تهدیدهای فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی اسرائیل علیه مقاومت چیزی نیست جز ترس وحشت؛ زیرا کسانی که به پیروزی خود اطمینان دارند نیازی به تهدید ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، تهدیدهای فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه جنوب لبنان و مقاومت برگرفته از ترس و وحشت آنان است زیرا کسانی که به پیروزی خود اطمینان دارند، نیازی به اظهارات تهدید آمیز ندارند.

اظهارات سراسر تهدید اسرائیلی ها در دهمین سالگرد حمله به لبنان

رژیم اشغالگر اسرائیل روز گذشته مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد حمله به لبنان در تابستان 2006 را در حالی برگزار کرد که در جریان آن مسئولان اسرائیلی تهدید کردند در صورت وقوع یک جنگ دیگر لبنان را  200 سال به عقب باز می گردانند.

در همین ارتباط «نفتالی بینیت» رهبر حزب افراطی «خانه یهودی» درخواست کرد اسرائیل تفکر هجومی جدیدی را مبنی بر اینکه سراسر لبنان در تیررس حمله قرار داده شود، در پیش بگیرد زیرا لبنان برابر است با حزب الله و حزب الله یعنی لبنان. همچنین ژنرال «گادی ایزنکوت» فرمانده کل ارتش اسرائیل تهدید کرد که سراسر لبنان را به «ضاحیه جنوبی» تبدیل می کند.

لحن تهدید آمیز رهبران اسرائیل از سر ترس است

مسئولان و فرماندهانی که به پیروزی خود کاملا اطمینان دارند، این تهدیدها را به زبان نمی آورند بلکه این ترس و وحشت است که در پس چنین تهدیدهایی نهفته است و در واقع سران اسرائیل از این راه در صدد هستند پس از شکست بزرگ در جنگ ده سال پیش، موجبات آسودگی خاطر شهرک نشینان را فراهم کنند.

لشکرکشی ناکام اسرائیل در جنوب لبنان

به عبارت دیگر در پی حمله 2006 که 33 روز طول کشید، اسرائیل تمام بازوهای نظامی خود از جمله هواپیماهای جدید و تانک های مرکاوا که از نظر هجومی زبانزد هستند به کار گرفت به اضافه اینکه به یگان های ویژه پیاده نظام خود متوسل شد اما به برکت ایستادگی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان نتوانست یک کیلومتر داخل خاک این کشور پیشروی کند.

آثار جنگ اسرائیل در برابر مقاومت لبنان محو شده است

به عبارت دیگر درست است که توانمندی نیروی هوایی اسرائیل در ویران کردن ضاحیه بیروت و برخی روستاها و شهرهای جنوب لبنان موفق عمل کرد و اسرائیل با اقدامات  انتقامجویانه وحشیانه در صدد سرپوش گذاشتن بر شکست خود در جنگ 2006 بوده و تلاش کرد اینگونه القا کند که مقاومت و رزمندگان حزب الله را به تسلیم واداشت اما هرکس این روزها از جنوب لبنان دیدن کند، هیچ نشانی از آن جنگ نمی بیند بلکه شاهد اراده هرچی قوی تر مقاومت و قدرت بازدارندگی آن در برابر حمله جدید اسرائیل است.

موشک‌های مقاومت چشم به راه اسرائیل

نکته قابل توجه اینکه سید حسن نصرالله در یکی از سخنرانی های اخیر خود گفت، هر کس در جنگ آینده پیروز شود برای جانفشانی آمادگی بیشتری دارد و هیچ تردیدی نداریم که طرف عربی اسلامی آمادگی بیشتری برای تقدیم شهدا دارد، درست همانطور که در تمام جنگ های قبلی چنین بود و چه بسا این بار بیشتر از قبل باشد زیرا جنگ آینده شاید آخرین جنگ باشد چرا که مقاومت بیش از یکصد هزار موشک در اختیار دارد که چشم به راه اسرائیلی ها است و دیگرمانند قبل هیچ خط قرمز، سبزیا زردی  وجود نخواهد داشت.

شهرک نشینان در برابر باران موشک های مقاومت چه خواهند کرد؟

در این میان باید به این موضوع توجه داشت که وقتی عملیات شهادت طلبانه چند روز پیش دو جوان فلسطینی در تل آویو این چنین موجب ترس و وحشت محافل شهرک نشینان اسرائیلی شده است اگر موشک های مقاومت با وزن و حجم متفاوت مثل باران بر سرآنان فرود آید چه خواهند کرد؟

قدرت مقاومت امروز با ده سال پیش متفاوت است و مهارت و تجربه هجومی آن نیز کاملا متفاوت شده است به اضافه اینکه عقیده هجومی در حال تجدید است.
در این میان اسرائیل با به کار گیری هواپیماها و تانک ها و نیز قایق های جنگی تلاش کرد غزه را که مساحت اندکی دارد، به زانو در آورند اما هنگامی که 55 روز آن را زیر حملات خود گرفت چه اتفاقی افتاد؟

آیا نیروهای مقاومت پرچم های سفید را بالا برده و تفکر مقاومت را کنار گذاشته و در برابر فشارهای خونین تسلیم شده و سلاح های خود را تحویل دادند؟

امنیت اسرائیل موقت و دروغین است

پرواضح است که اسرائیلی ها در ترس و وحشت به سر می برند زیرا به خوبی متوجه هستند که هدف بعدی هرج و مرج خونیی هستند که اکنون منطقه را دربرگرفته است و امنیت و ثبات کنونی آنان دروغین و گمراه کننده و البته موقت و کوتاه مدت است.

نکته قابل ملاحظه اینهک هرکس عازم جنوب لبنان شود، خواهد دید که مانند کوه و دشت های سبرسبز خود سرافراز بوده و قد افراشته است و شهرها و روستاهای آن گور تانک های مرکاوا است و شاهد شکست ارتشی خواهد بود که بار دیگر در جنگ آینده زورگویی آن به زانو در خواهد آمد.

اجازه دهید اسرائیلی ها که به وحشت افتاده اند هر طور که می خواهند به تهدیدهای خود ادامه دهند و روحیه ضعیف شهرک نشیان را تقویت کنند زیرا زمانی که وقتش برسد و طبل جنگ به صدا در آید مسلمانان و عرب ها همگی در پس یک عقیده واحد متحد  خواهند شد که همان جنگ تا پیروزی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس