کد خبر 589721
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

کارشناس والیبال ایران گفت: تیم ملی در شرایط کنونی و در دیدار مقابل برزیل و آمریکا شانس زیادی برای پیروزی ندارد.

به گزارش مشرق، محمدرضا دامغانی در مورد شرایط تیم ملی و رقابت‌های لیگ جهانی 2016 اظهار داشت: احساس می‌کنم مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی جلسه‌ای را برگزار کردند تا سیاست کلی این مسابقات را تبیین کنند. فکر می‌کنم در این خصوص جمع‌بندی‌هایی هم صورت گرفته است که اگر این اتفاق نیفتاده باشد اشتباه بزرگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: درحال حاضر باید ببینیم که لیگ جهانی مهمتر است یا المپیک. با توجه به اینکه زمان کمی تا شروع رقابت‌های مهمی به نام المپیک زمان داریم و چند آسیب دیده هم در ترکیب تیم ملی هستند، عقل سلیم می‌گوید که یک جلسه برگزار و اهداف مشخص شود.

کارشناس والیبال ایران با اشاره به رقابت‌های لیگ جهانی گفت: من فکر می‌کنم لیگ جهانی می‌تواند سنگ محک خوبی برای تیم ملی باشد و ملی‌پوشان در این مسابقات به خوبی خود را برای میدان المپیک آماده خواهند کرد. من می‌دانم اولویت لوزانو مسابقات المپیک است، اما این موضوع نباید باعث شود تا از لیگ جهانی غافل شویم.

دامغانی افزود: ملی‌پوشان هر چقدر هم آماده باشند باید در شرایط مسابقه قرار بگیرند. چرا که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال دو بازی دوستانه که تیم ایران پیش از مسابقات انتخابی المپیک در فرانسه انجام داد بسیار به ملی‌پوشان کمک کرد تا سطح خود را شناخته و به شرایط ایده‌آل نزدیک شود.

وی عنوان کرد: من به شخصه توقع دارم تیم ملی در لیگ جهانی بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. ما در زمان ولاسکو درخواست کردیم به سطح یک لیگ جهانی بیاییم، اما حالا المپیک اهمیت بیشتری باید داشته باشد چون این مسابقات فوق‌العاده مهم است. هدف کلی تیم ملی باید المپیک 2016 باشد، اما نباید لیگ جهانی را هم به سادگی از دست بدهیم.

کارشناس والیبال ایران عنوان کرد: اهالی والیبال اولویت اول‌شان را به المپیک اختصاص می‌دهند چرا که در آنجا عیار واقعی تیم ملی شناخته می‌شود. از طرفی چند بازیکن مصدوم در ترکیب تیم ملی هستند که باید آنها را برای المپیک نگه داریم. من می‌دانم کادر فنی برای این کار برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهد داشت.

دامغانی در مورد ارزیابی حریفان ایران در رقابت‌های لیگ جهانی تصریح کرد: برزیل خودش را برای حضور در بالاترین رویداد ورزشی آماده می‌کند و در این راه به کسی باج نمی‌دهد. من فکر می‌کنم مقابل آمریکا و برزیل شانس زیادی برای پیروزی نداریم اما بازی مقابل آرژانتین متفاوت خواهد بود و شانس‌مان برای پیروزی بیشتر از حریف است. البته باید شرایط ملی‌پوشان را پیش از مسابقه بررسی کرد.

وی ادامه داد: ایران دیگر یک پدیده نیست و تمام تیم‌ها با اطلاعات کامل مقابل ایران قرار می‌گیرند. والیبال ایران باید تلاش کند جایگاهی را که پس از سال‌ها و به سختی کسب کرده را حفظ کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس