کد خبر 528403
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴

نائب رئیس انجمن واردکنندگان برنج و نماینده جهاد کشاورزی در گفتگوی ویژه خبری به بررسی میزان واردات برنج پرداختند.

به گزارش مشرق، میزان واردات برنج و تأثیر آن بر تنظیم بازار امشب 7 بهمن در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور خاکسار نماینده وزارت جهاد کشاورزی و شاه حسینی نائب رئیس انجمن واردکنندگان برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خاکسار نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون میزان واردات برنج و تأثیر آن بر تنظیم بازار گفت:  در سال 92 واردات برنج در حد زیادی صورت گرفت به طوری که نزدیک به 2 میلیون تن به کشور وارد شد.


** امسال 1 میلیون و 800 هزار تن برنج تولید شد

نماینده وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که 950 هزار تن واردات برنج داشتیم، ادامه داد: تولید امسال برنج 1 میلیون و 800 هزار تن است.

وی با بیان این که 9 ماهه سال جاری 514 هزار تن بر اساس ثبت سفارش قبلی که انجام شده بود وارد کشور شد خاطرنشان کرد: معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیاز به واردات را تعیین می‌کند

** واردات برنج بنا به سه شرط آزاد شده است

خاکسار ادامه داد: وزیر طی نامه‌ای واردات را بنا به سه شرط آزاد کرده است بنابراین واردکنندگان بر اساس آن شروط می‌توانند اقدام به واردات برنج کنند.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی افزود: برنج محصولی کیفی است و بستگی به نظر خریدار دارد که چه نوع برنجی را مورد تأیید قرار می‌دهد.

شاه حسینی  در ادامه با اشاره به این که برنج کالایی استراتژیک به حساب می‌آید گفت: باید طبق برنامه‌ریزی به صورت دقیق، منظم، مشخص و طی پروسه‌ای خاص اقدام به واردات برنج کرد.

نائب رئیس انجمن واردکنندگان برنج  با بیان این که واردات برنج ممنوع بود ولی از طریق قاچاق این امر صورت می‌گرفت ادامه داد: کاهش واردات باعث شد قیمت‌ها در داخل افزایش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس