کد خبر 590936
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

روزنامه آنلاین 'آرتیکولو 21' در گزارشی با عنوان 'ایتالیا در کنار اردوغان در جنگ سوریه' از استقرار سامانه موشکی ایتالیا در جنوب ترکیه خبر داد.

استقرار سامانه موشکی ایتالیا در جنوب ترکیهبه گزارش مشرق، این روزنامه با اشاره به عملیات فوق سری ارتش ایتالیا در مرز میان ترکیه و سوریه نوشت: ششم ژوئن (17 خرداد) گذشته یک آتشبار موشکی ویژه پرتاپ موشک های زمین به هوا از نوع SAMP/T و حدود 30 نظامی ایتالیایی، در چارچوب تعهدات ناتو برای حمایت از حریم هوایی ترکیه 'از خطر ورود هواپیماها از مرز سوریه'، در منطقه 'قهرمان مرعش' در شمال 'غازی عین تب (انتب)' در جنوب ترکیه مستقر شدند.

این روزنامه در ادامه خبر خود افزود: تجهیزات نظامی ایتالیایی ابتدا در بندر 'اسکندرون' تخلیه و سپس به منطقه قهرمان مرعش در نزدیکی مرز سوریه منتقل شده است. گفته می شود که سامانه موشکی ایتالیا 'منحصراً وظیفه مقابله با هواپیماها و موشک های کروز و تاکتیکی را بر عهده داشته و برای ایجاد منطقه ممنوعه هوایی مورد استفاده قرار نمی گیرد'.

سامانه آتشبار مخصوص موشک های SAMP/T جایگزین سیستم دفاع هوایی موشکی 'پاتریوت' می شود که نیروهای مسلح آلمان حدود سه سال پیش در جنوب ترکیه مستقر کرده بودند.

تصمیم به تغییر سامانه های موشکی ناتو در جهت حمایت از نیروهای مسلح 'اردوغان' که در منطقه مرزی و در خاک سوریه عمل می کنند، در جریان آخرین نشست وزرای امور خارجه ناتو در بروکسل گرفته شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مغز متفکر ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    لا اله الا الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس