کد خبر 588502
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران بر استمرار برنامه‌های تذکر لسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، خلیل صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، ماه مبارک رمضان را ماه اراده و رهایی از زنجیرهای درونی و تزکیه نفس دانست و اظهار کرد: ماه رمضان عرصه بسیاری از تکالیف شرعی  است و این ماه فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به مهمان‌پذیری بالای استان و قرار گرفتن در فصل تعطیلات تابستانه خاطرنشان کرد: جلوگیری از روزه‌خواری به صورت علنی در ملأعام در این ماه از مصادیق بارزی است که نیاز به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دو چندان کرده و وظیفه شرعی و قانونی همه ماست که در زمینه برخورد با تظاهر روزه‌خواران در ماه رمضان بی‌تفاوت نباشیم بلکه با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر از ارتکاب هر گونه عمل ناپسند جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران تصریح کرد: انتظار داریم مسؤولان استان نسبت به حفظ ارزش‌های معنوی حساسیت بیشتری نشان دهند و در صورت مشاهده با افراد روزه‌خوار و حرمت‌شکنان این ماه پرفضلیت برخورد کنند.

وی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را بازتاب عدم توجه به فریضتین دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شخص و یا گروه خاصی نیست بلکه دعوت خداوند متعال برای همه انسان‌هاست و همه ما وظیفه داریم تا دعوت حق تعالی را در اقامه این دو اصل مهّم الهی لبیک بگوییم.

صالحی امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه الهی ضامن حیات اسلام دانست و اظهار کرد: یكی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که باید به آن توجه ویژه داشت بحث حجاب و عفاف است؛ چرا که توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در كنار حفظ حرمت و كرامت انسانی موجب كاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر استمرار برنامه‌های تذکر لسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، افزود: هر ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به تشکیل تیم‌های تذکر لسانی ضمن شناسایی افراد متدین و داوطلب به منظور انجام فریضه اجتماعی در سطح استان اقدام کرده و همه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های قضایی و انتظامی و اماکن، بسیج، اصناف و دیگر ارگان‌های سطح استان نیز انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: اجرای برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به زمان خاصی ندارد و همچنان در تمامی فصول سال قابل اجراست.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف نهادی است خدمتگزار و همسو با آرمان‌ها و اهداف و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی که در راستای ترویج فرهنگ همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر و ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه همت می‌کند و امیدوار است با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در امر سیاستگذاری و انجام فعالیت‌های نظارتی و حمایتی و هماهنگی های ستادی بتواند در اجرای این امر الهی موفق عمل کند.

صالحی اظهار کرد: ستاد استان بر اساس برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان را طبق شرح وظایف سازمانی دستگاه‌ها تهیه و تدوین و به همه ادارات، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و درمانی و پژوهشی و ستاد شهرستان‌ها ارسال کرده و همه دستگاه‌ها باید به طور روزانه، اقدامات به عمل آمده را به دبیرخانه ستاد استان گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس