سازمان امور اصناف اعلام کرد بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته اصناف در بخش کالا طی فروردین، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز و در بخش خدمات ، مربوط به تعمیرکاران خودرو ، قالیشویی و سازندگان و فروشندگان مبلمان منزل است.

به گزارش گروه اقتصادی مشرق، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در بازرسی های انجام شده در فروردین ماه سال جاری در مجموع 17 هزار و 127 فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از 39 میلیارد و 365 میلیون ریال تشکیل شده است.


طی این دوره 11 هزار و 440 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که 60 درصد در بخش کالا و 40 درصد بخش خدمات را نشان می دهد که از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد به صورت حضوری ، 63 درصد تلفنی و 17درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است .


براساس گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ، پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد 10 هزار و 985 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده که از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی، 29 درصد متخلف، 42 درصد غیرمتخلف و 14 درصد در دست بررسی است .


بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز در بخش خدمات ، مربوط به تعمیرکاران خودرو ، قالیشویی و سازندگان و فروشندگان مبلمان منزل و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس