کد خبر 589217
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیرش گفت که کسی در جنگ بعدی پیروز خواهد شد که آمادگی بیشتری برای قربانی دادن داشته باشد. هیچ شکی در این‌باره نداریم که طرف عربی اسلامی آمادگی بیشتری برای تقدیم شهدا دارد.

 به گزارش مشرق، روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» در مقاله‌ای در ستون «سخن سردبیر» به ‌قلم «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب نوشت: به‌رغم فروپاشی جهان عرب و تهدیدهای اسرائیلی‌ها به تبدیل لبنان به «ضاحیه جنوبی»، وحشت در میان محافل اسرائیلی فزاینده است.... آیا طبق گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی- نظامی در تل‌آویو، امسال جنگ شعله‌ور خواهد شد؟ آیا این جنگ متفاوت از همانندهای قبلی خود خواهد شد؟ مشخصات پیروز شده و شکست خورده در آن چیست؟

رژیم اشغالگر اسرائیل، روز یکشنبه دهمین سالگرد جنگش علیه لبنان در جولای سال 2006 میلادی- براساس تقویم عبری- را با برخی تهدیدها از زبان مسئولانش درباره بازگرداندن لبنان به 200 سال عقب در صورت وقوع دوباره جنگ و در معرض حمله قرار گرفتن آن، برگزار کرد.

«نفتالی بنت» رهبر حزب تندروی «بیت یهودی» درخواست کرد که اسرائیل دکترین جنگی جدیدی را آماده کند که مفاد آن این است: همه لبنان در جنگ بعدی هدف قرار گیرد؛ زیرا «لبنان مساوی است با حزب‌الله، و حزب‌الله مساوی است با لبنان.» در حالی‌که ژنرال «گادی ایزنکوت» فرمانده کل ارتش اسرائیل به تبدیل کردن تمامی لبنان به «ضاحیه جنوبی» تهدید کرد.

امکان ندارد چنین تهدیدهایی توسط مسئولان و فرماندهان نظامی‌ای صادر شود که دارای اعتماد به نفس بیشتری در پیروزی هستند بلکه آنها در حالتی از ترس و و حشت به‌سر می‌برند و می‌خواهند نوعی آرامش خاطر به شهرک‌نشینانشان پس از شکست بزرگی که آنها و ارتش‌شان 10 سال پیش متحمل شدند، بدهند.

پس از تجاوزی، که تقریبا 33 روز طول کشید و در آن تمامی بازوهای نظامی کوبنده از جمله هواپیماهای مدرن، تانک‌های «مرکاوا»، که توان جنگی بالایی دارند، و یگان‌های ویژه پیاده‌نظام به‌کار گرفته شدند، ولی به فضل ایستادگی مقاومت اسلامی لبنان، نیروهای متجاوز نتوانستند یک کیلومتر داخل اراضی لبنان پیشروی کنند.

درست است که نیروی هوایی اسرائیل در راستای اقداماتی انتقام‌جویانه و وحشیانه به منظور سرپوش گذاشتن به شکست در جنگ تحمیل تسلیم شدن به مبارزان حزب‌الله، موفق شدند ضاحیه و برخی روستاها و شهرها در جنوب لبنان را نابود کنند ولی هر کسی که این روزها از جنوب بازدید کند هیچ‌گونه اثری از این جنگ پیدا نمی‌کند در حالی‌که اراده قوی مقاومت و بازدارندگی دربرابر هرگونه تجاوز جدید اسرائیل را مشاهده می‌کند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیرش گفت که کسی در جنگ بعدی پیروز خواهد شد که آمادگی بیشتری برای قربانی دادن داشته باشد. هیچ شکی در این‌باره نداریم که طرف عربی اسلامی آمادگی بیشتری برای تقدیم شهدا دارد همانطور که در تمامی جنگ‌های قبلی این کار را کرد. شاید این‌بار (شهید دادن) بیشتر باشد؛ زیرا چه‌بسا جنگ بعدی جنگ آخر و سرنوشت‌ساز باشد. بیش از یک‌صد هزار موشک در انتظار اسرائیلی‌هاست و دیگر همانند جنگ‌های پیشین هیچ خطوط قرمز یا سبز یا زرد وجود ندارد.

اگر یک عملیات استشهادی، که چند روز پیش توسط دو جوان فلسطینی در تل‌آویو شهرک‌نشینان را مضطرب و وحشت‌زده کرد، پس وضعیت چگونه خواهد بود اگر موشک‌هایی در انواع، حجم‌ها و ابعاد مختلف همچون باران بر سرشان فرو ریزد؟

قدرت مقاومت در 10 سال پیش با قدرتش پس از آن فرق کرده و توانمندی‌های رزمی آن کاملا فرق کرده است، از سوی دیگر، دکترین نظامی قدیمی به‌روز شده‌ای وجود دارد، مبتنی بر اینکه اگر آتش جنگ شعله‌ور شود دیگر چیزی برای از دست دادن احتمالی ندارد.

هواپیماها، تانک‌ها و قایق‌های دریایی اسرائیل تلاش کردند تا نوار غزه، که مساحتش کمتر از 150 مایل مربع است را به زانو دربیاورند. زمانی‌که تجاوزی 55 روزه آغاز کردند، چه اتفاقی افتاد؟ آیا مبارزان در این باریکه پرچم‌های سفید را بالا بردند و از دکترین مقاومت چشم‌پوشی کردند و به فشارهای خونین تن داده و سلاح‌های‌شان را تحویل دادند؟

اسرائیلی‌ها در وضعیت ترس و وحشت به‌سر می‌برند؛ زیرا آنها به خوبی می‌دانند که هدف بعدی هرج و مرج‌های خونینی هستند که در حال حاضر بر منطقه حاکم شده است، و وضعیت امنیتی و ثباتی، که اکنون در آن به‌سر می‌برند دروغین و گمراه کننده و همچنین موقت و کوتاه‌مدت است.

کسی که از جنوب لبنانِ باعزت و سرفرازی همانند کوه‌ها، تپه‌ها و دشت‌هایش بازدید کند و در شهرها و روستاهایش گردش بکند و گورستان تانک‌های مرکاوا، که گواه شکست ارتش شکست‌ناپذیر است را در موزه «ملیتا» ببیند، به این یقین قطعی می‌رسد که به اذن خدا، پیروزی بعدی بر این استکبار اسرائیلی ثبت می‌شود

وحشت‌زده‌های اسرائیلی هر طوری، که دل‌شان می‌خواهد تهدید کنند و تلاش کنند روحیه بر هم ریخته شهرک‌نشینان‌شان را بالا ببرند ولی وقتش برسد و طبل‌های جنگ کوبیده شود، مسلمانان و اعراب همگی پشت عقیده‌ای واحد متحد می‌شود و آن جنگ تا پیروزی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس