کد خبر 599716
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳

کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو، با اشاره به واردات برنج، گفت: فقط برای محموله هایی مجوز ورود صادر می شود که محصول خود را از مزارعی در کشور مبدأ تامین کنند.

به گزارش مشرق، مهندس مینو حاجیان در خصوص برنامه ارتقاء ایمنی و سلامت محصول برنج گفت: طرح ارتقاء ایمنی و سلامت محصول برنج در آبان سال ۹۲ در دو سطح واردات و تولید داخل در سازمان غذا و دارو مصوب و به صورت کشوری ابلاغ گردید.

وی اظهارداشت: در بخش تولید داخل، واحدهای بسته بندی برنج طی یک برنامه زمان بندی مشخص ملزم به اخذ پروانه بهداشتی ساخت یا شناسه نظارت کارگاهی شده اند و باید ضمن ایجاد شرایط بهداشتی، الزامات برچسب گذاری را مطابق ضوابط سازمان غذا و دارو به منظور ایجاد امکان ردیابی در سطح عرضه بر روی بسته بندی رعایت نمایند.

حاجیان ادامه داد: در خصوص واردات نیز علاوه بر بازرسی و آزمون بر روی هر محموله برنج وارداتی در زمان ورود به کشور، این محصول از ابتدای سال ۹۳  مشمول ثبت منبع گردید و فقط برای محموله هایی مجوز ورود صادر می شود که محصول خود را از مزارعی در کشور مبدأ تامین کنند که واحد بسته بندی کننده آن ها قابل ردیابی بوده و در واحد های فرآوری و بسته بندی مناسب از نظر بهداشتی بسته بندی گردند.

کارشناس ارشد اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: با انجام ثبت منبع و محصول و اجرای طرح ردیابی برنج از کشور مبدأ، محموله های فاقد برچسب گذاری مناسب شامل عدم درج شماره پروانه بهداشتی ورود، نوع برنج، سری ساخت، تاریخ تولید  و انقضاء، نام و آدرس شرکت وارد کننده، اجازه ورود به کشور را ندارند.

حاجیان افزود: پروانه بهداشتی ورود به منظور شناسایی در سطح عرضه بوده تا بتوان در مورد عدم انطباق، رهگیری و از سطح عرضه جمع آوری و قابل پیگیری باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس