کد خبر 589373
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

یک متخصص اورولوژی و جراح کلیه از انجام عمل جراحی کلیه و خروج تومور ۱۲ کیلویی که سیاهرگ اصلی شکم را درگیر و کاملا بسته بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، شهرام رزمجو، متخصص اورولوژی و جراح کلیه از انجام عمل جراحی کلیه و خروج تومور 12 کیلویی خبر داد و گفت: بیماری حدوداً 50 ساله، به تازگی در بیمارستان شهید محمدی استان هرمزگان مورد عمل جراحی کلیه قرار گرفت؛ وی با شکایت بسیاری از تورم و احساس لمس توده در شکم به ما مراجعه کرد؛ ما پس از بررسی‌ها و عکسبرداری متوجه شدیم توده بسیار بزرگی در کلیه سمت راست وی قرار دارد.
 
متخصص اورولوژی و جراح کلیه با بیان اینکه نکته نادری که در این بیمار وجود داشت، وجود تومور بسیار پیشرفته بود، افزود: این مورد سیاهرگ اصلی شکم را درگیر و کاملا بسته بود؛ همزمان با این شرایط، بیمار درد شکم، کاهش وزن و خونریزی داشت و دچار کم خونی شده بود.
 
رزمجو، ادامه داد: این علائم همگی در مراحل پیشرفته تومور رخ می‌دهد؛ وزن تومور بیش از 12 کیلوگرم بود که برای یک کلیه بسیار بزرگ و خطرناک محسوب می‌شود؛ به هرحال، عمل جراحی با موفقیت انجام و تومور خارج شد؛ بیمار چند روز تحت نظر بود و اکنون مرخص شده و حال عمومی وی خوب است.
 
این عضو بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان، عواملی که باعث به وجود آمدن تومور کلیه می‌شوند را اینچنین برشمرد: فشارخون بالا و عدم کنترل آن، چاقی و استفاده از رژیم‌های غذایی پُرچرب، از همه مهم‌تر مصرف سیگار و تنباکو که به عنوان اصلی‌ترین ریسک فاکتور شناخته شده است، از عوامل بروز تومور کلیه هستند؛ البته عوامل دیگری مانند کار کردن در محیطی که آلوده به مواد شیمیایی است و استفاده از داروهای مسکن به صورت مزمن نیز می‌توانند دخیل باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس