به‌طورکلی واردات برنج هر ضرری داشته باشد اما برای واردکنندگان آن سودهای کلانی را به همراه دارد. با بررسی میزان پیامک‌هایی که برای شرکت در قرعه‌کشی شبانه شرکت وارد کننده این برنج ها اعلام می‌شود می‌توان به سود کلانی که این شرکت و شرکت‌های مذکور در واردات برنج دارند پی برد.

به گزارش مشرق، به‌طورکلی واردات برنج هر ضرری داشته باشد اما برای واردکنندگان آن سودهای کلانی را به همراه دارد. با بررسی میزان پیامک‌هایی که برای شرکت در قرعه‌کشی شبانه شرکت وارد کننده این برنج ها اعلام می‌شود می‌توان به سود کلانی که این شرکت و شرکت‌های مذکور در واردات برنج دارند پی برد.

به‌عنوان نمونه در طول هفت روز و در تاریخ 10 الی 16 خرداد جاری، 465546 پیامک به برنامه قرعه کشی ارسال‌شده است. ازآنجایی‌که تقریبا همه برندگان قرعه‌کشی از برنج این شرکت استفاده کرده‌اند و با احتساب قیمت هر کیسه 10 کیلویی برنج آن که حدود 41 الی 43 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، میانگین فروش روزانه شرکت مذکور عبارت است از:

میانگین فروش هفتگی:                           465546 * ([3]0.9) * 41000 = 17.178.647.400 تومان

میانگین فروش روزانه:                                                                        2.454.092.485 تومان

همان‌طور که از محاسبات بالا دیده می‌شود شرکت مذکور تنها از طریق تبلیغ با عنوان قرعه‌کشی محصولات روزانه حدود 2.5 میلیارد فروش دارد. که با احتساب سود 20 درصدی از محل فروش، حدود 500 میلیون تومان روزانه سود برای این شرکت به همراه دارد.

شائبه جدی بر آلوده بودن برخی برنج‌های خارجی

ازآنجایی‌که بیش از 80 درصد از برنج‌های وارداتی از هند وارد می‌شوند، بررسی مشکلات و آلودگی‌های برنج هندی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. در گزارشی که دیوان محاسبات اخیرا در مورد تخلفات در واردات کالاهای اساسی مانند برنج منتشرکرده است، از آلوده بودن برنج‌های هندی پرده برداشت. مواردی از آلودگی برنج‌های خارجی که در این گزارش و صحبت‌های مسئولان بیان‌شده است عبارت‌اند از:

بالا بودن میزان سرب موجود در این برنج‌ها. به‌طوری‌که که بر اساس گزارش مؤسسه استاندارد استان تهران، میزان سرب موجود در برخی از این برنج‌ها بیش از 5 برابر حد مجاز است.

در این رابطه به عقیده برخی کارشناسان سطح آرسنیک و سرب موجود در اراضی کشت برنج در هند بالاست و همین مسئله باعث شده است درصد مواد سمی در برنج تولیدی این کشور بالا باشد.

علاوه بر این‌ها، تمدید شدن تاریخ‌مصرف این برنج‌ها، اختلاط برنج سالم با آلوده به آفات، بسته‌بندی برنج‌های هندی با عنوان برنج تایلندی، شائبه ترا ریخته بودن این برنج‌ها درحالی‌که تولید محصول ترا ریخته در کشور با ممنوعیت همراه است،  را نیز می‌توان به مشکلات برنج‌های وارداتی افزود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    باسلام امیدوارطم توجه کنید مجوز برنج را بمقار نیاز کشور میدهند اما به کی وبه چه کسی ویا شرکتی به افراد یا وار کنندگان مجوز ورود نمیدهند شرکتهای فوق برنج را وارد میکنند سایر وارد کنندگان بایستی نظاره گر باشند وکسی هم نیست بگوید این برنج چند تمام میشود وچند به دست مص ف کننده میزسد روزی کند این مجوز ها وسایر مجوز ها در خواهد امد اصلا چرا بایستی برای وارد کردن یک اتومو بیل مجوز واردات گرفت انوقت میش د این انحصارات پدر مردم را در اور ده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس