کد خبر 572121
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۲

نائب رئیس انجمن برنج گفت:با توجه به تولید 2 میلیون و 200 هزار تنی و واردات 600 هزار تنی برنج هیچ کمبودی در بازار داخل نداریم .

به گزارش مشرق، علی اکبریان نائب رئیس انجمن برنج با اشاره به نرخ خرید تضمینی برنج اظهار داشت: دولت در آبان ماه سال گذشته نرخ خرید تضمینی برنج را تعیین و چند روز گذشته به سازمان تعاون روستایی ابلاغ کرد و می توان گفت که با اعلام این قیمت هدف نخریدن است.

وی با اشاره به اینکه در سال 84، نرخ خرید برنج پر محصول شیرودی 6500 ریال بود، گفت: براساس مصوبه مجلس در سال 84 نرخ خرید تضمینی باید همه ساله براساس نرخ تورم بانک مرکزی افزایش می یافت که متاسفانه با گذشت 11 سال  این امر صورت نگرفت و درحالیکه قیمت باید  7 الی 7 هزار و 500 تومان باشد، دولت 3 هزار و800 تومان را گذاری کرده است. 

اکبریان با اشاره به خرید توافقی 20 هزار تنی برنج از سوی دولت گفت: با توجه به آنکه دولت در سال 93 ، 20 هزار تن برنج خریداری کرده در نهایت توانسته بازار را کنترل کند که اگر در پاییز 94 نیز دولت 30 الی 40 هزار تن برنج خریداری می کرد شاهد افزایش قیمت در بازار نبودیم.

وی ادامه داد: اکنون هزار الی 2 هزار تومان حباب قیمت شکسته شده  و گفتنی است که با نزدیک شدن به آستانه فصل برداشت قیمتها کاهش پیدا خواهد کرد.

اکبریان با اشاره اینکه تاثیر کمبود برنج داخلی بر افزایش قیمت، گفت: با توجه به تولید 2 میلیون و 200 هزار تنی و واردات 600 هزار تنی برنج هیچ کمبودی در بازار داخل نداریم .

نائب رئیس انجمن برنج با اشاره به اینکه کاهش قیمت خرید تضمینی به ضرر بخش کشاورزی است، بیان کرد: فلسفه نرخ خرید تضمینی بدان معناست که اگر بازار خریداری نکند، این خرید از سوی دولت انجام می شود اما نباید فراموش کرد که نخریدن ها به ضرر بخش کشاورزی است چرا که اگر دولت حمایت های لازم را داشته باشد نیاز به واردات برنج کاهش می یابد و به عبارتی با افزایش تولید برنج پر محصول به خود کفایی می رسیم کما اینکه اکنون به خود اتکایی رسیده ایم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    اصلا برنجی تو بازار نیست که بخواد کم یا زیاد باشه... یه مشت الیاف مصنوعی به خورد مردم بدبخت میدن جای برنج!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس