کد خبر 588134
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی فلوجه، به اطراف ساختمان فرمانداری این شهر رسیدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی بعد از آزادسازی دو منطقه الفلاحات و الصبیحات از چنگال تروریست‌های داعشی، به پل راه آهن در غرب فلوجه رسیدند.

سرتیپ ستاد اسماعیل المحلاوی گفت که یگان های لشکر هشتم ارتش در چارچوب عملیات الانبار با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی و نیروی هوایی و هوانیروز عراق، عملیات گسترده نظامی برای آزادسازی دو منطقه الفلاحات و الصبیحات در غرب فلوجه را آغاز کردند.

رسیدن نیروهای عراقی به اطراف فرمانداری فلوجه

بر اساس این گزارش، عشایر البوعیسی و الجمیلات در آزادسازی الفلاحات و الصییحات مشارکت کرده اند و همزمان نیروهای عراقی بعد از عبور از چاههای مین داعش، به اطراف ساختمان فرمانداری شهر فلوجه رسیدند.

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که یگان  مبارزه با تروریسم وابسته به نیروهای ائتلاف و دولت عراق نقش ویژه ای در بازپس گیری فلوجه ایفا کرده اند و ماموریتشان هموار ساختن راه برای نیروهای امنیتی است.

دستگیری 540 مظنون به عضویت در داعش

از سوی دیگر هادی رزیج فرمانده پلیس الانبار گفت: شمار آوارگانی که از فلوجه خارج شدند به بیش از 8 هزار نفر می رسد و 540 نفر از مظنونان به عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر شده اند.

هشدار نیروهای داوطلب مردمی درباره فتنه انگیزی در عراق

از سوی دیگر یوسف الکلابی سخنگوی امنیتی نیروهای داوطلب مردمی عراق درباره فتنه انگیزی در عراق هشدار داد.

نیروهای عراقی از سه هفته قبل نبرد آزادسازی فلوجه از چنگال داعش را آغاز کرده‌اند و طی این مدت دهها منطقه را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کرده‌اند.

مرحله نخست عملیات آزادسازی فلوجه بر مناطق اطراف این شهر متمرکز بود تا داعش را در داخل شهر محاصره کنند. طبق اعلام منابع نظامی عراقی، در مرحله نخست عملیات مناطق عظیمی از جمله شهرستان «الکرمه» در 13کیلومتری شهر فلوجه آزاد شد.

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق روز شانزدهم خرداد ماه جاری، با آزادسازی کامل الصقلاویه در شمال فلوجه، مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه را نیز به پایان رساندند.

هم‌اکنون فلوجه به محاصره کامل نیروهای داوطلب مردمی عراق در آمده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    بگو ماشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس