با بسترسازی مناسب برای صادرات و کمک تک‌تک ارگان‌های ذی‌ربط مانند گمرک، با توجه به کیفیت تولید داخلی می‌توان شاهد تحولی شگرف در این بخش صنفی بود.

حبیبی با اذعان به افزایش قیمت مبل داخلی بیان کرد: گرانی مصالح، ملزومات، یرقالات و سایر قطعات مبل هرکدام به نحوی باعث افزایش قیمت تمام شده مبل می‌شوند.

وی افزود: در بعضی قطعات کیفیت تولید داخلی مناسب نیست ناچارا باید از طریق واردات تامین شوند که در این بین هزینه گمرک را هم باید اضافه کرد که همه عوامل دست به دست هم باعث افزایش قیمت تمام شده به همراه افزایش کیفیت می‌شوند.

رئیس اتحادیه مبلمان و مصنوعات چوبی ارومیه با انتقاد از صدور مجوز نمایشگاه‌های فروش مبل برای فروشندگان غیربومی گفت: این اتحادیه در راستای حمایت از تولیدکننده بومی با اخذ مجوز نمایشگاه‌های فروش مبل به شدت مخالف است چرا که تولید کننده بومی برای تولید باید هزینه‌های زیادی از جمله مالیات را بپردازد و تنها خواسته‌ای که دارد فروش محصولش است اما با برپایی نمایشگاه‌های مبل آن هم در فصل فروش، کمر تولید بومی می‌شکند و تنها نتیجه آن، پر شدن انبارهای مبل است.

وی افزود: چون فروشندگان مبل در این نمایشگاه‌ها غیر بومی و از دیگر استان‌ها هستند، هدفشان از سفر به ارومیه صرفا فروش محصول است؛ پس برایشان کیفیت و خدمات پس از فروش و قیمت اصلا مهم نیست بلکه فقط هدفشان فروش محصول و سود بیشتر حتی با قیمت‌های بسیار پایین است در حالی که تولیدکننده بومی و فروشگاه بومی همیشه در شهر اسکان دارند و همواره پاسخگوی خریداران هستند و در صورت بروز مشکل در محصول، خریدار میتواند برای رفع آن دوباره به وی رجوع کند.

حبیبی با تاکید بر فرهنگ عمومی مصرف محصول داخلی اظهار داشت: در بسیاری از موارد کیفیت محصول ایرانی و حتی داخل استان و ارومیه بسیار بالاتر از محصولات خارجی هست و باید توجه داشت که خرید محصول ایرانی تضمین کننده اشتغال جوانان کشور هست.

وی با تاکید بر کیفیت بالای مبل آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت مبل‌های تولیدی آذربایجان‌غربی و شهرهایی همچون خوی و ارومیه حتی بالاتر از محصولات اروپایی هست و باید برای کمک به صنعت مبل سازی مجتمع‌ها و بازار‌های فروش مبل ساخته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس